• Vix

BF maj 2011

TheLove skrev 2010-12-30 08:13:27 följande:
    Nu bär vi iväg mot rutinultraljudet, får se om jag tror rätt som gissar pojke eller om jag får en liten flicka denna gång...
    Spännande. Hör av dig om ni får se vad det blir
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • Vix
    TheLove skrev 2010-12-30 14:47:09 följande:
    Vi ska få en till pojke!!! Hjärta
    Han mår jättebra och visade stolt upp snopp och pung massor med gånger... Ansiktet fick vi typ bara en snabb skymt av :) Det är ingen tvekan om att det är en liten pojke i alla fall :)
    Har fortfarande samma bf 23 maj :)
    Grattis till en prins
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • Vix
    isolande skrev 2010-12-31 08:16:10 följande:
    hej alla, jag var på UL igår och vi har en frisk liten flicka i magenSkrattande. Var lite smånojjig eftersom min mage är så liten, men det var tydligen ingen fara.
    Grattis till tjejen Var också nojig då min mage var liten och så jämförde jag med de tidigare graviditeterna. Nu någon vecka efter UL så har min mage formligen exploderat Skulle kunna tro att det var dags för förlossningen när som helst
  • Vix
    Fröken Löken skrev 2011-01-02 20:08:25 följande:
    Jag har funderat över en sak... Vi har tre katter och visst de är kelna som bara den u vanliga fall men nu de senaste dagarna har de varit superkelna, speciellt med mig! De vill också gärna krypa upp och lägga sig på magen eller nära magen. Kan det vara så att de känner att det är en liten där inne??
    Har katter och varje gång jag har varit gravid så har våra keliga kissar blivit superkeliga. Ligger gärna uppe på magen eller framför magen så visst känner de av
  • Vix

Fröken löken: Härligt att allt gick bra

När jag fick mitt första barn tog det lång tid. När nummer två skulle komma så åkte min man med vår äldste son till mormor och morfar strax efter 14 tiden och strax efter 15 åkte vi till förlossningen. Blev inskriven 15:35 och 16:47 är han född. Var öppen 4 cm när jag kom in så det gick undan för mig när jag väl var där Fick sitta i sittbadkar och andas lustgas= underbart Min mamma trodde jag skämtade när jag ringde och sa att det var klart Hon har den här gången sagt att jag måste åka in snabbare  annars så kanske blir det för mig som din vän

• Vix

Har de senaste dagarna haft ischias och det gör grymt ont Igår så var hela benet som bara en bortdomnad klump där det strålade "tandvärk" i Jobbar själv på förskola och det är inte lätt att springa efter de små eller lyfta dem när det kör i benet vid varje steg. Hoppas att det släpper.
    Har meddelat att från och med 2 maj kommer jag vara hemma, har bf 14 maj.

• Vix
    Jodi skrev 2011-01-14 21:15:35 följande:
    Du ska inte söka havandeskapspenning?
    Ingen idé då jag jobbar på förskola. Försäkringskassan menade att man kan ju ha syskon hemma så då kan man jobba med barn också. Det skulle vara samma "arbets börda" tydligen. Inte ofta man har 10 barn under 2 år kan jag tycka men men det är inte jag som har skrivit reglerna.
  • Vix

Man får ta ut hur många dagar man vill innan barnet fyller 1 år. Sen när barnet har fyllt 1 år så måste ta ut en arbetsvecka dvs 5 dagar/ vecka alltså inte 7 dagar som många tror när de skriver en vecka. Men man kan även ta ut 4 vanliga dagar och 1 lägsta garanti dag. Hoppas ni blev klokare.

• Vix
    Fröken Löken skrev 2011-01-16 17:54:56 följande:
    jo men det vet jag! Frågan är bara hur man får dagarna att räcka till utan att bli ruinerad Flört

som jag skrev innan får sambon ta lägstanivådagarna så får vi ut dem i alla fall!
    Ja det är inte lätt men på något vis brukar det funka. Min mormor sa alltid att "lite räcker och mycket går åt". Kan bara hålla med. Inte har vi mera pengar nu när vi jobbar båda än då vi var hemma barnlediga.

Ang amning ibörjan så har jag alltid använt mig av apotekets Carefix Comfort BH Den växer med uppgiften och är lätt att bara lyfta och låta barnet amma. Kostar 92kr och är kanonbra! Kan verkligen rekomendera den. http://www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.aspx?q=bh 
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ & bebis bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • Vix

Har använt 56 ganska "länge" hos mina pojkar. Hampus vägde 4255g och Filip 3934g, båda 52cm långa. Även om de var stora när de föddes så blev det alldeles förstort med 62 så jag varvade med 50-56. Även om man tycker att barnet växer ur plagget nästan på en gång så är det roligt att kunna ta på något som inte bara är tok förstort som man måste vika up ärmar och ben.
    Jag har handlat klädpaket på tradera och ebay. Fick jättefina plagg för mindre än 10kr styck. Är det något som man inte gillar kan man alltid försöka sälja det vidare
    Sen har jag passat på nu och handlat i alla affärer på stan nu som har 70% rea eller halva rea priset Har fyndat jättefina plagg till alla mina barn och även en fin gravidjacka till mig själv hos polarn o pyret. Skulle ha kostat 595kr men gav bara 175kr. Kanonpris

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ & bebis bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
Svar på tråden BF maj 2011