BF maj 2011
Jag kan också känna att det är jobbigt med alla som kommer vilja besöka en. Som tur är får man inte ta emot besök på Malmö KK så det är redan löst. Men jag känner att de första dagarna ska jag och min man landa i allt nytt och jag ska få till det med amningen som kan ta ett tag och då vill jag inte bli störd av någon annan. Hur mycket är det att se egentligen sådär precis i början? Bebisen sover, ammas/matas och behöver blöjbyte.
Men jag vet själv hur det är som utomstående. Både när min bror fick sin son och när min kusin fick sin dotter ville jag också träffa dem DIREKT. Tänkte inte att det skulle vara några problem, ville ju bara hälsa på den nya bebben. Och de dagarna man fick vänta innan man fick träffa var lååånga. Men nu när jag själv ska ha barn så förstår jag och jag vill inte ha en massa besök de första dagarna! Som tur är har vi porttelefon till lägenheten som kan stängas av, och vi har ingen hemtelefon så det är bara att stänga av mobilerna :D. Det som känns mest jobbigt med besök de försa dagarna är just om jag får svårigheter med amningen och vill att bebisen ska snutta ofta, då vill jag inte ha besök för det kommer bli stressigt och jobbigt. Sedan kanske jag kommer må extremt dåligt pga eftervärkar och om man blöder mycket måste ja duscha av mig fler gånger om dagen etc. Där blir det också jobbigt om man har hela släkten på besök. Och idag är det lätt att skicka bilder via datorn eller MMS så bilder kan man alltid skicka iväg.