• Jodi

BF maj 2011

Jag går oxå in i vecka sju imorgon. Har inte haft molverk varken igår och idag (bara ytterst lite) men är trött och har ömma bröst. Så jag hoppas att allt är som det ska!

Apropå magar, min är ingen idé att fota! Den var uppblåst i början, men de senaste dagarna har det lagt sig. Ganska skönt, men man känner sig inte lika gravid längre!

Någon annan vars symtom har minskat?

• Jodi
    Emm86 skrev 2010-09-07 19:57:06 följande:
    Hej alla!

Tyvärr får någon stryka mig ur listan, hade tydligen ett missfall förra veckan som blev bekräftat med ett VUL idag. Rynkar på näsan

Håller alla tummar för att det kommer gå galant för er andra!

Kram
    Så tråkigt!  Rynkar på näsanVilken vecka var du i? Du skriver att du "tydligen" hade ett missfall, hade du inga symtom? Hoppas du inte tar illa upp att jag frågar.

kram
  • Jodi
    Friida11 skrev 2010-09-07 22:32:51 följande:
    Någon här inne som har symptom som molvärk och ryggont?  Är i v 5 och har mensvärk aktig smärta och ont i ryggen är sååå orolig för missfall eftersom jag fick det för två månader sedan och då hade jag molvärk i magen dock inget i ryggen.. Usch oroar mig varje gång jag ska på toa att jag kommer se blod i trosan.. uscha inte okej!
    Jag har haft det hela tiden (förrutom de två senaste dagarna). Har sett det som nånting positivt, att livmodern växer till sig osv. Det är vanligt, de flesta verkar ha det. Så länge det inte kommer blod kan man nog vara lugn. Förstår att du oroar dig, det gör jag med. Men nu när jag börjar vecka 7 så orkar jag liksom inte oroa mig hela tiden för det. Går det åt skogen så gör det det. Oavsett vad jag gör och hur jag oroar mig.
  • Jodi

Jag ska försöka vänta med att berätta för mamma och resten av familjen. Mest för att hon ska slippa besvikelsen om det inte blir något.  Min syster är 75:a och har inte barn, jag hoppas hon inte blir besviken att jag hann "före" henne....fast det tror jag inte.

• Jodi

Håller tummarna för dig misswiren!  Uttrycket "klöks" har jag aldrig hört förr!! Skrattande Antar att det betyder att kräkas? Eller kväljas?

Jag och sambon ska på visning och spana in ett jättefint hus idag, ska bli spännande! Det är ett riktigt drömhus (dock med renoveringsbehov), men jag misstänker att det kommer att bli för dyrt för oss tyvärr...

Nån annan som planerar flytt innan maj?

• Jodi

Var och köpte ny bh idag (mjuk variant för mina öööömma bröst!)
    Insåg att jag faktiskt fått större mage. Då inte i en positiv-fin-gravidmage, utan en fet-mage. Usch! Jobbig period så här ibörjan när man bara blir tjock och ingen vet att det är för att man är på smällen...Ska bli intressant på inskrivningen att se om man har gått upp, har ingen våg hemma.

Annars är jag trött och väldigt fumlig! Tappade t ex nyss smörpaketet upp och ned så det gick sönder...nice!

• Jodi
    Moi Mokulat skrev 2010-09-18 15:57:35 följande:
    Ikväll ska vi försöka blåsa mina föräldrar. Vill inte berätta att jag är gravid än, men ikväll koller mina föräldrar på kräftskiva och jag festar lite då och då och det vore jätte konstigt och de fattar direkt om jag inte dricker så gubben har fixat alkoholfri cider så häller vi i det i burkarna när han hämtar cider åt mig. Vi har cidern i källaren så ingen kommer ser någoit förutom om de fattar genom att burkarna alltid är öppna.

Önska oss lycka till
    Lycka till, du får rapportera hur det gick!

Själv har jag efter 7 veckor av oproblematisk graviditet nu inne i v 8 blivit illamående! Usch, det är ju inget roligt! Det värsta är hur osocial jag blir, vill helst bara ligga hemma i soffan och dega...

Välkomna och grattis alla nya på listan förresten!
  • Jodi

Jag är i 8 och denna vecka har varit jobbig kan jag säga! Var som ni innan, hade alldeles för få symtom tyckte jag! Nu är jag så himla trött hela tiden och mår illa några timmar varje dag + får ont i magen/ryggen/ljumskarna ibland. Iofs har jag haft en envis förkylning oxå, men jag tror det mesta är graviditeten.

Fattar inte hur man ska orkar jobba hela veckan, har noll motivation och ork till det! Ska i alla fall på informationsmöte hos BM och husvisning imorgon, så jag har lite att se fram emot!

Så ni som har få symtom, njut medan det varar!  Glad

• Jodi

Lustigt, jag har nog aldrig varit så jämn i humöret som de senaste 8 veckorna! Brukar annars få psykbryt minst en gång i månaden och böla och ha mig, nu är jag lugn som en filbunke, nästan avtrubbad!

• Jodi

Vi håller oxå på att fundera på att göra KUB eller ej. Just nu lutar det åt att göra det, mest faktiskt för att få bevis för att det faktiskt finns nåt levande därinne, men även för att som Lovelyy skrev, få veta om det är något fel... Men det skulle bli svårt om det visar sig ha downs syndrom...

Svar på tråden BF maj 2011