BF maj 2011
Natalieh: GRATTTTTIISS!!!
Skalbagge:
Blödde du ngt efter hinnsvepningen? Kände du ngt alls innan slemmisen kom?
Natalieh: GRATTTTTIISS!!!
Skalbagge:
Blödde du ngt efter hinnsvepningen? Kände du ngt alls innan slemmisen kom?
Skalbagge:
Okej. Nej, här va nog en totalt misslyckad svepning. Kände att hon drog i tappen och så (tog bara några sekunder), men kände absolut inget under svepningen och inte så mkt som en molvärk efter heller. Nåt blod har inte heller kommit, så hon misslyckades nog känns de som. Inte läst en enda som inte blödde efteråt.
Ska göra om de på måndag och tänker faktiskt be henne dra hårdare eller nåt haha.
Va din tapp framåt eller bakåt? Mjuk/hård?
. Har varit inne på kontroll och är hemma igen för att vänta in värkarbetet. har värkar men inte regelbundna. 
Hej alla.
Jag har börjat få smärtsamma värkar. Inte så värst regelbudna men ack så oooont dom gör. Tappar kontrollen.
Ringde bb och hon tyckte de lät som det va på gång, så ska försöka vila och bada sen sova. Kanske får åka in idag/natt
För min del går de sådär.
Blir galen. Haft onda förvärkar från och till men dom är oregelbundna.
Eftersom jag har BF imorgon och inte en ända gång haft en "ond" sammadragning/förvärk och att det helt plötsligt började göra jätteont får ju en att undra.
Jag funderar på hur lång tid man får gå med dessa förvärkar innan det "riktiga" börjar.
Blir galen och vill åka in nu och föda!!
Hur går de för Skalbagge? Fött än?
Har haft nåt så otroligt smärtsamma värkar sedan inatt och jag känner mig helt slut.
Klockade dom under morgonen och kom mellan 5-15 min mellan.
Dom kommer ca 10:e min nu och är så smärtsamma att jag får lite panik och svårt att inte gråta.
Jag är omföderska och vet inte när jag ska åka in eller så. Tiden säger nej, men smärtorna säger "hjälp mig"..
Nu e vi snart framme på bb. Värkarna är så smärtsamma med ca 5 min mellan.
Det va fullt i Lund, men dom lyckas "skrapa" ihop ett rum.
Nervös e jag, men samtidigt förväntasfull.
)
Inatt kl 05.08 föddes vår underbara son.
3612 gram och 52 lång.
Nu ligger han här i famnen och är så mysig.
En alldeles nyfödd bild, hehe.

Hej alla.
Vilka turbulenta dagar.
Efter läkarbesök fick vi bekräftat att vår älskade har gomspalt i den mjuka gommen, in en bit på den hårda. Även höftproblem då skena ska bäras.
Det va tuffa besked och närmsta året inväntar miljoner läkarbesök, operationer och skit.
Jag undrade första dygnen varför han inte kunde suga varken på napp eller flaska och varför i helskotta de rann mjölk, både färsk och "gammal" ur näsan på honom. Slog mig aldrig.
Det är tufft nu som sagt, men OJ vilken kärlek!!
Hej alla. Kikar in här då o då.
Man e ju rätt trött, även om lillkillen lät mamma sova 7 timmar i sträck igår. Blev chockad, men inatt blev de vanliga 3 timmars ätandet.
Tänkte passa på att lägga in bloggen vi skapat till sonen. Alltid kul o ha och vi ska försöka uppdatera så ofta de går.
caspian.wiren.nu
Grattis till alla nyblivna mammor!!
Jag födde på BF dagen, haha, mäktigt stolt :-P
Skämt o sido. Med tanke på mina 18 dagars övertid med första sonen, så kändes BF för mig som "ett vanligt datum" och hade psykiskt ställt in mig på 1 veckas övergång.
Så när värkarna startade 2 dagar innan BF trodde jag de va jobbiga förvärkar bara. Men på söndagen tvivlade jag inte längre och efter en 2 kilometers promenad så pang va de dax att åka in.
Så blir de fler barn här nångång, så är de samma rutin igen - hinnsvepning, annanas och färdknäpp som gäller *fniss*
Snart är lillkillen 2 veckor och vi börjar komma in i vardagen med rutiner och allt som hör till. Inatt sov grabben 7 timmar i sträck, gissa hur glad jag blev, pussade ihjäl honom haha.
Och förr klagade man när man skulle upp och jobba kl 08, haha.
Men ack vilken kärlek detta är!
Grattis grattis alla nyblivna mammor!!
Vad det ploppar här, man hinner inte med
Min lille pojke växer så de knakar. 4 veckor blir han idag. Känns galet, för det känns som de va igr man födde honom.
Har lagt in ett klipp på youtube (eftersom de går bara länka därifrån till min blogg) på honom när han va 3 veckor & jag fångade hans underbara leende på film.
Som de värmer
">
:)