• FruganH

BF maj 2011

LiAnnA skrev 2010-08-26 21:05:03 följande:
    Precis, ibland är dom sluga som räven, men då är vi bara ännu slugare (arbetgivaren ;)
    Jag måste vänta till 31/12, om de nu inte säger något innan det... Jag hoppas jag kan hålla in magen fram tills dess ;)
    Jag kände bara som så att nu kan jag inte vänta och vänta på att allt ska vara "perfekt" innan jag skaffar barn, jag har haft denna längtan allt för länge..
    Har ändå pluggat klart, har en stor lägenhet, köpt en säker och bra bil osv osv... Så nu är det bara att tuta och köra!!
    Och jag vet att vårat barn kommer få så otroligt mycket kärlek, och det är ju det som räknas :)

Mitt vik går ut 31/12 med, men de måste ju ge besked senast en månad innan om jag inte minns fel. Så vi får väl se. Känns ju lite konstigt med att ha samtal med chefen där de då (förhoppningsvis) säger "du får fast från 1/1" och jag då häver ur mig "vad bra, och förresten, jag ska ha barn i maj". Haha, jaja, vi får väl se vad som händer!

Kunde inte heller vänta mer. Både jag och sambon längtar så efter ett barn och vi har längtat och pratat länge! Sambon har en termin kvar på högskolan, men arbetsmarknaden för honom sen ser bra ut, så jag är inte det minsta orolig för att han inte ska få ett jobb. Och precis som du säger så kommer man ge barnet all kärlek och verkligen göra sitt bästa för henne/honom!
  • FruganH
    skalbagge skrev 2010-08-26 20:06:35 följande:
    Jag är oxå toksvullen om magen...känner mig som en uppblåst ballong! Undrar vad det beror på, någon som vet?
    Jag har hört att det är tarmar och sånt som svullnar i början och att man kan bli mer gasig. Har inte märkt att jag är mer gasig dock, men det kanske kommer! Haha!
    Igår kväll så kändes magen verkligen megasvullen! Kändes t.om. obehagligt att ha trosorna på sig då dom tryckte lite mot magen. Hoppas verkligen att svullnaden kommer lägga sig lite sen och att man kan få på sig kläderna som vanligt fram till bebismagen kommer Glad
  • FruganH
    Tiiinaa skrev 2010-08-27 03:32:19 följande:
    Ooh jag mår illa nu. Inte så jättefarligt men det är så jag känner det. Hittils har det hjälpt att knapra på körsbärstomater och saltinerkex. Hur långt gångna är du/ni? Det låter som ni har kommit så långt när ni pratar om förut i början och nu...hehe! Jag är i vecka 5, byter veckor mellan söndag och måndag så det kommer bli lätt att hålla reda på :) Jag ska på inskrivning den 20 september, samma dag som frökenHanna såg jag nu :)
    Jag är också i v 5 (tror jag) enligt beräkningar på nätet så är jag i v 4+3, men med tanke på att mensen vart oregelbunden sen jag slutade med minipiller (har bara haft 2 menscykler sen dess) så är det svårt att veta om det är rätt. Men tror det stämmer någorlunda iallafall. Man får väl se vad BM tror när man går dit!
    Kul att vi ska gå samma dag! Känns ändå som att det är rätt snart, jag trodde man skulle få vänta ännu längre innan man fick komma dit!
  • FruganH
    LiAnnA skrev 2010-08-27 08:43:02 följande:
    SNÄLLA, någon som vet?

Är det någon som vet om det är "farligt" att rida så här i början av graviditeten?

Jag ska på ridläger i morgon men fick höra igår att det inte är så bra?!?!
    Jag googlade och hittade det här:

"Jag undrar om det är farligt att rida under graviditeten? Jag är i vecka sex och har nyligen börjat att rida och tycker väldigt mycket om det.

Du förstår säkert själv att det finns risker för att bli avkastad eller ramla av och skada barnet. Visst red Malin Baryard in i det sista, men handen på hjärtat vad är viktigast och hur väl känner du hästen. Du har nyss börjat rida och ett drygt års uppehåll bör inte vara en så stor uppoffring.
    Barnmorskan Therese"
  • FruganH
    Tiiinaa skrev 2010-08-27 23:52:56 följande:
    Ja jag har faktiskt haft lite ont i underlivet...fast bara på ena sidan, samtidigt som det gjorde ont o ljumsken på samma sida. Blev direkt nojjig för utomkveds, men nu har värken (eller egentligen är det ju ingen värk, det gör inte särskilt ont, men det känns) gått över till andra sidan så jag är lite lugnare. Just nu känner jag av pulsen i livmodern supertydligt...det hamrar därinifrån! Det känns att livmodern är aktivare än vanligt Skrattande.

Åhh jag vill också att det ska bli vecka 12 snart, men vi får ta ett steg i taget!! Milstolar på vägen som är väda att umärksamma får kanske tiden att gå fortare. En stor milstolpe som händer nu inom det närmaste är att bebisens hjärta börjar slå. Läste att det sker någon gång mellan dag 22 och 26 (sen befruktning, inte senaste mensen)! Ofattbart! Jag är på dag 19 så snaaart har min bebis ett hjärta!!
    Ja, det är så himla spännande det här!
    Hittade en rolig sida där man kan fylla i och få en lista med milstolpar och datum för när de inträffar!!
    Tänkte dela med mig!

http://www.babyvarlden.se/Verktyg/Forlossningsutraknare/
  • FruganH
    Jodi skrev 2010-08-28 10:33:05 följande:
    Vad är IVF? Jag har inte tagit nåt blodprov, antar att det kanske sker på inskrivningsamtalet?
    Apropå smärtor, när man har dom är man nojjig att det är missfall på G, men när man inte känner någonting blir man nojjig för det!! Blev nästan lättad när jag blev väckt i natt med smärtor på hö sida ner i ljumsken...

FrökenHanna: ska genast kolla in länken, jag älskar sånt!! Glad

Någon som är illamående förresten? Jag har inte känt av någon sån tendens alls.
    Ja, jag tyckte det var en riktigt bra sida!

Njae, alltså, jag har känt mig illamående korta stunder. Ibland väldigt illamående, men det har alltid gått över ganska snabbt igen. Hoppas verkligen att jag slipper extremt illamående för jag hatar verkligen att må illa och att spy Obestämd Men vad gör man inte för sitt lilla pyre iförsig? Glad
  • FruganH
    {#emotions_dlg.flower} Solig  VÅRBEBIS  Solig {#emotions_dlg.flower}

gosensgos - Bf 3 Maj, 4:e barnet
    FrökenHanna
    - Bf 3 maj, 1:a barnet
    Vix 
    - Bf 10 maj tredje barnet.
  • FruganH
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-29 13:36:33 följande:

Hej på er blivande mammor!!

imorse på bim-4 plussade jag svagt med CB men ett plus är väl ett plus?? ska ta ett till på torsdag bara för att säkerställa.. Solig

Jag har blivit så hungrig och äter varannan timme nåt litet.. hjälp hur stor kommer man bli!? vaknade inatt också av illamående och de kurrade i magen..

Hur mår ni? när ska ni till bm på första träffen?

Hej och grattis!! Glad
    Vad jag har hört så är ett plus alltid ett plus! Oavsett om det är svagt eller starkt! Men ta du ett till, det känns ju bra att dubbelkolla. Har själv testat 2 extra gånger efter första plusset..

Jag mår bra skulle jag säga. Men magen har börjat bli riktigt trög, har mensvärk, är mer hungrig, lite illamående ibland och kissar oftare än vanligt. Men inte så farligt (än iallafall).
    Ska til MVC 20 september första gången. Har du bokat in någon tid?
  • FruganH

Oj, såg att det fanns en nyare lista, sorry!

{#emotions_dlg.flower} Solig  VÅRBEBIS  Solig {#emotions_dlg.flower}

gosensgos - Bf 3 Maj, 4:e barnet
    FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet
    Vix 
    - Bf 10 maj tredje barnet
    ljusgläntan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet

• FruganH
    Misswiren skrev 2010-08-30 13:33:21 följande:
    Hejhej.

Kan ngn lägga till mig i listan?
    Bf den 2:à maj.

Än inget illamående, men har för mig de kom i vecka 7 med sonen och då slog de hejvilt!!
    Längtar sjukt nog efter att få kräkas massor nu, haha. Känns bättre av min oro.

Kan månaderna bara gå liiiiite snabbare, bara i 9 månader, sen börja gå sakta :-P
    Vilka krav man ställer, hehe.
    Lägger till dig Glad Vet dock inte vilket barn i ordningen det är? Antar att det kanske är andra barnet eftersom du skriver om sonen?

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet
Svar på tråden BF maj 2011