• bellbar

BF maj 2011

down under skrev 2010-11-06 07:56:51 följande:
    Va skumt!
    Jag var på kub i måndags och då var jag i v 12+6 och med bf 9 Maj och min lill* var bara 66.3 mm.
    Hur kan din lill* va 4cm längre än min och du vara 2 dagar före mig men ändå ha bf efter mig?
    Undra hur dom mäter och räknar igentligen!? Fattar ingenting!
    Oj. Här blir jag nu också förvirrad?! :S
    Kan skriva ner exakt vad det står på pappret och nu ser jag, jag som var FÖR ivrig igår!!!
    Tur att du skrev något härinne, så kan jag nu rätta till att det står egentligen 78 mm! *fy på mig*
    Jag räknade så här igår, 78 mm (sitthöjd) 25 mm (skallbredd)... Så klart blev det så att jag räknade ihop till 10,3... Dumt och jag vet inte ens vad jag tänkte på egentligen! :D Egentligen så är den 78 mm! Ursäkta och nu behöver du inte fundera vidare på det här, hihi...
  • bellbar
    Muffe80 skrev 2010-11-06 08:13:37 följande:
    vår var 5.8 cm stor i 12+3.

10 cm låter som att de mätt hela bebisen, från topp till tå. Mitt mått är topp till rumpa.
    Sitthöjd 78 mm, skallbredd 25 mm.... Därför räknade jag ihop till 10,3... hm... vet inte vad som flög i mig igår, jag vet inte heller nu i efterhand om det är så man ska räkna eller bara tänka på sitthöjdens mått... hmm.... :S
  • bellbar

Urk.. Vad seg jag har varit härinne, trots jag är pigg och mår bra. Går in i vecka 17 idag och fortfarande känner jag ingenting förutom en del dragningar, molvärkar osv - det går upp och ner.... Toabesök på nätterna pågår fortfarande, urk. Jag som älskar att sova och drömma sött hela natten lång.... Glad

Bor både i Stockholm och även i Ljubljana (Slovenien)...

• bellbar

Ojoj, flesta av er har gått på RUL, snart är det min tur och då ska vi även ta reda på könet.
    Är i vecka 18 (17+0) idag och har känts små sprattel - som om att bebisen buffar eller rör på sig. Det händer mest på kvällar när jag tar det lugnt, t ex liggande eller sittande. Nyss kände jag småsprattel därinne, så härligt! Längtar tills RUL!

• bellbar
    skalbagge skrev 2010-12-02 18:16:25 följande:
    Vilken dag är det dags?
    BF eller RUL?

BF 11e maj än så länge
    RUL , 21a december. Men ska ev gå på UL under veckan om tid finnes!
  • bellbar
    barbabelle skrev 2010-12-04 16:43:57 följande:
    BF eller RUL?

BF 11e maj än så länge
    RUL , 21a december. Men ska ev gå på UL under veckan om tid finnes!
    Alltså skulle jag ha den 13e december, RUL... men fick ringa och boka om då jag kommer t Sverige den 20e dec, så RUL den 21a dec istället! :)
  • bellbar

Till er alla som varit på UL/RUL, grattis!! Fina bilder!! :) Snaaart är det min tur, RUL nästa tisdag den 21a december, läääängtar enormt!!! Får dock veta exakt dag på BF, just nu är det 11e maj, så får vi se om det blir samma eller nytt datum. Är i vecka 19 nu (18+5), få se om jag räknat rätt det också.

Har tidigare gått på UL, vi ville ta reda på könet men innan vi skulle säga till läkaren så hann bebisen blotta sig framför oss (via skärmen, givetvis), haha... Skrattande Så h*n var villig att visa vem h*n var Jag vågar nämligen inte säga vad det är för kön eftersom mina vänner brukar komma in och läsa härinne på FL, dom vill gissa könet och det blir en överraskning för dem i maj (om nu h*n kommer ut denna månad, förstås, hehe)... Tungan ute

Har inte känt några sparkar ännu... bara små bubblor eller fjärilar i magen...
    Har mått bra sedan graviditetens början och hoppas det blir så i fortsättningen...

Kan äta allt men givetvis utesluter jag vissa som inte bör ätas under graviditeten... Har inga crawings ännu... Vet ej när det kommer dyka upp eller så kommer det inte dyka upp... Äter iallafall mandariner/apelsiner mest jämfört med andra frukter samt lite sug efter salt, men dessa kan jag "undvika" då det inte känns "ett måste" eller när jag inte har något sug...... Så det kallar jag inte för crawings... Glad

Hur går det för er dåå? Tungan ute

• bellbar

Igår var man på RUL och det var sååå underbart!!!
    Fick veta könet en gång till så nu är det 100% säkert vilket kön det är, hihi... Längtar såå tills h*n är ute!
    Blev bakåtflyttad, BF 5e maj 2011 istället för 11e maj. Går in i vecka 22 nu på fredag. Hittills har jag gått upp 4 kg, mår fortfarande bra, kan äta all mat utan att känna något "äckelkänsla"...

Bjuder på en bild, dock suddig men men... h*n var mycket livlig i magen så att det blev ganska svårt för barnmorskan att kunna mäta bebisen, hihi... men det var underbart att kunna titta på bebisen i lite mer än 15 minuter :)

Här är vår älskade mirakel! <3 Suger på tummen , benen i kors och har det så bra därinne! :)

• bellbar
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-22 18:48:21 följande:
    Moi Mokulat
    grattis till pojken!

barbabelle
    vilken fin bild! så gjorde vår bebis också med handen/tummen i munnen.

jag har moderkakan i framvägg, så känner inte bebis sparkarna så mycket då.
    tack, det är faktiskt underbar bild på bebisen :)
  • bellbar
    Hiavatha skrev 2010-12-23 13:06:10 följande:
    Åh så bekvämt h*n ser ut att ha det där! Ser ju ut som en riktig bebis, hi hi Flört

På tal om annat... jag har också moderkakan i framvägg OCH bak, lite omslingrad liksom, men den låg inte på nåt dumt ställe sa BM, alltså nere vid tappen, så det var ju bra. Jag är i v 20+1 nu och har kännt själv sedan v 12, olika mycket, men nu börjar det kännas mer varje dag, men inget utanpå än. Så maken får vänta lite till tyvärr. 
    Hi hi! Ja, h*n ser ut att ha det bekvämt i min mage, hihi...  Tungan ute
Svar på tråden BF maj 2011