• Vix

BF maj 2011

Ska på RUL 16 december och om det går och vi får så ska vi ta reda på vad vi väntar Har gjort det de tidigare gångerna och jag tycker att det har varit sååå skönt att veta, det blir så mycket verkligare. Man får ju liksom överraskningen bara lite tidigare

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Vix
    Lovelyness skrev 2010-11-28 08:22:38 följande:
    Låter som en jättebra idé, klart vi ska hålla ihop! Även om jag är så trög att jag inte ens fattar att vi ska få en bebis i maj haha
    Vad skönt att det är fler än jag som inte har fattat att det kommer komma en bebis i maj. Har känt mina tidigare bebisar väldigt tidigt och så även denna gång fast några gånger bara. Var in på en UL och bebisen ligger och ha moderkakan som huvudkudde och ligger och småsparkar neråt på urinblåsan därav att jag inte har kännt några sparkar på sistone. Sen kanske är det också en lugnare bebis denna gång än de små vildigarna jag tidigare har haft.
  • Vix

Här är vår lillböna 16+0. Ligger som sagt var och gosar in sig i moderkakan Längtar tills 16 december då man får titta igen bara 18 dagar kvar! Läääääängtar Hjärta

• Vix

Har varit på RUL idag och fått sett vår PRINSESSA BM var till 90% säker och kunde sätta sina pengar på att det skulle vara en tjej. Känns så chockande att vi ska ha få en liten tjej.
    Blev flyttad ifrån 10 maj till 14 maj men jag håller nog på 10 maj

• Vix
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-17 11:29:01 följande:
    Vix
    grattis till prinsessan! vilken fin bild!

LinaSofi
    ja det är jätteskönt med en bärsele till liten som vill bäras mycket och så har man händerna fria.
    men brukar få vänta till bebis är 1-2  månader för ibörjan är bebis så liten, i alla fall våra bebisar brukar vara små när de föds.
    Tack
  • Vix

Jag är en rosa tjej och är omringad av pojkar så vår dotter kommer ha mycket rosa men det ska som sagt var vara rätt rosa och inte sån skrikig baby rosa men sen har jag klätt mina pojkar i mycket rött och orange för det är så härliga och lyser verkligen upp. Äldste sonen har börjat gilla rosa men tyvärr så finns det inte mycket rosa plagg att köpa till killar och jag vill inte köpa tunikor eller tröjor där det står princess eller girl på.

Vi har en grön vagn och en svart vagn och de får bli kvar då jag tycker de är fina till både flicka och pojke 

• Vix
    morotsland skrev 2010-12-19 11:28:42 följande:
    Jag har två pojkar och de har mycket av alla färger och det kommer bebisen också att få. Gul, orange, grön, rosa, röd, blå, brun, lila, det är bara att vräka på efter smak tycker jag. Det finns massor av rosa och färgglada plagg för pojkar på tjejavdelningen Man behöver inte köpa kläder som det står prinsessa på (skulle jag inte göra till en tjej heller) utan kläder som är utan text/tryck, finns hur mycket som helst även på vanliga affärer som kappahl, hm och lindex.
    Jag har kanske haft otur då. Varje gång jag har kikat efter rosa plagg så är det text eller spets, brodyr eller rynkor kring hals eller vid ärmarna på plaggen. Hittade en tröja på Lindex och den är en favorit  
  • Vix

Under min första förlossning så låg jag paralyserad och vågade knappt röra mig. Det var en jobbig och komplicerad förlossning. Låg på sidan när jag födde. Min andra förlossning så sprang jag vid varje verk. Kunde inte stå still Födde i gynställning då bm inte hann riktigt med Den förlossningen var snabb och jag hade mycket energi kvar efteråt.

• Vix

verk ska såklart stå värk

• Vix
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-28 17:34:42 följande:
    känner mig så trött. jättetrött.......kanske dåligt järnvärde. ska till BM nästa vecka och kolla.
    Ska dit imorgon och misstänker det jag med. ska bli härligt att få lyssna på lilla sessan.
    Fick ont i ena fogen idag. Gick över vardagsrumsgolvet och ena foten gled iväg så jag höll hamna i spagat. Aj aj vad ont det gjorde. Kändes som jag bet i aluminiumfolie.
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
Svar på tråden BF maj 2011