• bellbar

BF maj 2011

Fröken Löken skrev 2011-01-07 17:58:35 följande:
    Ja herrejesus! Mycket ska man vara med om innan man trillar av pinnen!!

Min väninna som var beräknad till 20 jan fick idag en välskapt liten tjej!!

Och hur snabbt gick det sen?? Vi träffades idag på fm för en liten fika och då berättade hon att hon haft "mensvärk" sen nio på morgonen. Jag följde med henne hem för att hon inte ville vara själv om det skulle bli värre men det trodde hon ABSOLUT INTE ;) Vi skulle bara packa lilla väskan och städa upp lite ifall ifall!! ha ha...
    Vid ett började hennes värkar (som jag anser det) på allvar och lite efter fyra är lillan född!!
    Knappt att pappan hann hem från jobbet och väl iväg i bilen får de ringa ambulansen som möter upp! Hade den inte gjort det hade hon kommit i bilen :)

Jag kan knappt fatta det!! Är så himla glad för deras skull!!!

Jag ska i alla fall vara på min vakt den dagen det är dags ;)
    hihiii.. härlig dag! Glad
  • bellbar

Krypningar i benen har jag inte fått ännu... när får man det? tidigt, mitten eller senare i graviditeten? måste vara jobbigt och kan tänka mig att man blir tokig av det..!

• bellbar
    jakeline skrev 2011-01-07 19:44:23 följande:
    man måste inte få det, men det är inte ovanligt. Så var glad att du sluppit. 
    nä, det vet jag att man inte måste få det men tänkte bara om det är vanligt att få krypningar i benen...
    ja, kan inte säga att jag slipper det , kan ju väl dyka upp vilken dag som helst, he he ...
  • bellbar
    down under skrev 2011-01-08 00:33:56 följande:

ojoj vilka tydliga och fina bilder! även 3d ul bilden! :)
  • bellbar
    jakeline skrev 2011-01-09 15:46:02 följande:
    hehe jag är glad att de inte dyker upp varje dag... :P 
    hehe, skönt att de inte dyker upp varje dag för man skulle bli tokig av det, hihi :p
  • bellbar
    jakeline skrev 2011-01-09 17:38:49 följande:
    oh  ja! :P blir halvt tokig som det är... :P 
    hihi :P
    idag är jag oootroligt trött!!!! första gången så HÄR MYCKET trött!
    hoppas det var på grund av att jag vaknade många gånger inatt då man var toanödig... lär somna tidigt ikväll.. :)
  • bellbar
    skalbagge skrev 2011-01-10 19:44:35 följande:
    Verkar vara många som redan funderar på förlossningen, jag har inte ens börjat tänka  på det....känns väldigt långt kvar tycker jag.

Är det bara jag som inte tänker på förlossningen? Ingen som vill prata om graviditeten iställetSkäms
    hihi... här är en till som inte heller tänkt/funderat på förlossningen än...  Flört
  • bellbar
    jakeline skrev 2011-01-10 21:51:11 följande:
    själv hade jag en tvååring som kom in vid halvtre och snurrade runt i vår säng i någon timme innan han lyckades komma till ro igen. :P och så första dagen efter ledigheten och det var totalt kaos. Härliga tider! 

Jag håller med att förlossningen kommer senare. Känns som om det löser sig på ett eller annat sätt. Hoppas dock att det inte slutar i akut snitt den här gången. Pratar hellre om det som händer nu, inte om fyra månader... :P

här är det party i magen nästan hela tiden känns det som! Börjar kännas mer och mer nu även utifrån. så underbart!  
    hihi , ändå är det mysigt att ens egen unge kommer senare på natten och vill sova med er, men kanske inte kul när det är första dagen efter ledigheten, hihi... ;)

ja, så är det också för mig, party i magen nästan hela tiden... men mysigt! :)
  • bellbar

bor i stockholm och även ljubljana.

när det gäller sex, ah, tycker ibland det är så synd om mig som får lida ... Tungan ute mannen min töööörs inte. har förklarat att barnet inte tar skada av det. men det hjälper inte. så jag tvingar inte utan låter honom vara. så efter förlossningen eller lite längre fram efter förlossningen blir det nog mycket mys och lek i sängen - bara om sängen håller i sig Flört

• bellbar

nu har man läst ikapp härinne, phu ;)

idag går jag in i vecka 26 och tiden bara rusar iväg såå fort! nästa vecka är jag åter i sverige, och ska på mvc besök den 28e jan. spännande! hittills har jag gått upp 4,5 kg, men nästa vecka får jag veta exakt mer hur mycket jag gått upp i vikt :) annars så är det bra med bebisen i magen, partajar för fullt var dag som går... ibland så blir magen sne! ;)

ja, det där med bodys, jag har varit osäker - om man ska köpa 50 eller inte alls. men nu när man har läst om vad ni skrivit så tror jag det blir 56 att börja med? tror jag börjar köpa lite grejer från och med vecka 30, då vi har ingenting till bebisen därhemma... om jag kan ha tålamod, ja... :p

Trevlig helg till er allihopa och hoppas ni får en bra helg!

Svar på tråden BF maj 2011