• jakeline

BF maj 2011

MissSindra skrev 2011-03-19 21:56:57 följande:
    Hmm är bra nyfiken på vad bm ska säga på måndag. Är så stor nu, större än med de andra 2 och är "bara" i vecka 31 (30+5).

Tror mitt sfmått kommer sticka iväg bra mycket.

Fyller år idag och gästerna undrade hur jag ska kunna vara gravid i 5 veckor till.... kan ju säga att de höll på att svimma när jag rättade dem och sa 9 veckor hahaha...

Har svårt att andas och röra mig och har sista dagarna börjat samla vatten i ben och fötter....
     =(  Har massa smärtsamma sammandragningar vad jag än gör :(

hoppas att de räknat fel och även att den enligt min första uträkning kommer tidiagre typ 9 maj senast eller någon vecka innan.
    grattis!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline

Wohooo! *studsar så gott en höggravid kvinna kan* jag har vunnit en bärsjal!  http://jagochbonan.blogspot.com/2011/03/jag-vann.html

Jag är nog en av de få som faktiskt mår helt okej! :P Visst, det börjar bli tungt, men så länge jag får sova så mår jag bra. I natt har jag dock vaknat med obehagskänslor, tyckt att jag itne kunnat andas och diverse andra knasiga tankar som virvlar i huvudet när man sover. :P Men annars är det helt okej. 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    tove83 skrev 2011-03-21 11:15:25 följande:
    här är en till som mår helt ok....men det kommer väl??
    bara jag får vila en liten stund mitt på dagen så är det helt ok!! sover bra, igår började jag tvätta alla barnkläder,så det är väl min prio,å så ska min hund ha valpar vilken dag som,längtar som en tok att få sniffa på lite valpar;))

Gratis Jakeline!!
    åh vad mysigt med valpar! Nästan lika mysigt som bebisar! :P Vad har ni för hund? 

Haha, jag mådde faktiskt helt okej hela förra graviditeten, även om det var tungt på slutet. var väldigt lättirriterad kommer jag ihåg, de där sista veckorna iiaf, så det kanske kommer :P  
  • jakeline
    tove83 skrev 2011-03-21 12:26:00 följande:
    jag föder upp bostonterrier;)) underbara hundar!! alltid glada och väldigt keliga!

www.kennelyouandme.se/
    åh jag tycker de är sååå söta! Fast lite små... har rottis själv... :P 
  • jakeline
    tove83 skrev 2011-03-21 12:34:36 följande:
    är uppvuxen med stora hundar,och tycker inte att det är nån skillnad faktiskt...tar minst lika mycket plats och uppmärksamhet, och väldigt smidiga att ha med sig;)) charmar alltid folk...valde mellan boston och amstaff faktiskt!!
    haha det är nog sant. :P Jag är uppvuxen med pissråttor, dvs Irländska settrar... Lite lagom spattiga men mysiga ändå... :P Men så träffade jag maken och vovven hängde med. Så det blev en rottis. Nu är han ju gammal, blir 11 i sommar så vi får se hur länge han hänger med och om det blir någon hund efter det. 
  • jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-03-21 13:53:34 följande:
    har packat färdigt BB väskan! har bara några saker kvar som jag får ta då det är dags att åka in.
    Har mycket sammandragningar och ont i magen, så bebis kommer säkert tidigare och fort går det ju.

vet inte hur vi ska göra med barnvakt, har ju rätt långt till sjukhuset och vill ju gärna hinna fram till sjukhuset innan bebis kommer.

hur gör ni andra som redan har barn, någon som passar era barn när det är dags?
    har ni långt till sjukhuset? själv så har vi ca 45 minuter eller mer beroende på trafiken.

skönt att ha köpt det mesta redan! är ju 4:e barnet här, så är skönt att ha allt i ordning, och det kan ju vara  jobbigt med amning och sömnen i början och man är trött.
    vi har inte riktigt kommit så långt ännu. Vi också ca 45 min till BB. Problemet är att vi inte direkt pratar med min pappa som bor närmast. Men barn- och hundvakt lär vi behöva, så risken finns att man får bita i det sura äpplet och ringa gubben. De andra bor nämligen 25-40 mil bort... 
  • jakeline
    Jean skrev 2011-03-22 05:17:19 följande:
    Grattis Jakeline!

Jag hade ocksa turen att vinna igar!!! Gjorde min dag totalt! Brevbaren kom med min aminingspyjamas jag kopt pa ebay och sa hade han med sig tva stora lador med en glassmaskin och en matberedare. MIn man tankte direkt att fasiken vad har denna gravida klickat hem nu pa internet..... Sa vi ringde foretaget som skicka dom och jag har vunnit tva koksmaskiner varda 6400kr for att jag precis fatt en inrednings tidnings premunation forlangd! Yay for mig! Verkligen super glad over mina lyxiga nya koks maskiner! Sa de ska goras frozen yoghurt, glass och sorbet... Yum...

Annars har jag matt battre dom senaste dagarna, inte sa mycke sammandragningar. Natterna ar varst da jag far grymt ont i hogra hoften och vaknar oftast vid tre tiden och kan inte somna om. Men nanstanns har jag fatt energi ifran (kanske vinsten) for idag har jag stor stadat koket och badrummet, tvattar mini's lakan och de senaste inkopen till honom. Vaskan maste packas helst imorgon sa den blir klar. Sa latt att dra ut pa de. Min forlos.lakare sa senaste de kanske satter igang redan om 3 veckor nu saaa...... Yay! Svart att fatta att snart hander de. Underbart!!!

I min vaska ska ocksa packas;
    -Egen kudde
    -Massage olja
    -Eventuellt tennisbollar i en socka som min man kan massera mig med
    -Varme kudde
    -Smink (vill kunna kanna mig frash efter fodseln)

Kommer sakert pa mer.....
    Åh grattis! Vad härligt!!!

Jag kommer packa ganska lätt jag med. Åkte hem efter två dagar sist, trots snitt, fick plats med allt i min kabinväska med jul. Något som SKA med är laptopen, kamera, mjuka sköna kläder till mig, två-tre ombyten till bebis, underkläder, amningsbh, toalettartiklar... VETEKUDDEN!!!! mycket viktigt. Så skönt att ha i svanken. Är det något mer som behövs kan maken åka hem och hämta det. och så får vi hoppas att babyskyddet kommer i tid den här gången, vilket det inte gjorde sist pga julhelgen...  
  • jakeline
    Ewima skrev 2011-03-22 12:52:59 följande:
    Kottemor:
    Vad jag vill minnas var sparkarna mer diffusa, typ neråtbuffar och åt sidan. Inte alls uppåt revbenen som många beskrev sina sparkar (då bebis ligger "rätt")

Ang. BB-väskan blir jag förvånad vilka jättelånga listor några har.
    Jag har packat i blivande skötväskan, typ necessärgrejjor, nått ombyte till bebis, godis, Mvcpapper och laddare. Thats it... Om allt går bra hoppas jag att vi får nyttja "tidig hemgång" och få åka hem 6h efter förlossning.
    Blir vi kvar längre får sambon fixa. Här på Västerås BB ber dem att man inte packar för mycket.

Med dottern (planerat snitt) stannade jag 24 timmar. Inte en sekund mer hade jag stannat. Fy fabian. Ville bara hem! 
    Det skulle ju vara skönt att komma hem så tidigt den här gången. jag födde på kvällen den 29 dec och åkte hem på eftermiddagen den 31 dec. Ville INTE fira nyår på bb. Så vi fick komma tillbaka för PKU-testet, men det var fan värt det. 
  • jakeline
    Kottemor skrev 2011-03-22 14:01:09 följande:
    Nä, fy och fira nyår på sjukan!
    Ja, det brukar inte vara några bekymmer att få komma tillbaka för PKU-test, så det siktar jag på denna gången också.
    Jag vill hem till min underbara familj, min säng, mina saker så fort jag bara kan, hihi!
    är likadan!  
  • jakeline
    Saso87 skrev 2011-03-23 10:02:59 följande:
    Hej alla maj-mammor!!

En till som ska bli mamma i maj, BF 12 maj. Var på RUL 2 igår och allt såg jättefint ut. Vi fick veta att vi väntar en pojke =) det hade vi på känn. Så mysigt att få veta, tycker vi =) Han ville visa lite vad han kunde igår på UL så han vinkade, sträckte ut tungan, tittade och drack fostervatten. Nu är det bara att invänta maj...

Ang. BB-väskan.. när packar ni er, som har BF ungefär samtidigt som mig? Är det fler här som väntar pojke? 
    jag har bf 20 maj och kommer nog packa i början av maj. har en känsla av att Bönan vill kika ut tidigare... Det är många pojkar som väntas i den här tråden, men jag vet inte vad som gömmer sig i min magge.  
Svar på tråden BF maj 2011