• Vix

BF maj 2011

Vill visa vår vackra prinsessa som vi fick se igår hos Tittut i Stockholm. Så söt lilltjej. Längtar så tills maj då vi får hålla henne i våra famnar. Fick hur många fina bilder som helst

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • Vix

I förrgår åkte den äldste sonen på vattkoppor så nu går vi och väntar på att yngste ska också få det. Själv har man åkt på bihåleinflammation och äter penicillin vilket gör att jag mår urka. Inte mycket energi nu men bebisen verkar må bra iallafall Härligt att läsa alla förberedelser inför när bebisarna ska komma Mycket fina vagnar som ni har införskaffat

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • Vix
    skalbagge skrev 2011-04-01 19:46:25 följande:
    Någon som har erfarenhet av bröstpump, vilken man ska välja?
    Har haft en Avent som funkade kanonbra med första barnet. Andra barnet så funkade det bäst att handmjölka så det är så olika från gång till gång. Har hört att många är nöjda med elektrisk pump.

Tjoho nu är det bara 43 dagar kvar till bf. Tror dock att vår lilla tös kommer komma innan maj då magen redan nu har sjunkigt och hon har provat på att försöka att fixera sig redan. Mitt första barn kom v 39, mitt andra v 38 undrar om hon kommer v 37??? men men det är bara vänta och se.

Hur mår in alla andra?
  • Vix

Mycket på G nu, spännande Själv har jag 9 dagar kvar till bf. Har mycket förvärkar men inget som känns att det är på G, längtar mycket nu efter vår lilla bebis.

• Vix

Grattis till alla bebisar
    Själv väntar jag har 8 dagar till bf.

• Vix

Hmm man kanske ska ta och testa IKEA idag Har bf den 14:e men har fått båda mina andra barn tidigare så även fast jag vet att det inte alltid blir lika med alla barn så har jag innerst inne hoppats att få lite tidigare. Imorgon fyller jag år så kanske får man en fin födelsedagspresent

• Vix

Svårt med skor här med. Har hittat flera snygga men vågar inte köpa då man känner som man går på ballonger nu. Idag har det känts som någon har (ursäkta uttrycket) kört upp en kniv mellan benen, under ett flertaget gånger under dagen och grymt mycket förvärkar. Någon fler med den erfarenheten? Gick in i vecka 40 (39+0) nu så nu är det nära

• Vix
    down under skrev 2011-05-08 23:57:59 följande:
    Sitter nu i bilen på väg till bb. Har värkar ca var 5e minut. Min bm var hem till mig för två timmar Sen o kände efter hur jag låg till. Var då öppen 4-5cm o hon tyckte jag skulle åka in för vi har 10 mil till sjukhuset. Hoppas nu bara att bebis vill komma i natt så vi inte behöver åka hem tomhämta igen.. Uppdaterad så fort jag kan!
    Åh vad härligt, blir avis på dig Hoppas du har lilla tösen i din famn nu eller snart iallafall
  • Vix

Grattis Down Under

• Vix
    Åsasåsa skrev 2011-05-10 09:21:45 följande:
    Åh grattis till alla bebbar!!!!!!!!!

Igår var jag helt lipfärdig hela dagen, är så trött på att vänta nu (BF 15 maj). Funderade på att inte gå in på Familjeliv nåt mer men kan inte låta bli Glad

Var hos BM igår och Lillan har gått från fixerad till ruckbar till nu helt rörlig, gah! Så hon sa att jag skulle ställa in mig på att gå över tiden 2 veckor.. snyft jag vill verkligen inte det, det känns som 300 år dit...

Visst måste bebis vara fixerad för att förlossningen ska starta? Och om förlossningen skulle starta, är det någon fara då om bebis inte är fixerad? Blir nervös och orolig nu.

Kram på er alla!
    Jag har varit rörlig med mina tidigare två barn enda in till slutet och fått dem 1 resp. 2 veckor innan bf. De har liksom trillat ner precis när förlossningen har startat. Även denna busa som jag har i magen är rörlig men har bf på lördag så hon skiljer sig ifrån killarna. Så jag tror inte riktigt på att man måste vara fixerad.
  • Vix

Grattis till alla nya bebisar. Baby 

Idag blir det en tripp till kvinnokliniken för att kolla hur stor bebisen är och de ska även känna på mig för att se om de ska sätta igång mig. Vill inte föda fram en 5kg klump Får inte små barn och nu har jag varit gravid längst av alla gångerna. Är nervös över att vår lilla skatt börjar bli stor därinne. Ska ta med förlossningsväskan, spännande vad de kommer att säga.

• Vix
    Mamma Maj08 skrev 2011-05-12 17:52:26 följande:
    Är inne på SÖS.....checkat in på rum nr 11....:) är öppen 6 cm....4ra kvar yyyeeeeyyy....
    Åh vad spännande. Inte långt kvar nu
  • Vix

Nu är vår Irma här. 4206g och 51cm stor tjej. Kom med raketfart men allt gick bra Hon är så otroligt fin

• Vix

Tack för alla gratulationer

Här är vår lilla "knubbsälsunge" 4206g och 51cm härliga väck och äppelkinder   Fredagen den 13:e blev vår lyckodag Kyss

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus¸ Filip & Irma ♡ ¸.?°´¯)
Svar på tråden BF maj 2011