Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

BF maj 2011

hmm är inte så bra på pound och ounces och inches...

men får inte "mitt" barn väldigt konstiga mått...om jag kikat rätt skulle det vara 3458 g (vilket är helt oki) men 42cm är ju väldans lite...

• Sommarnatt2010

Nä både jag o min man är blåögda och mörkhåriga...Stod nått om gröna ögon o rödbrunt hår...

barbabelle skrev 2010-09-25 14:08:58 följande:
    (använde google translater) ;)

Dagen du levererar, utanför kommer att vara regnigt. Ditt barn kommer att anlända sent på eftermiddagen. Efter en förlossningsarbete som varar cirka 20 timmar, barn, en flicka, kommer din födas. Ditt barn kommer att väga cirka 4,9 kg och kommer att vara 53,5 inches lång. Detta barn kommer att ha medium grå ögon och lockigt svart hår.
    Testade det, men de översatte inte pounds o inches när jag gjorde så blev konstigt
  • Sommarnatt2010

Jag vet inte alls hur vi ska göra med det här med KUB-test. Min man o jag är inte alls överrens om vad vi ska göra om det är något fel...Han tycker inte att DS är ett värdigt liv...medans jag inte ser några problem med det...Men vi är nog uppfostrade väldigt olika på den fronten, har väldigt svårt att förklara för honom vad det innebär o liknande han tycker bara att det är fel. Så han vill med andra ord ta bort. Jag vet inte om jag skulle fixa det.

Däremot vill jag ju verkligen se liten där inne hmm

hur stor är risken för DS eller andra kromosonavvikelser???

• Sommarnatt2010
    Moi Mokulat skrev 2010-09-27 20:12:24 följande:
    Tjejer jag har fått en fastttt tjänst. Jag har fått ett joobbbbbbb eller de hade jag hade jag innan, men nu fast tjänst.
    Chefen som hatar föräldra lediga vet inte att jag är gravid hehehehhehe
    Kommer bli hemskt
    Hihi är lite i samma sits fick fast tjänst 13 augusti..har ingen aning om hur min chef känner inför gravida :S
  • Sommarnatt2010
    Moi Mokulat skrev 2010-09-27 20:12:24 följande:
    Tjejer jag har fått en fastttt tjänst. Jag har fått ett joobbbbbbb eller de hade jag hade jag innan, men nu fast tjänst.
    Chefen som hatar föräldra lediga vet inte att jag är gravid hehehehhehe
    Kommer bli hemskt
    Glömde ju säga GRATTIS!!!
  • Sommarnatt2010

Måste bara fråga..många av er som säger att ni börjar må dåligt i typ v 8-9 någon gång har hört det från flera vänner oxå...Men för mig som mått dålgit (mår konstant illa men spyr inte) sen några dagar efter  + kommer jag att må ännu sämre när jag går in i v 8-9???

En vän sa till mig oj mår du redan så dåligt, det blir tufft...

Bävar inför detta...

• Sommarnatt2010
    FruganH skrev 2010-10-02 10:21:38 följande:
    Jadu, mamma sa lite grejer när jag var med henne en helg för några veckor sen som gjorde att jag förstod att hon inte skulle tycka det var en glad nyhet att vi ska ha barn..
    Bl.a. kommer dom nog tycka att vi är lite dumma som skaffar barn när vi är så unga. Sen så har jag inte fast jobb heller (än) och sambon är klar med sin utbildning i januari. Sen har dom säkert en ännu fler argument mot att vi skaffar barn.. Men jag vet inte.. Hoppas att dom kan bli glada för vår skull iallafall, men jag vet inte. Tycker dom något annat så kommer jag få höra det (om och om igen)..
    Jag förstår att det är jättebra om man har allt praktiskt med jobb och sånt löst, men jag har ett heltidsjobb som jag garanterat kommer få förlängt på så det är inga problem och sambon kommer vara kille i ett kvinnodominerat yrke, så jag tror att han har väldigt stora chanser att få ett jobb eftersom killar är väldigt efterfrågade där..
    Så jag är inte så orolig, vi har ju ändå 5 månader på oss att lösa hans jobbsituation innan bebisen kommer och vi har sparade pengar om det händer något och han inte får jobb med en gång..
    Jag har en mamma som sa liknande saker i somras. Då har vi ändå fast jobb båda två, vi börjar bygga hus nu o vi är gifta...Men hon hade en hel massa argument till varför vi bör vänta med barn...är som sagt inte nått sugen på att berätta för henne...vi bor inte i samma stad så träffas inte så ofta. Men funderar på att säga det till henne på tele. Börjar hon snacka då så kan jag lägga...Liksom markera att jag inte tycker det är oki...Nu var detta inte planerat, då vi egentligen vill ha huset klart först. Men nu blev det så, så då är det väl meningen...men visst är det jobbigt när de håller på så...
  • Sommarnatt2010
    Nojnen skrev 2010-10-03 17:28:33 följande:
    Hej!

Jag ska oxå göra NUPP (och KUB)-test. Har tid den 25/10.
    Längtar dit så vi kan få en bild av pyret!!
    Vi ska oxå göra KUB längtar så..Vill ju se att det verkligen ligger något där... =)
  • Sommarnatt2010
    Fröken Löken skrev 2010-10-03 20:43:51 följande:
    vad tråkigt! Jag tycker inte du verkar speciellt ung, har vänner som varit betydligt yngre när de fått barn!!
    Jag tror de blir glada när det väl kommer till kritan, tror inte du det!? Det är ju så lätt att ha åsikter innan man vet något annat...
    är detta deras första barnbarn?
    för mina föräldrar spelar ju inte åldern någon roll..Jag är 26 o mannen min 27. Men mamma tyckte jag borde jobba minst två år så att jag kommer in i det..sen ska vi ju bygga hus, det måste vi få ordning på först (o visst det kan jag väl hålla med om, men det är enda anledningen till att vi skulle vänta, nu blev det ju inte så men tanken va att vi skulle börja försöka till våren när huset nästan är klart) men hon hade så mycket åsikter om det mesta..
    FruganH skrev 2010-10-03 20:04:58 följande:
    Ja, det är väldigt jobbigt.. Synd att folk måste vräka ur sig saker när dom inte ens vet hur andra känner och tänker. Har en arbetskamrat som också vräkt ur sig lite grejer om barnskaffning, så hon kanske också fäller några mindre roliga kommentarer sen när det kommer ut.
    Vet inte alls hur jag ska berätta för min mamma och pappa. Vi bor ju i samma stad, så egentligen känns det kanske märkligt att inte ta det när vi träffas, men efter det som hänt så är jag ju inte alls så pepp på det..
    Vi ska till mina föräldrar om två veckor få se hur jag gör då...Men försöker komma på nått kul sett. Hittade en rolig bok, funderar på om jag ska ge dem den "barns tankar om mormor o morfar, farmor o farfar" Eller varför inte bara fråga om de har min gamla vagga kvar...
Svar på tråden BF maj 2011