BF maj 2011
Grattis Åsasåsa ! :)
Grattis Åsasåsa ! :)
Nu gick jag in på FK och begärde FL f.o.m. BF-datumet fram till min man ska ta ut semester. Får registrera fler dagar då :)
Hittade en tidning från januari detta året, igår när jag städade, med en artikel om en forskning på foster och deras påverkan av om mamman bantar. Enligt den studien (USA) stämmer inte det att barnet alltid får vad den behöver från mamman. Den visade att om mamman bantar/ går hungrig tar fostrets hjärna skada av det direkt och risken för ADHD är stor. Aptiten är extremt viktig enligt dem.
De 3 första månaderna av min graviditet mådde jag kräkilla från morgon till kväll vilket gjorde att jag inte åt ordenligt, var hungrig ofta men kunde knappt äta samt jag var så trött så jag sov större delen av dagarna. Sedan har jag sedan många år tillbaka haft dåliga matrutiner (har aldrig bantat medvetet) och det har ju hänt under denna graviditet att jag gått hungrig en längre tid på dagarna innan jag tillslut har fått i mig något att äta. Mitt barn ligger på normalkurvan och väger som den ska och jag har gått upp 11-12kg nu i vecka 39. Nu är jag helt nojjig att mitt dåliga matintag kommer göra att mitt barns hjärna är skadat och jag vill absolut inte vara orsak till om den får ADHD. :( Önskar att jag aldrig hittat den där j*vla tidningen.
alla föder till höger och vänster. Det verkar gått bra för alla. Blir så avis, vill också ha mitt "över" nu så att man kan få snusa bebis!! Jag hade inga känningar eller jobbiga förvärkar med sonen.
2 dagar innan bf så var han fortfarande rörlig så vart väldigt deprimerad och var säker på att
Jag skulle gå över 2 veckor..
På bf kändes allt som vanligt ingenting konstigt alls.
Hade syrran över på middag och hennes hund hade ut en massa vatten på golvet som jag böjde mig ner för att torka upp.
Då fick jag jätteont i magen och kände att nåt rann till i brallan..
in på toa och såg att det var slemproppen som hade gått.. värkarna kom direkt med 2 min mellanrum
och sonen kom 6 timmar senare... så ge inte upp, det kan hända även fast man inte har några känningar innan det e dags..
Jag har bf om 9 dagar och det känns väldigt hopplöst här med just nu.. har masor med sd men inga som gör ont så det är bara o vänta o vänta... suck!
Sonen fick magsjuka igår och spyr fortfarande, inte så kul o ligga på golvet och torka spyor när man är så här osmidig.. jag har sån ångest för att jag också kommer börja spy snart.. hur kul e det om man är spysjuk och så sätter fl igång!? Usch, jag hoppas jag klarar mig men hur stor e chansen för det? Med min tur så ligger jag och spyr i natt.. kul nästan jämt..
Grattis och Grattis!!
Jag hoppas på bebis idag. Har haft värkar under natten och den senaste timmen har värkana kommit med ca 7 minuters uppehåll. Hoppas på att det inte kommer avta under dagen utan resultera i bebis i eftermiddag :) Hoppas jag kan få lite magisk kraft från den här tråden för nu föds det ju på löpande band! :p
3 maj kom vår bebis och det blev en flicka :) kom hem igår. uppdaterar bara här nu, får läsa igenom det jag missat när jag har mer tid :) kan skriva attt trotts hon var fullgången, vecka 38+6 så vägde hon bara 2425g så nu är det ersättning var 3dje timme dygnet runt plus amning däremellan. men hon är pigg och äter bra :) hon vägdes igår och hade endast gått ner 25g :) Hade en fruktansvärd förlossning som jag kan återkomma med...