Kottemor skrev 2011-01-27 16:56:02 följande:
Det blir operation, uppsatt i kö nu. Sen får man väl se hur lång tid det tar innan man får op-tiden.
Mitt pekfinger ville han inte göra något åt innan han har kunnat få en röntgenplåt på det, han är nämligen osäker på om det sitter i min sena eller i min led. Och utan att han vet vill han inte öppna, och det är ju rätt!
Jag hoppas att det kommer hjälpa mig, jag vill kunna lyfta bebis när han väl har kommit, som det är nu kan jag knappt lyfta en kaffekopp
Hur länge var du sjukskriven efter op? Var det svårt att komma igång efter operationen, fick du något bandage/gipsskena?
Har opererat båda handlederna för karpaltunnel och det är nog mer avvancerad op än Morbus operationen verkar det som?
Var sjukskriven i 2 mån tror jag det var men var ganska ok efter 2 veckor. Fick handen i ett stort bandage och sen en tillverkad skena. Men klaade mig ganska bra som mammaledig hemma själv med dottern efter 2 veckor... Fick ju ta det lugnt och hon var ju 9 mån så det gick över förväntan bra.
Tror det är en lättare operation, de öppna ett litet jack v format fick jag och sen bara öppna en liten fick där senorna ligger i sen är det klart. Gjorde under lokalbedövning och tag max 15 min. Det man kände var att det drog lite i armen och axeln typ när de flyttade på senorna men inget annars. Rent ut sagt SKITCOOLT =)
Är nog lite konstig haha