Inlägg från: MissSindra |Visa alla inlägg
  • MissSindra

BF maj 2011

Nojnen skrev 2011-05-06 18:25:31 följande:
    Varning för gnäll!!

Var och handlade nyss och träffade, som vanligt, några man känner i affären. 4 av 5 trodde att jag skulle ha om en månad. Alltså att jag var i månad 8. Det tycker jag är lite irriterande.
    Jag har ingen rund och fin mage eftersom jag har gått ner så mycket i vikt (60kg) 10-11månader innan jag blev gravid, så har de flesta inte sett mig på ett tag (vintertid känns det som om man går i ide). Dessutom känns det som om bebben ligger långt in i mig.
    Ibland hör jag andra som är gravida att de klagar över att magen tar emot, svårt att knyta skorna mm. Jag känner mig bara "tjock" igen och tycker inte att det är något problem att röra på mig. (Jo, ja, det är ju tur för mig, men jag känner att jag "missar" hur det är att vara gravid)
    Ååhhh, behövde bara gnälla av mig lite...

För er som vill se hur jag ser ut i månad 9 är här en bild: www.familjeliv.se/Hem/nojnen/galleri.php?cur_...#

Solig Grattis till alla som fått sina bebisar!!
    Blev ju nyfiken på din mage nu men ser "bara" bilden från V25 =)
  • MissSindra

Åhh vad ont jag har. Har  sjukt ont mellan benen.Känns som om något är sönder/krossat där nere. Kan knappt röra benen :(.
    Frågade gubben om han har haft vild sex med mig när jag sov... då bara skrattade han =D  -Känns som fruktansvärd träningsvärk, hoppas det inte håller i 2 veckor till...

Annars har jag smärtsamma ammandragningar till och från men inget regelbundet eller så... på kvällen blir det väl kanske 30 min som kommer lite oftare men annars lugnt. Har ju dock 14 dagar till bf idag...

• MissSindra

Jaha då har man varit hos bm idag igen då.

39+2
    sf mått  41
    bebis: väldigt rörlig och ligger högt upp (högre än sist)
    hjärtslag: 172 (mycket klämmande och kännande precis innan av bm
    plus 121/69

Så allt var bra dock hade bebben flyttat sig ännu högre upp, så börjar tro att den inte kommer få plats i bäckenet när det väl gäller. Bm höll med mig lite där... :(

Fick ny tid om 2 veckor som jag verkligen inte vill gå på men vi båda (jag och bm) tror vi ses då.

Hon berättade även att de på tillväxtultraljudet skrivit 27-28 % större och inte 23-24 % som de sa till mig.

Bad även henne ta en titt hur läget är nere, men det sa hon bara var onödigt iom att bebisen ligger så högt uppe så den inte kan påverka något ....  kul att få veta när man har sammandragningar och ont sen 6 veckor tillbaka :(

Blir spännande veckor det här.

• MissSindra

Jaha då var man hemma igen. Fm tillbringades på bedömningsmottagningen. Fick börja med ett besök hos läkaen och en undersökning. Var inte öppen något mer än för de lilla fingret som vanlig, livmodertappen var lång men mjuk. Så han gjorde en rejäl hinnsvepning som jag hoppas kommer ha effekt. Känner dock inget direkt av den men lite slemblod kommer iallafall.
    Sen vart det ctg kurva i 1 timme!! De var och putta på bebben stup i kvarten för den sov och de tappade bort den för den "plaska" runt i allt vatten. Bebisen ligger fortfarande jättehögt upp och mår kanon i magen.
    Fick tack och lov förlängd sjukskrivning till den 6/6 sen blir jag väl förhoppningsvis igångsatt.

• MissSindra

Jaha, ytterligare en lugn dag över. Bf +4 och inga känningar. Dock kan jag tro att bebben kanske ligger där den ska och är ruckbar eller kanske fixerad. För när jag känner ner i bäckenet så som bm gör så är det något stort och hårt och runt därnere där jag tror det brukar vara tomt. Men men ska ju till bm på må om ingen bebbe kommit tills dess. Imorgon är det 3års koll på dottern och sen öppet hus med information på förskolan. Sen finns inga planer. Hoppas allt är bra med alla och att alla andras bebisar som inte kommit ännu gör det snarast och ni som har era njuter och kämpar på.

• MissSindra
    sockernos82 skrev 2011-05-28 22:26:51 följande:
    Grattis till de nya bebisarna sen jag skrev sist :) Funderar på hur många vi är kvar i denna tråd, jag vill ju oxå flytta till andra nu ;) Har testat allt här för att bebis ska komma ut hallonblads te, ananas, cykel, sex, kanel, 3 hinnsvepningar men nej inga tecken :( bara ricinoljan kvar men den skippar jag! Idag bakade jag till och med bullar:) jaja bara att gå o sova o vänta på en ny dag över tiden ;( Trött på detta just nu :)
    När skulle du ha haft? Själv är man på Bf+6 ida så imorgon blir det v 41 "bara" 7 daar kvar till vad jag tror är gränsen för överburenhet här i uppsala....
  • MissSindra

Hmm snart en dag till till ända.
    Men men ska till bm imorgon är då på bf+8 så blir kul att se vad hon säger...

• MissSindra

Vi väntar och väntar och längtar till fredag. Hoppas verkligen på att bli igångsatt då eller senaste i helgen.
    Blir snart tokig på det här...
    BF + 10 idag

• MissSindra

Så nu har jag varit på överburenhetskontroll.

Allt såg bra ut bebben mådde bra och var enligt Ul stor med mycket vatten fortfarande.

Undersökningen visade att jag var öppen 1½ sen med 2cm lång medium tapp. Så inget på gång. Läkarna var lite fundersamma så överläkaren kom ner och sa att vi tar en koll på söndag och sen sätter vi igång det senast tisdag.

Fick dock gå ner och göra en kurva till för bebben var lite vild på första kurvan =)

Blev lite snopen när överläkaren kom in dit. Han meddelade att han inte fått reda på hur stor bebben var och att han nu ville ändra våra planer då bebisen beräknades väga 4,9 kg. Och en igångsättning med en tidigare snittad livmoder då inte var en bra ide så nu är det planerat snitt på söndag morgon.

Så på söndag blir det bebis för min del, och om det skulle starta innan så blir det akutsnitt och jag ska in direkt.. =)

• MissSindra

Ligger på förlossningen och väntar. Blir förhoppningsvis snittad efter lunch. Har legat och väntat sen 9 men narkosläkaren har varit upptagen. Men men blir ju bebis innan imorgon hoppas jag iallafall.

• MissSindra

Så då var det klart för denna gång. Det blev en pojke som de flesta har trott. Våran Max kom med snitt igår det 5juni kl 17.32. Han vägde 4850gram och var 57,5 cm lång. Allting gått toppen och vi mår kanon inte minst jag.

Svar på tråden BF maj 2011