• jakeline

BF maj 2011

skalbagge skrev 2011-04-11 11:17:15 följande:
    Går in i vecka 38 i morgon, härligt.......nu får lillen mer än gärna behaga komma ut!!!! Längtar så mycket!

Känner mig som en bölmaja, gråter av trötthet.....känner mig totalt matt nu, fler med mig?

I natt hade jag så mycket förvärkar så jag nästan trodde det var dags, men icke!

Visst det är underbart att vara gravid, men det räcker nu för den här gången.......jag vill att min lilla pojke ska komma ut till oss i stora världen nu!!!!

Ställde en fråga tidigare i tråden men fick inget svar, är det någon som har erfarenhet av hallonbladste? Jag har beställt det och hoppas på att det ska ha någon effektFlört

Ska ta en promenad nu i det härliga vädretSolig
    jag håller med dig! Jag är grymt nyfiken på vad det är för filur där inne och jag kan gott föda lite tidigare... men det är ju över en MÅNAD kvar tills jag är beräknad... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-11 12:19:18 följande:
    Lina Sofi
    hon fick lavemang och någon slang och då kunde hon bajsa och få ut luften.
    så sen blev det bra och då hade hon inte ont mera.
    hemma hade hon fått  laktipex =laktulos och hon fick magknip och luft i magen som inte fick ut stackarn.
    hon blir lätt förstoppad stackarn, det är svårt, hoppas det löser sig snart, vet inte om vi vågar ge laktipex något mera.
    ska prova få i henne messmör idag, det brukar vara bra, hade det till sonen i vällingen och det hjälpte, tänkte blanda det i chokladbollar som vi ska göra idag.

jag är också mycket törstig, bra att dricka mycket, men får gå och kissa ofta också då.

Neith
    förvärkar gör ju mera ont än sammandragningar.
    typ som sammandragningar som gör mera ont tycker jag det känns.

öppningsvärkar gör ännu mera ont, det gör verkligen jätte ont som man vet inte vad man ska bli av riktigt då det gör så ont och håller i sig ca 1 minut, och så får man ville emellanåt några minuter, och öpnninsvärkar kommer sen regelbundet med några minuters mellanrum, man kan titta på en klocka, då kan det vara dags att åka in till förlossningen.
    katrinplommon är ju ett annat välbeprövat trick mot förstoppning. Äckligt med det brukar funka... :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-11 14:48:41 följande:
    tack för tipsen.
    ja katrinplommon har jag gett, men kanske ska ge några fler om dagen till henne?
    provade katrinplommonjuice men det var inte så gott tyckte hon.
    ska prova med messmör, hoppas det hjälper.
    vi försöker få henne att dricka mera, hon dricker ju dåligt också.
    vågar inte ge fibrer till henne eftersom hon dricker för lite.

down under
    tack för tipset, ska se om jag också kan få utskrivet movicol junior, är det vårdcentralen man vänder sig till då, ska ringa och höra med dem.

Mary
    låter roligt med ultraljud.

angående namn, så är det svårt, jag gillar Julia mycket.
    men det blir nog Samantha, det är också fint.  ska väl vara ett namn som båda gillar.
    eller en Filip om det är pojke. Men får se sen när bebis kommer ut vad det blir.Skrattande
    jag gav sonen katrinplommonpuré när han var hård i magen, det funkade så där, men han gillade det då... haha 5 månaders har itne så mycket att säga till om. Messmör i vällingen också och sedan magdroppar. Men då ammade jag också, så det var "helt normalt" att han inte bajsade på två veckor. Tror messmöret kanske hjälpte bäst tillsammans med magdropparna vi gav då. Men för äldre barn är det ju lite tjorvigare med smaker och så. jag själv kan inte med varken messmör eller katrinplommon... bläh
  • jakeline
    Neith skrev 2011-04-11 16:18:50 följande:
    Tack snälla för informationen. När man är förstföderska så har man ju inte en aning om hur det ska kännas. Inte jag iaf :)
    maj09 skrev 2011-04-11 14:39:02 följande:
    Jag har alltid haft en enorm sprutfobi, men märkligt nog försvann den något (inte helt) i samband med min första graviditet och förlossning. Jag fick ju epiduralbedövning som jag tacksamt tog emot - efter att ha kämpat länge utan smärtlindring. Skulle någon ha frågat mig samma sak i ett annat sammanhang så skulle jag nog hellre ha dött typ.. Den här gången känns det faktiskt lättare på sprutfronten. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna komma över min rädsla, så du fixar säkert det också Neith.

Ikväll är det "En unge i minuten"!
    Haha, inte alltid man vet mer som andragångsföderska ska jag meddela... :P man glömmer så lätt... :P 
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2011-04-11 16:38:05 följande:
    Jahapp det blev en tripp till spec mödravården idag också efter BM-besöket eftersom bebisens hjärtljud var lite höga igen, dom låg på typ 165. När vi kom till förlossningen var hjärtljuden hela normala precis som förra gången och vi fick åka hem igen. Nästa gång ska jag säga åt BM att mäta hjärtljuden innan hon börjar kolla hur han ligger i magen, jag tror hon stressar honom när hon gör så och så blir hjärtljuden höga.

Jaja vi får väl ta en tripp till sjukhuset varannan vecka annars, inte hela världen. Det är ju alltid trevligt att lyssna på bebisen Glad
    min kollar alltid hjärtljuden först, sen känner hon runt och mäter... Verkar ju dumt att hetsa upp den innan liksom. Nu blir min bebis helt sjövild i typ två dagar efter vi varit hos BM och klämt och känt... :P Hoppas din BM kan ta till sig det så ni slipper åka till spec i "onödan"
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2011-04-11 20:06:29 följande:
    Ja du Fröken Hanna... Tydligen är det vi "fröknar" som har "oturen" på vår sida... Har precis blivit inlagd på bb med symptom på havandeskapsförgiftning :(
    Blodtrycket har legat allt mellan 147/97 till 153/106 och äggvita i urinen, skala 3 på stickan...
    Alltså jag kände de på mig! Tur att vi hade besök hos BM idag annars hade jag fortsatt känna mig övernojjig och som den där som bara klagar!
    Nu är det vila som gäller och så får vi se vad provsvaren visar!
    Att det bara kan komma som en blixt från klar himmel är för mig en gåta! Har ju inte varit nånting alls hittills!
    Nu hoppas vi på det bästa!
    Hoppas på det bästa nu och att bebis får stanna inne längre! :) 
  • jakeline
    Moi Mokulat skrev 2011-04-12 10:40:55 följande:
    oj ser att de är dags för fler nu.
    Jag ska inte packa väskan förens 1 maj. Då är jag redo.
    Har inte köpt ett enda plagg till karate kid i magen än. Visst jag har sen sonen innan, men
    man vill ju att de ska ha egna första kläder. Men jag hittar inget som jag gillar.
    Vet ju inte om det är pojk eller flicka. Tror pojk, men men hittar inga kläder som
    passar båda. Allt ska vara så söttt. Buhu
    samma här.  
  • jakeline
    Moi Mokulat skrev 2011-04-12 10:52:54 följande:
    vad skönt att jag inte är ensam.
    Hittar inget. Inga kläder, amningsbhar eller ja bara något.
    Kanske är för kräsen.
    hehe ja kanske är det så... jag tror jag kommer köpa nya bhar efter bönan fötts. Jag har två som funkar så länge. Kläder har jag knappt tittat på... och det jag hittat har varit så där... Men några nya outfits ska införskaffas i alla fall. Det enda i övrigt vi "behöver" är en ny babysitter då sonen har hoppat sönder den vi köpte till honom. :P 
  • jakeline
    Moi Mokulat skrev 2011-04-12 11:03:21 följande:
    Ja sånt har jag inte gått igenom än. Min man har nog missat att vi ska ha barn igen. :(
    Han menar inget illa, men han är inte intresserad av att plocka upp och kolla och fixa.
    min karl har varit den som sagt att vi kan vänta med att köpa iom att vi inte vet vad det blri, plus att vi har massor av fina neutrala kläder efter sonen. Men nu på senare tid har han sagt att han känner sig elak när jag har föreslagit något och han sagt nej, vi kan vänta... :P så nu när lönen kommer får jag shoppa lite! :P Blir väl mer sen när man vet vad det blir, speciellt om det blir en tjej.  
  • jakeline
    Maruid skrev 2011-04-12 11:30:42 följande:
    Redan innan vi fick vår son hade min mamma inte kunnat låta bli att köpa en hel påse kläder på H&M. Sedan fortsatte det i den stilen och jag tror att 95% av alla barnkläder vi nu äger och har är köpta av andra. Å andra sidan blir ju då smaken också inte helt i enlighet med ens egen men nåväl.

I väskan till denna bebis har jag i alla fall packat i stort sett bara  vita, gröna och svarta plagg som känns väldigt neutrala så får man se sedan vad det visar sig vara för en personlighet som gömmer sig där inne Skrattande
    jag har tur som har en svärmor som köper mycket kläder till vår son, och dessutom har ungefär samma smak som oss. Eller iaf vet vad vi tycker om... :P Hoppas att hon kommer vara lika generös i framtiden.  
Svar på tråden BF maj 2011