Inlägg från: MissSindra |Visa alla inlägg
  • MissSindra

BF maj 2011

Imorgon är det sjukgymnast för mig =)  Hoppas på Tensmaskin och även "fina" och ordentliga undersökningar som sen står i min journal så läkaren nästa vecka har hjälp av dem när hon som jag hoppas sjukskriver mig. Kan knappt lyfta lilleman och ta hand om honom och då vara mammaledig är inte kul.

Sen nästa fredag blir det BM =)

• MissSindra
    Kottemor skrev 2011-01-27 10:45:28 följande:
    Det är mer vanligt med ryggont än vad man kan ana, märker jag av att läsa om oss i tråden! Men det är som vi säger, vi har ont för en god sak, snart nog så får vi vår belöning

Usch idag är jag nervös, jag ska till handkirurgen för min morbus de quervain och mitt triggerfinger. Har ju haft det sen i somras och provat allt som stödskena, vila, kortison. Men inget har hjälpt, så nu kvarstår frågan om operation eller ej. Så jag känner mig nervös som fasiken...
    Kottemor: Morbus de quervain vart jag opererad för jan -09 och det är så värt det. Operationen gick fort och visst gjorde det lite ont efter men det gick över fort och sen dess har jag varit bra så ta det om du får.. =)
  • MissSindra
    Kottemor skrev 2011-01-27 16:56:02 följande:
    Det blir operation, uppsatt i kö nu. Sen får man väl se hur lång tid det tar innan man får op-tiden.
    Mitt pekfinger ville han inte göra något åt innan han har kunnat få en röntgenplåt på det, han är nämligen osäker på om det sitter i min sena eller i min led. Och utan att han vet vill han inte öppna, och det är ju rätt!

Jag hoppas att det kommer hjälpa mig, jag vill kunna lyfta bebis när han väl har kommit, som det är nu kan jag knappt lyfta en kaffekopp
    Hur länge var du sjukskriven efter op? Var det svårt att komma igång efter operationen, fick du något bandage/gipsskena?
    Har opererat båda handlederna för karpaltunnel och det är nog mer avvancerad op än Morbus operationen verkar det som?
    Var sjukskriven i 2 mån tror jag det var men var ganska ok efter 2 veckor. Fick handen i ett stort bandage och sen en tillverkad skena. Men klaade mig ganska bra som mammaledig hemma själv med dottern efter 2 veckor... Fick ju ta det lugnt och hon var ju 9 mån så det gick över förväntan bra.

Tror det är en lättare operation, de öppna ett litet jack v format fick jag och sen bara öppna en liten fick där senorna ligger i sen är det klart. Gjorde under lokalbedövning och tag max 15 min. Det man kände var att det drog lite i armen och axeln typ när de flyttade på senorna men inget annars. Rent ut sagt SKITCOOLT =)

Är nog lite konstig haha
  • MissSindra
    Nojnen skrev 2011-01-28 19:41:46 följande:
    MadeleineLouise. Jag undrar vad din definition på stora bindor är? När jag hade mens använde jag nattbindor dygnet runt pga rikliga blödningar. Behöver jag använda större?
    Det är jätteolika hur mycket man blöder. Ur mig"forsade" det länge. Använda förlossningens egna blöjor i minst 1½ vecka. Sen apotekets förlossningsbindor. Hade nattblöjor först i slutet...
    å det beror helt på...
  • MissSindra

Ang vattenansamlingar och svullnader är det som med mina tidigare barn, svullen som en gris överallt. lägger på mig massa vatten speciellt i benen dock hjälper inte stödstrumpor.. :(

• MissSindra

haha själv blev jag helt tokig av längtan.. vill verkligen att tiden ska gå fort nu så jag får ser vem som kommer ut =)

trodde jag skulle bli lite mer off när jag såg det men ojoj komsi komsi värkarna... (fast inte förrens om tidigast 5-6 veckor...)

• MissSindra

Hmm är bra nyfiken på vad bm ska säga på måndag. Är så stor nu, större än med de andra 2 och är "bara" i vecka 31 (30+5).

Tror mitt sfmått kommer sticka iväg bra mycket.

Fyller år idag och gästerna undrade hur jag ska kunna vara gravid i 5 veckor till.... kan ju säga att de höll på att svimma när jag rättade dem och sa 9 veckor hahaha...

Har svårt att andas och röra mig och har sista dagarna börjat samla vatten i ben och fötter....
     =(  Har massa smärtsamma sammandragningar vad jag än gör :(

hoppas att de räknat fel och även att den enligt min första uträkning kommer tidiagre typ 9 maj senast eller någon vecka innan.

• MissSindra

Japp då var man hos barnmorskan och läkaren imorse... =)

Läkaren vart det förlängd heltidssjukskrivning pgaa foglossningen och sammandragningarna i 4 veckor.

Vecka:31+0
    SF: 33-34cm (5-6cm på 3 veckor *pust*)
    Blodtryck: 110/60
    Fosterljud: 145
    Läge: Huvud ner och rörligt, troligast är att den inte fixerar sig sa hon :(
    Vikt: + 11 kg  (hon tror det är en stor bebis)

Läkaren trodde knappt att vi kommer att ses om 4 veckor iom alla mina sammandragningar och storleken på magen haha... Vore skönt om bebis är klar och kommer om typ 5 veckor då skulle jag vara nöjd och glad.

hon sa även att om jag får mer sammandragningar ska jag åka upp för koll så vi ser om det har hänt något och så....*spännande*

• MissSindra
    Misswiren skrev 2011-04-04 21:59:27 följande:
    Tror bara det gäller första barnet.

Jag gick över 3 veckor med min son och för att inte "riskera" de igen så blir jag erbjuden detta.

Sen tror jag det gäller kvinnor som har haft enorma problem/ont länge oxå blir erbjudna de.
    Vart bor du? Här är det bara bm på fölossningen och specialmödravården som gör det oh då bara om det redan typ är på gång. Frågade min bm förra vändan var då i v40+4 och hon vägrade :(  Fick det av förlossningen sen pga svår huvudvärk och så.
    Då var jag ändå sjukskriven hela graviditeten pga svårfoglossning och gravidillamående...  =(  Ska kolla lite denna vända om hon går med på det nu har ju haft så satans ont i flera veckor pga sammandragningarna....

=)

Men skönt för dig och hoppas det ger resultat =)
Svar på tråden BF maj 2011