Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

BF maj 2011

Lovelyness skrev 2011-02-01 14:00:32 följande:
    Jättefin filt! Jag har lyckats bli klar med några av mina djur till barnvagnsmobilen, såhär ser dom ut

Nu saknas bara en råtta och en björn. Sen lär jag väl fortsätta eftersomd det är så roligt och göra en mobil till sängen också Glad
    hihi så söta..Skulle börjat på min tredje sköldpadda i helgen...men hittade ett mönster på tummvantar så nu har jag snart två vantar istället :P Men det ska nog hinna bli några sköldoaddor till...

Therre: Supermysig filt...Det blev man ju lite sugen på att göra...Får nog bli en sväng  till garnaffären snart igen. Vad stickade du med för stickor??? Var det väldigt bökigt att sticka med den typen av garn???
  • Sommarnatt2010
    Jean skrev 2011-02-02 10:02:27 följande:
    Blir kanske lite stickande igen nu nar man kommer vara hemma mer. Fick ont under magen igar i ligamenten nar jag jobba och min barnmorska sa att man kan stracka sig riktigt illa vid tunga lyft sa hon rekommendera mig att sluta jobba och ta mamma ledigt fran nu men de far jag inte fran jobbet sa de blev sjukskrivning istallet... Men men... Jag ser de bara som mamma ledigheten startade idag!!!! =)
    Oj, jag sträckte mig i höger ligamente jätte tidigt i graviditeten...bara genom att lyfta en kasse tidningar, blev rädd o ringde BM hon tyckte inte det va konstigt, det var vanligt o helt ofarligt sa hon. Sa inte ens till mig att ta det lugnt eller nått, var bara till att köra på som vanligt tyckte hon...

111 dagar kvar idag... =) I morgon är det dags för första BM besöket sen inskrivning..ska bli så spännande att få höra Liten... 
  • Sommarnatt2010

Jag har varit hos BM idag.... Sf mått på 24, låg oxå över kurvan...De sa redan på RUL att jag (el ja bebis) låg på + men att de inte ändrar något datum om man gjort KUB. Vi får väl se...om det kommer ut en stor bebis...Jag tror ju dock att jag är lite längre gången än vad BM tror så...

Hade gått upp 5kg sen inskrivning, känns helt oki..  

Tyvärr kändes det som att BM gjorde det endast på rutin. Hon körde på, lät oss lyssna i några sekunder sa att det lät bra o ja jag vet inte. Kändes lite mekaniskt, tyvärr.... Jag fick titta på hur Litens hjärljud såg ut..tyckte det pendlade mellan 148-159. Hon sa att man skriver ett medelvärde...på min lapp skrev hon 144..känns som om hon borde skrivit 154 istället...men jag vet inte. 

• Sommarnatt2010

Förresten hur länge har ni tänkt arbeta??? Jag funderar på att gå hem 2-3 veckor innan BF. Alltså sluta sista april el möjligtvis jobba en vecka i maj. När jag pratar med min man om det tycker han det låter knasigt...Kan väl jobba så länge som möjligt tycker han. Tidigast gå hem en vecka innan... Jag är ju pigg och mår bra, har inga problem att jobba (just nu iaf, det kan ju ändra sig...men om förutsättningarna är de samma resten av graviditeten)

• Sommarnatt2010
    Mary skrev 2011-02-03 21:50:19 följande:
    Jag är precis som du. Funderar på att gå hem lite innan eftersom det verkar skönt...

Men jag mår ju bra och egentligen kanske man kan jobba så länge som möjligt. Min mamma tror att det är bättre för att få igång förlossning i tid att man jobbar och är aktiv innan BF, och jag tycker det låter ganska vettigt...

Kort sagt är jag lika förvirrad som du och kan tyvärr inte hjälpa dig i ditt beslut :S
    min mamma fick mig 2 veckor innan BF och min lille bror kom en månad innan...Hon jobbade samma dag som jag föddes...Hon tyckte det var jätte skönt o tyckte jag borde göra samma...Men känner inte alls för det. Vi flyttar in i vårt nya hem i mitten på april o jag tycker det vore skönt att gå där hemma o fixa o dona inför litens ankomst. O så känns det lite som att man maskar om man går hem...eller nått

Hade min man varit helt med på noterna hade det nog känts lättare, men när han inte är det så vet jag inte. Han undrar vad jag ska göra hemma...o jag har jätte svårt att motivera =) 
  • Sommarnatt2010

Problemet är att jag är lärare och måste ta av fp-dagarna om jag tänker gå hem innan, det känns lite tråkigt. Men som sagt är inte speciellt sugen på att jobba tills Liten kommer... 

O andra sidan behöver jag inte ta en enda dag på hela sommaren eftersom den är inarbetad och jag får lön för den..

Jag får väl helt enkelt fundera, det kanske löser sig naturligt med att det blir väldigt tungt o liknande..För nu mår jag ju toppen...Det är väl därför som jag känner det är svårt att motivera...Men absolut senast 9:e maj tror jag iaf...Men tre veckor hade varit nice =) jaja får väl helt enkelt känna efter. 

• Sommarnatt2010

Jag drömmer oxå en hel del konstigheter just nu..har bara drömt två gånger om Liten, men båda de gångerna har jag drömt att bebis dött i magen...Så hoppas verkligen jag slipper fler drömmar om det. Första gången det hände var i v 15, kändes jätte jobbigt då det bara var att vänta till RUL...Nu känner jag ju rörelser varje dag så då vet jag ju att allt är bra trots hemsk dröm...

Tycker faktiskt överlag att det är ganska dåligt med BM besök överlag. Jag väntar mitt första barn och var hos BM för andra gången (inskrivning + nu) i torsdags...Nästa besök blir om typ fyra veckor...Dessutom har jag träffat två olika BM o nästa gång blir det en tredje...Hoppas på att jag får gå till samma sen... :S Hon jag hade sist vill jag inte ha mer iaf..Väldigt mekaniskt allting :S

• Sommarnatt2010

Jag funderar på om Liten i magen är väldigt snäll eller mesig, blir nästan lite orolig..Ni andra skriver om hårda sparkar, svårt att sova o vakna natte tid...Jag känner fortfarande mest som buffar och knuffar...Inga tydliga sparkar

Problem att sova har jag inte alls o har aldrig vaknat av Liten... :S Mannen min har inte helt lätt att känna något på utsidan..sen beror det till viss del på att han inte har tålamod...Får ni alltid respons och direkt respons om ni trycker på magen???

• Sommarnatt2010
    talare skrev 2011-02-07 19:15:40 följande:
    jag min är också väldigt snäll, men det har börjat komma några sparkar nu de senaste dagarna.. så våra bebisar kommer nog ta igen det sen. eller så får vi bara väldigt snälla barn jag brukar få respons om jag tycker på magen, beror lite på lill*ns humör. jag är så elak så jag brukar försöka hitta vad jag tror är huvudet (större hård boll) och trycka lite där tills jag får en buff. hehe!
    Skönt att det är fler som har en liten med samma humör...Den brukar leva runt lite när jag lägger mig för kvällen, men en kväll var det helt lugnt då knuffade o buffade jag tills jag fick svar o då kom det en rejälkick tillbaka direkt på handen...så den har nog temperament  iaf :)

Ja jag brukar oxå få respons, men inte alltid...fast jag är nog lite rädd för att trycka för hårt eller för mycket :P Jag brukar mest trycka där jag i vanliga fall känner rörelser...Tror bebis ligger med huvudet åt vänster och fötter åt höger..Så brukar trycka på höger sidan..Men det kanske ger mer respons att "retas" vid huvudet =) 
  • Sommarnatt2010

Skönt att höra att det är fler som "bara"  känner buffar =) det gör mig lite lugnare...=)

Svar på tråden BF maj 2011