• Vix

BF maj 2011

minya skrev 2010-09-29 18:51:35 följande:
    Går in i vecka 9 imorgon  

Gick in i vecka 9 idag
    Har fått gått med åksjukeband hela dagen då jag har mått grymt illa. Någon fler som mår pyton?
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Vix
    Friida11 skrev 2010-09-29 20:14:40 följande:
    Jag har börjat må illa denna vecka är i v 8 går in i v 9 på lör och jag har fått grymt illamående usch nästan så jag inte orkar röra mig... hjälper bandet dig?
    Möjligen lite men det har varit grymt mycket allra helst idag. Under mina tidigare graviditeter så har de funkat klockrent. Vill inte ta åksjuketabletter då jag blir sjukt trött av dem. Kan inte hålla mig vaken utan somnar där jag är.
  • Vix

jenpuh: Grattis till dubbel lycka

Ni som mår illa. Hur mår ni illa?
    I förrgår så mådde jag grymt illa hade åksjukearmband och fick gå och småäta hela tiden och igår mådde jag lite mindre illa. Det växlar somsagt från dag till dag helt enkelt. Mina kära kollegor trodde jag skulle kräkas på alla barnen på förskolan i torsdags Fick gå ifrån lite då och då

• Vix

Var på inskrivning idag med alla prover och prat som det innebär. Blev lite besviken då jag inte fick höra bebisens hjärtljud, vet inte om det inte hanns med eller...men men den som väntar på något gott. Har dock dåliga värden som blodvärde 112 och socker 7,7 har aldrig haft så dåliga värden som dessa under mina andra graviditeter. Hoppas att det inte fortsätter att förvärras.

Vad härligt för er som har fått sett/ hört eran bebbe :)

Själv har jag bara senaste veckan börjat fått en rejäl mage. Förstår inte hur det ska kunna gå och gömma den i ytterligare ett par veckor, är i vecka 12 nu.

• Vix

Var och shoppade ett antal tunikor igår på KappAhl för halva rea-priset för att kunna dölja min kula någon vecka till för de på min arbetsplats. Det börjar bli lite knepigt nu när man ser ut att vara ett antal veckor längre fram

En fråga: Har väldigt svårt att borsta tänderna. Kräks varje gång som jag ska borsta. Någon fler som har det problemet? Helt sjukt att man får uppleva så mycket nytt trots detta är min tredje graviditet.

• Vix

Jag har känt vår lilla böna ett par gånger är i vecka 12. Har blivit då jag har suttit ihopsjuken och har då känt "fladder" det liksom kittlar innuti mig Har en livmoder som lutar väldigt mycket frammåt så jag har kännt bebben tidigt under alla mina graviditeter. Hoppas ni alla får känna "fladder" snart
    Sen beror det på hur moderkakan sitter. Sitter den på framväggen så tar det längre tid innan man känner något än om den sitter rakt upp eller i bakväggen.

• Vix
    skalbagge skrev 2010-10-28 19:59:55 följande:
    Nu börjar magen synas här, och jag tror minsann att jag känner att den lilla rör på sig därinne. Vet ju inte om det är det jag känner, men har läst att det känns som fladder och det är precis så¨det kännsDrömmer.
    Vad härligt med fladder

Idag ska mina kollegor att min mage hade blivit jättestor och tycker det konstigt att inte fler har undrat om jag är gravid eller inte försöker gömma den så gott jag kan ett lite tag till. Så härligt att få vara lite hemlig
  • Vix
    Lill Strumpa71 skrev 2010-10-30 17:45:49 följande:
    Hej!!
    Härligt att läsa att det går så bra för alla och en del gifter sig..  Grattis kramar...
    Själv förlova vi oss nu i dagarna.. Ovant först att ha ring men nu känns de konstigt när man tar av den för att göra en del saker.
    Har även en liten fråga som kanske någon kan svara på.
    Är i v:9 +4 och hade en brun liten flytnig som ett streck i trosorna för några dagar sen, normalt eller??
    Har haft ett missfall sen tidigare..
    Har inte kännt något konstigt alls i magen..

Kramar
    Har också haft sånna flytningar och det gick bra för mig. Hoppas det går bra för dig med. Man har ju lite känsligare slämhinnor när man är gravid och det kan vara något så enkelt som det som orsakar flytningen.
    Jean skrev 2010-10-31 08:15:09 följande:
    Ligger har och har ont i magen... Antar att de ar liknande som sammandragningar kanske. Knyts till i magen och gor ont som tusan. Lite svart att ga pa toan. Kanns knappt nar jag ligger ner. Ar detta vanligt i v.14 +2 eller behover jag oroa mig????
    Kan det inte vara växtvärk? Har också svårt att gå på toan när det är så. Det liksom hugger till då.
  • Vix

Väntar vårt tredje barn och ser ut som jag skulle vara i 7 månaden redan Helt sjukt vad allt har bara svällt fram

• Vix

Det är absolut inte farligt att fixa sig fin i håret. Har gjordet det då jag har varit gravid tidigare och har två fullt friska barn. Det enda som kan hända är att resultatet inte blir det samma som man inte gravid då det är lite mera hormoner i farten.

Roligt att shoppa loss bland alla fina kläder Själv har jag kartongvis uppe på vinden efter två små busar

Svar på tråden BF maj 2011