BF maj 2011
Kul och se var alla bor och ska föda, så spritt. :)
Jag är beräknad till 1.a Maj och bor i Kävlinge, så blir klart Lund att föda i.
Spännande :)
Kul och se var alla bor och ska föda, så spritt. :)
Jag är beräknad till 1.a Maj och bor i Kävlinge, så blir klart Lund att föda i.
Spännande :)
Gokväll.
20 min kvar till "En unge i minuten" :P
Ngn annan här som ska hinnsvepas?
Jag blev erbjuden i vecka 38+6 alltså om ca 2 veckor. Är helspänd och förväntansfull, även om jag vet att det kan resultera i inget resultat eller massa pinvärkar.
Skulle va typ 50/50 :)
Hej alla.
Nu e dax för fredaagsmyyyys. Blir grillning på hög nivå för vår del, mums.
Idag a de BM besök i anlig ordning.
Alla värdena a bra.
SF mått 35..skönt det har "avtagit" lite där. Ett tag växte han ur sin kruva, men tillbax på "normal" igen.
Huvudet ligger där det legat sedan v 31 (neråt), men det är fortfarande rörligt. Jag är ju omföderska, så risken att han ska fixeras innan förlossning va väldigt liten. Så jag ska förbereda mig på att om vattnet går (denna gången oxå) så ska jag lägga mig ner och ringa förlossningen direkt. Navelsträngen kunde hamna mellan huvud och bäcken så det kunde gå riktigt illa. Det gjrorde mig en aaning nervös.
Ett annat problem just nu är att jag rasar i vikt, när jag egentligen borde rasa upp i vikt.
Hon sa att om man står och gungar på samma vikt, så kunde dom bli lite oroliga, men när man väl börjar gå ner i vikt så kunde de bli farligt, för min del. Lillen tar tydligen precis allt han behöver, men jag kunde riskera massa saker. Jag har knappt rört mig viktmässigt sedan i Jan, men va uppe och snurrade i 76 kg för exakt en månad sen, nu väger jag 73. Alltså gått ner 3 kilo på 1 månad. Hjälp, gör mig skräckslagen.
Har gått upp 9 kilo sedan jag ble gravid. Min förra grav gick jag upp 21 kilo. Därför är oron en aning.
Ngn annan med samma problrem? Går in i V 38 om 2 dagar.
Godmorgon alla.
Så många morgonpigga här finns, hehe.
Själv har jag nyss vaknat o slängde mig i ett varmt bad. Jag e så trött för jag vaknar, utan att överdriva ca 10 ggr per natt, hälften av dom är för att gå upp o kissa 4 droppar. Rätt så irriterande
Här händer/känns inte mkt. Fått ökade sammandragningar, men inget som gör ont.
Ställer mig lätt in på att gå över tiden minst 1 vecka, trots hinnsvepning. Gick ju över 3 veckor med första, och dom säger man kan räkna bort 2-3 dagar på andra..mm kul!!
Nåväl, den som väntar på båt gott..
Går in i vecka 39 imorgon..så 2 veckor kvar till BF. Men med tanke på hur tröööött jag är på att vara gravid föder jag gärna NU!!
Godmorgon.
Vaknade för 30 min sen av att mannen pussade på mig, kliade ryggen och berättade hur glad han är att han träffat mig och älskar mig..osv osv. Kan man vakna till nåt bättre?
Nu har han iaf kört och lämnat sonen min i skolan och själv farit till jobb.
För min del ligger jag kvar i sängen och kan somna o sova läänge, men min hjärna vill inte de. Har aldrig någonsin gått upp innan 11 när jag varit ledig, och inte gravid förståss. Har blivit så mkt mer morgonpigg, antagligen av alla 1000 ggr man vaknar per natt, vettetusan
Får starta tv.n och försöka slappna av lite.
Sen blir de bull-handling och massa sol i trädgården innan hinnsvepningen kl 13.30.
Inga större förhoppningar om att den funkar, men skoj och prova, samt få reda på om ngt hänt där inne än? BF 1.a Maj
Ngn annan som är totalt galet gasig i magen? Hua, och ont gör de! :-S
Åh! Lycka till!!
Såja.
Då va man hemkommen från hinnsvepningen.
Tappen va mer bakåt än framåt, och "halvmjuk". Öppen 2 cm.
Hon drog i tappen och svepte hinnorna. Återstår och se om ngt händer de närsta dagarna. *Hoppas*
Annars blir de en ny svepning på måndag. Ut ska han innan sön!! *Grr*
Trött på att vänta