• jakeline
    werkestam skrev 2011-03-12 22:25:22 följande:
    Men vad mysigt jakeline! :)
    jag har försökt och försökt... :P plus försökt att fånga storebrors mys med magen, men när jag väl filmar vill han mest vara bakom kameran. :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    mammaE2011 skrev 2011-03-13 18:29:11 följande:
    Jag har köpt Libresse 12 Super Wing MAXI som är 6mm tjock. (Libresse 12 Super Wing Invisible har samma färg på sin förpackning vilket jag tycker e dumt då man lätt kan ta fel sort). Tror dem kommer funka bra!

Vid vanlig mens använde jag Libresse 14 Normal Wing Invisible som är 3mm tjock och 24cm lång och har uppsugningsförmåga 4/6.

Libresse 12 Super Wing MAXI är 6mm tjock och 26cm lång och har uppsugningsförmåga 5/6.

Libresse 10 Goodnight är 6mm tjock och 32cm lång och har uppsugningsförmåga 6/6.

Ni som har fött barn tidigare: hur länge blöder man "extremt mycket" innan det avtar? Men det kanske är olika för person till person? 
    jag tyckte inte att jag blödde så mycket utan klarade mig bra med super-varianterna och good night på nätterna, kanske en vecka med dem och sedan på vanliga när det avtog... Jag blödde inte så länge och fick min mens väldigt snabbt igen. Mindre roligt när man räknat med att vara av med den ett tag till. Blev jätteorolig först och ringde för att höra om infektion och grejor iom med snitt och så där... Men det visade sig vara vanlig mens ca 6 v efter förlossning
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    barbabelle skrev 2011-03-14 10:24:59 följande:
    hihi, mysigt!! =) har också fångat mirakelängeln på video, tidigare har det varit såå svårt..! =)
    det syns så himla väl nu... Igår hoppade hela jag när bönan fick in en karatespark i revbenstrakten, men maken hade som vanligt ögonen åt något annat håll... :P 
    TeosMamma skrev 2011-03-14 11:35:58 följande:
    Trevlig ny vecka Skrattande

Jag funderar lite på olika saker nu när det börjr närma sig och passar på att fråga här... 
    Blöder man lika mycket fast man gjort snitt? Jag kommer troligast att få snitt så lite intresserad över vad skillnaden är om det blir någon.

Inte kunna bada pga ninfektionsrisken låter rimligt men ack så trist, älskar bada ute på sommaren, nåja, kanske det bara är typ första två månaderna? 

Tvättar ni alla bebisens nya saker, kläder, lakan etc.? Tänkte att det nog är stärkelse och annat i så det vore väl smartast?  

Är näsfrida det bästa för bebisens näsa eller går det lika bra  med liknande produkt? 

Hur mycket rör sig era bebisar i magen nu? Min har någon mer rörlig dag ,men sedan är det sååå lite, går och funderar på om det blir en väldigt lugn kille eller vad?  Läste att det ska bli mindre rörelse nu kring v.32 men tycker han varit så här hela tiden. 

Någon som anmält sig till gratisboxen baby to be som de gör reklam för här? Känns inget kul att lägga ut sitt personnummer på nätet...

Jag tog den boxen förra gången och var mycket nöjd. I år  verkar det dock itne vara lika mycket i den. jag tror iaf att de behandlar uppgifterna som sig bör och det borde inte vara någon fara. 

Vi har en sådan nästuta typ, inte en som man suger med munnen utan man trycker på "kroppen" först och sedan för in toppen så suger den ut snoret. Den har funkat hyfast bra, tror dock att näsfrida är effektivare.

I början tvättade jag alla sonens nya kläder i Natural-tvättmedel innan han fick använda dem, men slutade med det efter något år, men höll mig till samma tvättmedel utan parfym och så... Nu kör vi på med vanligt tvättmedel, men kommer gå över till parfymfritt igen nu när Bönan kommer. 

Några svar iaf... :P  
  • jakeline

har varit hos bm idag. :) allt såg bra ut! Nästa besök om tre veckor sedan blir det varannan vecka. 

Sammanfattning v 30+2: 
    Vikt: +3,8 kg sen inskrivning
    SF-mått: 29 cm
    Socker: 5,2
    Blodtryck: 112/68
    Hjärtslag: 143 

• jakeline
    morotsland skrev 2011-03-16 12:04:43 följande:
    Verkar ju vara extremt olika beroende på hur mycket man går upp. Efter 2 mån var jag som vanligt fast med fladdrigare mage, jag skulle satsa på en klänning med skärning under bysten som inte smiter åt i midjan.

Apropå byxor finns det billiga gravidtreggings på hm, ser ut som jeans men är lika töjbara som tights. Jag tänker att de kan vara sköna att ha efteråt också, bra att ha nåt att stoppa in magen i
    Jag köpte sådana, men de har ingen mudd... :S så du kan itne stoppain magen i dem... :P Dock är de väldans sköna! 
  • jakeline
    TeosMamma skrev 2011-03-16 12:13:23 följande:
    Tack alla som skrivit svar till mina många frågor, mycket läsvärt Skrattande

down under; Fy vad jobbigt du verkar ha det, är så impad av att du klarar det, starkt gjort!!! {#emotions_dlg.flower}

Usch vad jobbigt ni alla verkar ha nu, det är verkligen sluttampen och det känns i hela kroppen! jag har fått grymt tryck över bröstet och har väldigt svårt att andas när jag lutar mig bakåt. 

Annars är jag överlycklig eftersom jag för första gången sen jag blev gravid har varit hyfsat pigg i 4-5 dagar!!!
    Långtidsbehandlingen mot UVI ger verkligen effekt, känns så surt bara att jag inte fick den tidigare, men, men, nu ska jag försöka njuta av sista tiden som gravid. Glad

Jga börjar också få slut på kläder men eftersom jag mest är hemma går jag i min mans kläder... Inte snyggt men skönt och billigt  ;0) blev dock glad när jag såg att långklänningar är inne igen, det älskar jag och kan ju vara perfekt att gå i i maj/juni.

Min bebis hickar inte ens varje dag tror jag, men ibland kanske man missar det?

Ha det gott allihop!

min bebis har börjat hicka nu på sista tiden så att det känns. Har inte känt av det tidigare... 

Vad skönt att UVI-behandlingen funkar! Härligt att känna sig pigg! Det har jag också gjort senaste veckan. Kan kanske bero på den fina vårsolen! :P Får alltid mer energi när solen skiner!
  • jakeline
    TeosMamma skrev 2011-03-16 12:31:00 följande:
    Tack! Kul att du också är piggare! Ja kanske vårsolen spelar in, jag lever också upp otroligt av denna härliga sol, snart kommer värmen också Skrattande
    sen har min son börjat sova bättre också på nätterna, plus att maken faktiskt tar nätterna allt som oftast... :P efter lite klagomål om sammandragningar och "stress" ang att gå upp på nätterna så har det blivit bättre. gravidkortet är ganska bra att ha ibland och spela ut :P 
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2011-03-17 14:00:36 följande:
    Jag måste fråga igen! Hur mycket hade ni tyckt var okej att betala för:
    En bärsele, baby Björn
    En bärsjal, Pikku-ruu
    En babyvakt, Philips

Allt i gott skick ca 6 år gammalt, använt till tre barn.
    det beror väl lite på vad de kostat från början och vad det är för modeller. 
  • jakeline

Min bäbis vaknar oftast till av kallt vatten, mat, sockerstinna kakor eller när jag ska sova. :P Glass är nog en hit kan jag tänka mig. :P 

Svar på tråden BF maj 2011