Inlägg från: Misswiren |Visa alla inlägg
  • Misswiren

BF maj 2011

Hajhaj.

En till med rätt milda symptom änsålänge.
    Brästen ömma och magen molar. Illamående när jag e hungrig.

Dessvärre har jag dragit på mig en helt underbar maginfluensa. Fy fan. Mår illa, huvudvärk, diareé, kräks, magsmärta. Faaan va underbart!

Tur mannen min är sååå gosig. Gick upp mitt i natten och letade efter medicin åt mig och hämtade spann brevid sängen och kliade ryggen, haha. Kände mig som 7 igen när mamma tog hand om mig när jag va sjuk, hehe.

Sonen min är oxå väldigt hjälpsam. Går och plockar tomater (dessvärre dom gröna) från mina planter åt mig, för att jag ska få mat i magen. Gosepojken. <3 

• Misswiren

Gokväll alla.

Nu e det j gen tvekan på att mitt illamående börjat så smått. Klökningar på morgonen, öppnar kylen, klöks, tänker på fel saker, klöks. Galet. Parfym som jag annars gillar, luktar för skarpt nu.
    Mannen föreslog pizza. Min favopizza med beasås, men nejfytusan. Mådde illa bara jag tänkte på de. Så jäkla tråkigt det är att må illa.
    Och värre blir det för min del av erfarenheter där jag blev inlagd för dropp och dylikt av uttorkning. Kräker upp allt, inkl vatten.

Puh.

Hoppas bara detta inte är nåt jag har förgäves. Ska tillbax till KK på tis för att se om dom ser ett foster.

Önskar och ber!

En sak e säker...änsålänge har godisbegäret inte försvinnit, bara chipsen :-P

• Misswiren

Godmorgon alla.

Sitter på jobb nu, bläää. Riktigt skärande i skälen att gå upp ur sängen när mannen ligger kvar så varm och gosig. *suck*

Klöks massor och ja, tog en kall apelsindjucie, och hoppas de hjälper en del.

Satt och funderade på om man inte skulle inskaffa en sådan "Bola". Ett jättefint och mysigt halsband i mitt tycke, även om de kanske inte funkar som vissa hävdar.

Ngn annan som ska eller redan köpt en?

• Misswiren
    TheLove skrev 2010-09-12 12:20:33 följande:

Var du tvungen att skriva chips? Ni vill ju jag ha chips varvat med choklad :P

Jag klöks också jätte lätt.,.. gjorde en romsås igår till laxen. gör på samma sätt som alltid och tror du inte jag nästan spydde upp det? Blev ingen sås för min del :P

Snart kommer maken hem med hamburgare från sibylla!! Det kommer jag inte klökas av hoppas jag :)

Hehehehe. Sorry, men då måste jag ställa samma fråga, va du tvungen att nämna sibylla hamburgare. Mmmmm....gott. Tror jag har kvällens middag serverad
    Måste passa på att fråga, bor du i Skåne område? Anledningen till att jag frågar är för att "JLovis79, Jakeline och Lovelyy"  inte hört klöks innan. Det kanske är skånskt eller nåt åt det hållet, haha.

Eller kanske är jag för "lat" i svenska språket...*asg*

Googlade klöks och då säger google: "Menade du kräkas", så jaaa, hehe. Vad saar man?

Ngn här från Skåne kanske?
  • Misswiren

Antar ni förstod jag e från Skåne. Vellinge närmare sagt, som är en helt underbar liten by. Ligger söder om Malmö.

Kul och veta var alla bor!

• Misswiren

Gokväll tjejer.

Ska på mitt nervösa VUL återbesök imorgon bitti för att se om dom kan se ett foster denna gången. Extreeemt nervös. Kommer skaka ihjäl när jag ligger där o spänna mig så de kommer göra ont. Usch.

Magen är upponer av oro!

Snälla....

• Misswiren

Hej alla.

Idag fick vi se vår plutt och ett hjärta som slog så fint!! Allting såg jättebra ut och beräkningen kastade mig tillbax 2 dagar. Så ska ändra BF när jag kommer hem, sitter med iphone på Ikea nu. Ska äta en bit god mat med sonen, syster och hennes barn.
    Är sååå lycklig just nu.

• Misswiren
    Tid för barn 75 skrev 2010-09-15 11:25:41 följande:
    OM ATT TA REDA PÅ KÖNET ELLER EJ: Tänk att man kan känna så olika inför det där med att ta reda på eller inte vilket kön det är. Känner inte ni som väljer att ta reda på könet att 'spänningen' mister lite av sin glans i graviditeten när ni tar reda på könet?

För oss är det bara nej nej, men tur är väl att man är olika! Annars hade det varit en tråkig värld.

VECKA 7...Annars är jag själv i vecka 7 och tröttheten består. Någon annan som är gravid med nr.2 som också är tröttare än under förra grav.?
    Har lite diffust illamående periodvis, det kommer och går. Ingen speciell molvärk, bara ytterst lite nån gång- väldigt diffust. Hade en pytteliten brunaktig flytning i förrgår, vilket oroade mig lite. Men det var mycket lite. Hade dock inte så under förra grav. alls (inga blödningar el sådana flytningar).
    Jag tog reda på med min son, och tänker göra det med detta barnet oxå. Dels för att jag känner att det spelar faktiskt ingen roll vilket kön det har, bara det är friskt, nästan lite det som är "överasskningen" vid födslen. För att ta ta reda på könet underlättar en hel del med allt planerande och inköp, samt att man kan namnge det redan innan, och slippa han eller hon. Tro det eller ej, men efter vi tog reda på könet, så kändes de som jag kom nämre mitt barn känslomässigt. Wooow, jag ska få en son. En son som ska heta Liam. Sedan började inköpet. Blått, gult och grönt. Ja, så därför ska jag självklart ta reda på igen. Oavsett vad hade jag aaaaldrig kunnat säga nej när jag ligger där och BM frågar: Vill du veta könet? Haha. Inte en chans jag kunnat säga nej där. 

Men som du säger så är det tur vi alla är olika.

Jag går in i vecka 8 imorron, och ja. Illamåendet tar sig allt mer och mer. Jobbar på Luchrestaurang, och varje gång köttet kommer i bild får jag hålla mig för munnen och springa på toa. Helt otroligt. Sitter här nu och har svenska jordgubbar brevd mig som sonen äter. Han nästan tvingar i mig dom, men nej fyy.
    Måste försöka ta mig ner på stan för att se om det finns ngt jag kan tänka mig äta utan att kräkas.
    Jobbigt detta är och ja, värre blir de.

:-P 
  • Misswiren
    HannaB08 skrev 2010-09-16 09:57:13 följande:
    25/5 om allt går som det ska. Någon som har eller har haft blödningar under graviditeten? Sägs att det ska vara ganska vanligt men jag är klart orolig och förvirrad.
    Jag hade bruna flytningar och lite blod i ca vecka 5. Fick även bruna flytningar i vecka 6. Men barnet mår bra :)

Min mage har växt som faaan.

Är väl minte pinnsmal annar heller, väger runt 62 kilo och är 165 lång. Men OJ vilken putmage jag har. Helt sjukt. Hade linne på mig idag och jobbet ytrrade sig, Oj du har visst redan börjat växa. Pfft, fuck it. Haha.
    Och självförtroendet är tyvärr lååångt nere pga fetmagen.

Ska snart lägga allt som har med Godis och göra åt sidan. Eftersom jag mår illa så trycker jag i mig allt jag får tag på för stunden, för att slippa de.

Och ja...för det mesta ligger det krokofanter eller sura jordgubbssnören i närheten. *Mums*

Men ja. Mååååste sluta typ snart. Tänka ta och träna 2-3 gånger i veckan när illamåendet släppt igen.
    Behöver få röra på mig, annars blir jag galen.
  • Misswiren

Gomorron. Eller ja...god o god. Sitter på jobbet med väääääärsta illamåendet. Sambon fick lämna sonen på förskolan idag för idag va de första gången jag mår som jag gör.
    Jisses. In i köket...fick klökningar. In på toa, fick klökningar. Kände att de va lite värre än vanligt. La mig på golvet en stund men fick fort som faaaan resa på mig igen..springa in på toa med, morgonbaanen i munnen (sorry), hann inte ens öppna toalocket så badkaret fick bli platsen idag. Herremingud vad jag kräktes...hela tiden och mkt. Huvudet va helt rätt och svullet. Til slut va de bara galla kvar och ääändå fortsatte de en bra stund till. Gick lixom inte att sluta. Tyckte så synd om mig själv. Bläää!
    Körde till jobb, då jag hade öppning idag. har en baguette i ugnen som jag hoppas ska få behålla i magen.

*Suck, stön och pust*, detta är inget roligt alls.

Ligger inne med väääärsta huvudvärken och tandvärk nu och har inga tabletter...arrrrrrhhh!!

Japp. Detta fick bli ett "klagainlägg".....de behövdes.

Svar på tråden BF maj 2011