• jakeline

BF maj 2011

Maruid skrev 2011-04-06 19:29:41 följande:
    Haha, jag tänkte precis detsamma  : )
    hihi jag med! :P det är inte så att man är avis på något sätt, nej då! :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Jean skrev 2011-04-07 01:21:33 följande:
    Ok, ja jag kanner mig ju ratt normal pa mornarna men sen kanns de som hela kroppen svaller under dagen. Runt fem tiden vill jag bara slita av mig bh mm och in i mjukis klader. =) Har lite av en vikt nojja just nu med sa de hjalper nog inte.

Blev lite sma stressad igar kvall nar vi stog och lagade mat i koket. Hade ju haft mina starka korta smartor kommandes i nedre delan av magen under dagen, sen blev de ryggvark i nedre ryggen sen fick jag ganska jatte ont i bada ljumskarna och de kandes nastan som jag fick foroka andas igenom varken.... =O Karl min blev ocksa stressad. =) Gick over nar jag sen atit och lag ner med varma vetekuddar pa ryggen. Ska till min forlossningslakare om fyra timmar sa da far vi i alla fall se mini och veta hur min svabb test gick igar.

Aven fast man kanner sig redo sa nar man far sadar att man tror de ar pa gang sa blir man lite som vanta nu.... Shit jag ar nog inte riktigt redo annu. =)
    jag tror iofs att man aldrig blir riktigt redo förrän det sätter igång. var nervös som sjutton innan förra gången. Men när det väl satte igång var jag lugn och fin. Det var inte förrän det blev tal om akutsnitt jag verkligen blev nervös. nu ser jag fram emot förlossning och bli tvåbarnsmor med skräckblandad förtjusning... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    skalbagge skrev 2011-04-07 11:00:37 följande:
    Vad ska man tänka på när man ska på tillväxtultraljud? Får man äta, dricka och kissa precis innan eller spelar det någon roll?

Svara någon som vet snälla, ska iväg på ett alldeles snart och är både törstig, hungrig och kissnödig
    jag fick inga regler förra graviditeten i alla fall och det gick bra.  
  • jakeline
    TeosMamma skrev 2011-04-07 11:27:11 följande:
    nenababe; Härligt att det snart är dags, lycka till Flört

Jag har fått tid för Kejsarsnitt nu; 2 maj på FM... Exakt 7 dagar innan, blir perfekt. Börjar dock känna mig nervös och spänd, mest inför operationen eftersom jag tyvärr måste sövas, ingen vågar sticka i min ryggmärg Skrikandes
    Min man blev också lite nervös då han fick veta att han ska ta hand om lillkillen första timmen eller så, vet dock det kommer gå kanon men förstår honom.  

Visst var det fler här som skulle få KS? Ska ni sövas eller ryggmärgsbedövas? 

Nej, nu in i dushen och sen ut i det vackra vädret!! 

Kram alla Solig
    Det kommer gå så bra så! min man fick ha hand om vår son typ 3 timmar sjävl innan han ens visste vad som hänt med mig... jag låg själv på uppvaket och visste inget om dem. Jätteknasigt blev det speciellt nrä maken blev välkomnad till avdelningen med orden "här kommer ensamna pappan". Min make satt sedan själv i ett rum med sonen och fick hålla koll på syresättning i blodet och grejer... han är född 19:05 och jag fick träffa honom igen vid elva... :-S Inte en speciellt trevlig upplevelse faktiskt, även om det blev bra i slutändan.
  • jakeline
    FruganH skrev 2011-04-07 14:10:02 följande:
    Nu ligger jag inne på specialförlossningen och har påbörjat igångsättning. Blodtrycket var 170/110 imorse efter en natts vila, så då fick jag blodtryckssänkande medicin och kort därefter fick jag reda på att de beslutat om igångsättning.
    Så nu hoppas jag bara att det hela ska gå hyfsat smidigt och att det inte tar flera dagar innan bebisen tittar ut.
    Uppdaterar er igen lite senare kanske.
    lycka till! Tänk att du får träffa din skrutt snart!  
  • jakeline
    maj09 skrev 2011-04-08 16:00:24 följande:

Jag har lite namnpanik. Det gjorde att inte jag kunde sova inatt. (Smart att ligga och fundera på det och vara halvdöd hela dagen idag!) Vi har skrivit en lista med inte mindre än 35 namn (inklusive andranamnsförslag). Mina absoluta favoriter tycker inte mannen om och jag gillar inte hans förslag så mycket. Det finns i alla fall inget solklart namn. Vad skönt det måste vara för er som vet vad barnet ska heta. Är det någon mer som inte vet om vad liten i magen ska heta? Sist hade vi tre flicknamn och ett pojknamn med oss till förlossningen och bestämde oss direkt när vår bebis kom ut. Fyra namn var lite mer lagom att förhålla sig till. Nu får vi väl kanske vänta och bara gå på vad den ser ut som...

vi har äntligen lyckats enats om två tjejnamn och två killnamn. Men det var jätteknepigt med killnamn innan jag kom på dessa vi har nu som maken faktiskt också gillar. Tjejnamnen har hängt med sen sist så de var ju "lätta". Vi vet ju inte vad det blir och jag tycker iaf inte att man kan helt bestämma sig för ett namn innan man vet vad det är för filur som tittar ut, även om man nu skulle veta vad det blir för kön. 
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2011-04-09 12:25:56 följande:
    Det är svårt det där med namn som kanske inte passar när bebisen väl kommit ut, och det blir ju ännu svårare när man använt namnet man gillar hela graviditeten och kallat bebisen det. Tänk då om han kommer ut och ser ut som någonting annat, i värsta fall får vi ändra lite ording på dom namn vi valt Glad
    gissa hur orolig jag var när vi bara hade ett klockrent killnamn förra gången. Hur ser en Éomer ut liksom? men det kom ut en sådan så det var ju väldans tur.. :P 
  • jakeline
    FruganH skrev 2011-04-09 17:51:16 följande:
    Nu är allt över. Efter en smärtsam och kaotisk natt där havandeskapsförgiftningen förvärrades blev det kejsarsnitt i förmiddags.
    11.04 tittade en liten flicka ut, 46 cm och 2260 gram.
    Är helt slut, men mår under omständigheterna bra.
    grattis till lilltjejen! Vad underbart med trådens första bebis, trots omständigheterna! Tänker på er!
  • jakeline
    maj09 skrev 2011-04-09 20:22:01 följande:
    Får jag fråga vad det är för namnförslag? Inte för att vi behöver fler men jag blir så nyfiken..

Jag har ett jag verkligen älskar som jag kanske får kämpa lite för...
    var det pojk eller flicknamnen? :P Vi har hämtat inspiration från litteraturen i alla fall. Och så ska det så klart matcha Éomer som kommer från Sagan om Ringen. Haha, mannen tyckte att vi kunde köra med Éowyn som är Éomers syster i Sagan om ringen om det blev en tjej, men jag vill 1) inte ha på samma bokstav, och 2 så tycker jag att Éowyn är om möjligt ännu knepigare för folk att uttala. Inte för att vårt killnamn nu är så mycket lättare.. Kommer nog bli en hel del felsägningar i början där med om det blir en kille. Vi kan ju knappast själva enas om hur vi uttalar det själva... 
  • jakeline
    maj09 skrev 2011-04-10 18:43:55 följande:
    På ultraljudet sa de att det var en flicka i magen, så där har vi våra funderingar med 35 namn. Men man kan ju aldrig vara riktigt säker. Jag vill se bebisen först för att vara helt säker.

Jag gillar verkligen Elsa men mannen tycker att det låter som namnet på en gammal tant. Han gillar Moa, Isabel, Siri, Julia, Linnéa mm. Jättefina namn - men inte på mitt barn. Vilma och Alva gillar vi båda två men de känns så väldigt vanliga bland folk vi känner just nu. Vår dotter heter iofs Maja men vi har ingen i vår bekantskapskrets som heter så. Det är inte lätt med namn... men man har ju som ni säger några månader på sig att bestämma sig.
    OJ! så många namn har vi inte ens haft tillsammans... :P Vi har ju väldigt ovanliga namn så man vill ju inte sprida dem för mycket... :P Men tjejnamnet som hängt med sen förra gången är Alde och så har vi ett till som jag håller lite hemligt. 
Svar på tråden BF maj 2011