TeosMamma skrev 2011-03-08 11:06:46 följande:
Jag har haft UVI typ hela graviditeten och ätit PC 8 ggr... Nu äter jag en per dag och så ska jag göra resten av graviditeten.
Jag var orolig för njurbäckeninfl. för jag har mycket ont i ryggen och är dunköm men det verkar inte vara något. Dessutom har flera av de pc som jag ätit även tagit bort det om jag skulle ha haft det så du kan nog slappna av, verkar som de flesta PC tar bort även njurinfl om den inte är väldigt aggresiv (men då har man sjukt ont också av vad jag förstått).
Konstigt dock att de inte skickade på odling tidigare, ibland känner man ju inget alls, jag märker mest på lukten, (usch och fy vad det kan lukta, som ruttna ägg typ) sedan att man får springa oftare på toa och tröttheten.
Va jobbigt att du haft de sa lange och maste fortsatta behandling hela vagen. Men skont att dom hittat de!
Jag har ju inte haft sa ont att jag inte klarat av smartan sa de kanske inte spridit sig alls. Men de kanns skont att veta att tabletterna kan bota mer an bara uvi. Men jag ar mycket fundersam pa hur lange jag har haft de. Den lakaren som inte vill skicka de pa odling var en lakare som jag traffade forsta gangen darav tog dom ett urin prov for att se hur de sag ut. Men jag gillade inte henne alls sa jag har inte varit tillbaks och kommer inte ga till henne igen. Nu nar man vet hur vanligt de ar hos gravida sa kan man ju undra va fasiken hon tankte...
Angaende lukt sa har den funnits den... =/ Min forlossningslakare tog ett svab for nagra veckor sedan som visade att jag hade svaminfektion sa jag har precis slutat min behandling for de och lukt och flytningar har blivit battre men de lilla som ar kvar kanske forsvinner nu da! =) Hoppas! Duschade tre ganger om dan for nan vecka sen, man kanner sig sa ofrasch. Laste dock att svampinfektion var en biverkning fran min antibiotika sa jag aker val pa en till san behandling... Men allt kanske loser sig snart!!!
Tack for tips och rad!