• bellbar

BF maj 2011

Phuu.. Nu har man läst ikapp igen! ;)

Verkar så att ni flesta har redan bestämt er för barnvagn!
    För oss blir det nog Babytravel jogger/amsterdam - om vi nu inte ändrar oss lite senare när vi ska titta på fler barnvagnar :) inte lätt! :/

När det gäller bärsele, har vi tänkt en babybjörn men vi har kollat efter bärsjal också, men vi är lite osäkra om bärsjal är något för oss... Ni som har bärsjal, vad tycker ni? Hur känner ni när ni använder det? Är det praktiskt, eller är det lättare med bärsele?

Bra att samla all information innan man köper alla saker nästan samtidigt ...

Nu på torsdag åker jag igen till Sverige! Men jobbigt att lämna mannen min :( Men men, det är bara att hålla ut tills han kommer i februari, och nu på fredag ska jag till mvc, spännande! :)

• bellbar

Nu har jag varit hos BM idag och allt såg bra ut, fortfarande behöver jag inte äta järntabletter, vilket är skönt!
    Har gått upp sammanlagt 6 kg, trots det kan jag fortf ha samma kläder på mig... så det är bara magen som växer, he he... och idag går jag in i vecka 27. Bebisen busar för fullt och idag fick jag höra bebisens hjärtljud, ååh vad underbart det var!!! Ville aldrig att det skulle ta slut!!! Tungan ute

Ska till BM igen den 17e feb... Glad
    Fy (på ett positivt sätt!), snart är det dags för oss allihopa, majmånaden närmar sig..!!! Skrattande

• bellbar

"höra bebisens hjärtljud.." ???? jag är verkligen trött!!! menade dock höra bebisens hjärta slå i rusande fart!!! ;)

• bellbar
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-29 10:37:20 följande:
    sådan här att ha i bebissängen eller sen i större barnsäng, har varit jättebra, då det kan komma kiss eller kräk i sängen:
    www.babyland.se/baddskydd-vattentat-flanell-6...

kottemor
    hoppas dina händer blir bra snart. Låter jobbigt att inte kunna använda händerna som vanligt.

barbabelle
    visst är det underbart att höra hjärtljuden på bebis.Skrattande
    ja, det var så underbart att höra det Skrattande
  • bellbar

När är det rimligt att handla saker / kläder m.m. innan bebisens ankomst?
    Är i vecka 27, men ändå känner att det är fortfarande lite för tidigt, eller ...? Jag , pessimist? Hmm!

Aldrig för sent aldrig för tidigt ... när är det lagomt? Eller är det aldrig lagomt?
    Hur har ni gjort - ni som väntar ert första barn?

• bellbar
    Nojnen skrev 2011-01-29 23:01:03 följande:
    Barbabelle. Vi väntar vårt första barn och har köpt en hel del redan nu. Babyskydd, babygym, barnvagn, babysitter, ett startade babykläder i storlek 50 + 2 body och ett par byxor, 2 påsar med beg.kläder i storlek 50-68. Sen har vi fått ett skötbord, amningskudde och en barnstol. Jag känner att jag vill vara färdig med så många saker som möjligt, ha ställt iordning, tvättat kläderna mm till jag är i vecka 35. Sen är frågan hur länge jag är mobil och orkar med att fixa överallt. Jag vill nog ha färdigt allt så snart jag kan, helst inom ett par veckor.
    Ja, det är inte lätt det här för mig. När ska man liksom börja med att köpa grejer m.m. Kanske är det också dags för mig att sätta igång med det snart för man kan aldrig veta vad som kan dyka upp om ett par veckor eller längre fram. Som du säger, är det skönt att ha färdigt med allt innan bebisens ankomst.

Skönt för er att ni är nästan klara med allt. :)
  • bellbar
    Fröken85 skrev 2011-01-30 14:03:11 följande:
    Vi väntar iofs vårt andra barn, jag är i vecka 27 nu,  men jag har börjat känna mig rejält tung och jobbig i kroppen, så jag vill ha klart allt så fort som möjligt nu. Vill ha möjlighet att välja och fixa själv och slippa förlita mig på andra. 
    Så vi gick igenom vad vi hade kvar sen dottern, sen har vi kompletterat med lite nytt i klädväg så vi klarar oss första tiden. Biltol, säng och vagn har vi sen innan.
    Vi behöver ett nytt spjälskydd, ett nytt bäddset till sängen samt lite apoteksvaror och amningsgrejer. Sen är vi klara. Och det ska jag försöka fixa så snart jag kan.
    Ja, fortfarande känner jag mig pigg och jag mår bra. Men det kan man aldrig veta hur det är nästa vecka eller om 2 veckor. Så funderar jag dock på att kanske det är dags att köpa lite grejer snart...  Skönt att ni har för det mesta klart...
  • bellbar

91 dagar kvar... Snart under 90! Tjohoo.. Vad man längtar!!!
    Imorgon går jag in i vecka 28...Skrattande

• bellbar

Hej på er igen...

Ser att jag inte skrivit på ett tag, har varit sjuk - för första gången under denna graviditet! Obestämd
    Blev tung i hela kroppen (typ träningsvärk överallt), fick feber som varade en hel dag, hostade en del och nu är jag på bättringsvägen. Har lite hosta och förkyldning kvar... Druckit massa varmt vatten med honung och citron i då det sägs hjälpa mycket mot hosta och förkyldning (därav jag kunde slippa ta mediciner...vet att det går bra att äta alvedon men jag är bara så där nojjig, suck...)

Kan bara säga... är man gravid och sjuk är det 100 gånger värre än att inte vara gravid och vara sjuk! Jisses, det är stor skillnad, det! Min mor säger hon blev också sjuk första gången när hon var i 6e månaden (då hon väntade mig), vilket är lustigt... för nu är jag också inne i 6e månaden. Nåja... Var rädda om er allihopa och jag ska fortsätta med att vila och sova tills jag mår 100% bra igen! Annars är allt bara bra med bebisen, busar för fullt... ;)

• bellbar
    natalieh skrev 2011-02-16 21:41:54 följande:
    tack alla för era gulliga tankar! tack och lov verkade allt bra.. jag låg uppkopplad en timme för både bebis och mitt hjärta.. hade både sammandragningar och sparkar och allt möjligt som dom kunde se på kurvorna.. och det såg normalt ut. läkaren gjorde en snabbis koll i gynstolen också och då hade blödningen slutat.. så deras enda svar var att det var ett blodkärl som brustit! Thank god!

Så nu är vi hemma igen..
    Än en gång, tack för alla gulliga inlägg! {#emotions_dlg.flower}
    Skönt att höra! Solig
Svar på tråden BF maj 2011