Sommarnatt2010 skrev 2011-01-23 19:04:37 följande:
Måste bara fråga om det är någon som fått mer ont av att använda ett foglossningsbälte???
Här kommer en liten förklaring...
Jag har en längre tid haft hugg i vänster skinka och även ibland i höger...Nu i veckan blev det lite för bra så jag ringde BM (min var inte där så fick prata med någon annan) Hon tyckte inte det lät som varken ichias eller foglossning..."men kom du in i morgon så får vi prata om det..."
sagt o gjort i fredags åkte jag dit...sa då att vi pratades vig igår...Hon bara "ja just det ja, det var du som skulle testa ett foglossningsbälte" försökte då förklara att vi skulle prata om vad det kunde vara. Hon sa då bara att vi testar detta först o sen får vi se...Lite paff gick jag där i från med ett sånt där bälte...
Igår hade jag det hela dagen, gjorde dock inte så mycket var på dop o efterföljande middag o sen var det mest bilåkande.
Idag har jag oxå haft det på mig..Varit ute o gått en långpromenad (har inte varit problem innan trots hugg utan bara fått gå med lite kortare steg) Tyckte nog det kändes lite bättre kunde trampa på mer o det högg inte något. Sen var jag iväg o handlade o så där...Men under eftermiddagen tyckte jag det gjorde ont med bältet så tog av det.
har under hela em/kvällen nu haft ganska ont i blydbenet, där jag aldrig haft ont innan. Känns ju så där bra att få mer ont av något som ska hjälpa.
Någon som varit med om liknande???
Funderar på att strunta i bältet o bara köra på. Kan ju bara vara så att jag helt enkelt inte hade ont i skinkan idag. Eller så får jag testa någon mer dag o fundera över vad som är värt. hugg i skinkan eller ont i blygdbenet...
Jag har jobbig foglossning men kan inte använda fogossningsbälten då jag får ännu ondare av dem.
Skulle boka tid hos sjukgymnast om jag vore dig då de ofta har bättre kunskap och koll på såna smärtor, även ischias och annat ont vid gravi rygg och höfter.
Nu behövs oftast inte remiss till dem heller.
Ska till "min" på tisdag och hoppas på att få ut en Tensmaskin=) Den funkar super på mig... =)