BF maj 2011
jag har bara två par byxor till bebisen. Trodde det skulle räcka. Har aldrig hört förr att bebisarna bajsar igenom kläderna???? Det hände aldrig min brorson iaf.
jag har bara två par byxor till bebisen. Trodde det skulle räcka. Har aldrig hört förr att bebisarna bajsar igenom kläderna???? Det hände aldrig min brorson iaf.
Jag har köpt Libresse 12 Super Wing MAXI som är 6mm tjock. (Libresse 12 Super Wing Invisible har samma färg på sin förpackning vilket jag tycker e dumt då man lätt kan ta fel sort). Tror dem kommer funka bra!
Vid vanlig mens använde jag Libresse 14 Normal Wing Invisible som är 3mm tjock och 24cm lång och har uppsugningsförmåga 4/6.
Libresse 12 Super Wing MAXI är 6mm tjock och 26cm lång och har uppsugningsförmåga 5/6.
Libresse 10 Goodnight är 6mm tjock och 32cm lång och har uppsugningsförmåga 6/6.
Ni som har fött barn tidigare: hur länge blöder man "extremt mycket" innan det avtar? Men det kanske är olika för person till person?
Usch idag känner jag mig trött på att vara gravid. Jag vill träffa det lilla knyttet nu. Eller inte nu (egentligen), men jag vill att de kommande sju-åtta veckorna ska gå fort.
Jag är så trött och orkeslös. Har inte kunnat sova pga kryp i benen och har samtidigt en massa som måste göras. Mitt uppe i flytt nu. Blir helt matt.
Klaga lite kanske hjälper.
Jag var hos bm idag.
Vecka 31+6
Blodtryck 55/110 (exakt som förra gången)
SF-mått 29 (något under normalsnittet nu, men fullständigt normalt försäkrade bm mig)
Bebis hjärtljud 150 i genomsnitt (typ som det varit varje gång)
Och bebisen låg som jag trodde med huvudet nedåt och rumpan uppe vid högra sidan om min navel.
Järn och socker kollades inte och jag slapp väga mig också ![]()
Vet ni var man kan hitta såna där ringar man fäster mobilen i på själva barnvagnen? Jag kan verkligen itne ens komma på vad jag ska söka på för ord...Måste fråga en sak. Jag ska föda på Malmö KK och KK står ju för Kvinnokliniken. Men vad betyder BB egentligen? Alla jag frågat "har glömt bort vad det betyder" :D
Kom på att jag hade en hemst mardröm inatt :(
Drömde om förlossningen att värkarna precis hade satt igång (lutensfasen 1-3cm) och jag åkte in till förlossningen för att få TENS. Hon (sjuksköterskan/läkaren) som satte på TENSen kände hur öppen jag var och då sa hon att jag är för trång och måste göra kejsarsnitt! Jag hade ingen talan, visste att jag inte ens har gått så lång tid med värkarna så jag öppnat mig än, jag blev alldeles förtvivlad och sa och bad att jag inte vill göra kejsarsnitt! Då använde hon sin makt ännu mer och sa till mig att hon nu bokar in ett kejsarsnitt. Jag som vill fördröja detta så mycket som möjligt frågade när dem skulle utföra kejsarsnittet och då sa hon om 20 minuter. Helt maktlös och förtvivlad lyckades jag smita och fly från förlossningen i bara den vita sjukhusrocken. Jag visste ju att jag inte ska föda än på några timmar. Sedan minns jag inte så mycket mer än att jag träffade en barnmorska som jag berättade detta för (hade fortfarande TENSen på mig) och hon sa att denna läkaren har helt fel att hon inte kan säga att jag är för trång när jag inte ens är redo att föda än...