maj09 skrev 2011-03-23 10:49:36 följande:
Jag förstår dig absolut! Jag tror att jag kommer att vilja vara kvar på patienthotellet om min man och dotter kan få komma dit, men om jag får stanna på BB så kanske längtan hem (speciellt till dottern) blir för stor, så till och med jag vill åka hem tidigare. Men jag tror att en del kanske skyndar sig hem och ångrar det i efterhand. En del (inte ni här i tråden, men folk man pratar med) verkar tycka att det är en merit i sig att få åka hem samma dag. Om man känner sig osäker, kanske främst med det första barnet så tycker jag absolut att det är att rekommendera att vara kvar tills man har fått svar på sina viktigaste frågor och tills man har fått igång amningen - om man nu önskar det.
Iom att jag blev snittad sist så låg vi inte på Patienthotellet, kan tänka mig att det är lite skillnad än att ligga på avdelning liksom.

fick dock ett bakslag andra natten hemma då jag bara grät och grät, för sonen bara grät och jag tyckte inte amningen, som funkat klockrent tidigare, funkade... Men efter samtal till BVC och ett besök där och "uppammning" så var allt bra igen.

Nu har man ju lite mer koll och är mer säker i sig själv som mamma, så det blir nog inte samma grej...