Inlägg från: MissSindra |Visa alla inlägg
  • MissSindra

BF maj 2011

Skalbagge:  lägger du in bebistråden i trådstarten =)  så den blir lätt att hitta =)

• MissSindra

Jag ska få låna en blodtrycksmätare av min mamma som hon har hemma. Så man kan ha lite koll...=)

• MissSindra
    Kottemor skrev 2011-04-25 15:39:25 följande:
    Vad skönt att dom har sån koll på dig. Är det till förlossningen du åker på koll? Hoppas att hinnsvepningen idag kommer att göra nytta, trist att behöva höra att det kan dra ut på tiden. Jag hoppas verkligen inte att det blir så för dig!!

Anledningen till att jag inte åker in är att jag kände att min BM inte gjorde någon stor grej av mitt blodtryck.. hon var mer lite "ja, det är högt men ingen direkt fara än" Därför känns det så konstigt att jag ska jaga upp mig... jag är lite dum och har svårt att söka hjälp om det inte är solklara symptom. Hon är lite hårdhudad och jag tror att man måste må riktigt dåligt för att hon ska säga till en att söka hjälp.. Önskar att jag valt en annan BM, men det är sådags nu

Men jag tror att jag ringer BM imorgon och ber om att få komma dit och kolla trycket och urinen igen, kanske kan hon kolla om det har hänt ngt på tappen också.
    Hon tyckte liksom att det räckte att kolla mig en gång i veckan om det inte tillkom fler symptom.. jag förklarade precis hur jag kände, högt blodtryck, huvudvärk, och flimmer (dock ej flimmer dagligen) Känns som det är min BM som har gjort att jag inte tar det på allvar... Jag känner egentligen mig lite rädd...
    Jag själv tycker att trycket är högt.. och när man läser vad du har så får man ju det bekräftat att det anses som högt utav andra BM & läkare. 
    Skulle ringa förlossningen och berätta om symptomen och säga att du inte är helt säker på att det är ok. Att din bm inte är orolig men att du är det.
    Tycker det är bättre att kolla där då de har läkare som tar besluten...
  • MissSindra
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 16:41:06 följande:
    Nu har jag börjat få värkar!! Det är ca 10 minuter mellan dem!!
    Åhh jag vill oxå... Envisa ungar som inte kommer när vi vill <3  Har ju bara 4 veckor kvar haha...
  • MissSindra
    natalieh skrev 2011-04-26 07:43:49 följande:
    Vaknade 05.15 av att vattnet gick! Säng, golv, byxor och badkar.. Allt blev plask blött! Slemmisen kom med ut och nu ligger jag med värkar på prenatal i Malmö! What a tuesday!
    Åhh vad spännande!!  Hoppas allt går bra =)
  • MissSindra

Ni som fått era små glöm inte att uppdatera andra tråden och fylla på listan som påbörjades så vi alla har lite koll....  (självklart om ni hinner nu när ni har era små =) )

• MissSindra

Grattis alla som redan fått =). Är så galet avis just nu.
    Har ju väntat i evigheter känns det som sen att läkarna och Bm inte tror att jag kommer gå tiden ut utan hela tiden sagt det är nog inte så lång tid kvar nu. Gör ju att man tror att den borde komma snart.

Går in i v 38 (37+0) idag, så hoppas verkligen den vill komma snart. Ska till bm nu kl 13 så hoppas att jag vågar fråg om hon kan ta en titt och se om dessa jävla förvärkar har gjort någon nytta alls... och hur det är där nere för ont som faan har jag stup i kvarten.

• MissSindra

Åhh vilka söta barn som kommit.

Själv var jag ju hos bm idag.

V37+0
    Sf mått 39!!!
    Blodtryck 116/63
    Blodvärde 125
    Vikten + 5 kg på 2 veckor.
    Blodsocker 4,2
    bpm 134

Hon vart lite orolig när magen var så stor och jag haft minskade fosterrörelser så fick direkt tid på bedömningsmottagningen som oxå vart oroliga.
    Tillväxt UL visade på +23-24% på bebisen och massa fostervatten på gränsen till för mycket.
    Ctg visade sammandragningar varannan minut.
    Läkare gjorde undersökning men bara öppen för ett finger = för omföderska stängd.

Så allt vara bara bra och bebisen är stor så det är bara vänta.

• MissSindra
    Lovelyness skrev 2011-05-02 21:35:14 följande:
    MissSindra: Vad vägde er bebis nu, sa dom det? Vår vägde 3200 idag men vi fick ingen procent och jag glömde fråga
    Nä glömde fråga det, men vet att sonen som var 22% sörre beräknades väga 4500 om han kom på beräknat (han kom 7 dagar efter beräknad och vägde "bara" 3680 så han var ganska felmätt... =)

Tänkte ringa bm imorgon och se om hon kan se vad beräknad vikt nu är. Har ju trots allt 21 dagar kvar och sfmått 39 nu...
  • MissSindra
    Lovelyness skrev 2011-05-03 11:26:33 följande:
    Åh vilken perfekt information för mig som glömde att fråga hur många procent plus mina bebis var. Jag var också på TUL igår i vecka 37+1 och vår bebis vägde 3200 så jag antar att han var runt +7,5% också. Då slapp jag fundera mer på det!
    Hmm då borde min nu väga typ 3650g något sånt..ojoj kom ut nu lilla bebis....
Svar på tråden BF maj 2011