• jakeline

BF maj 2011

Mary skrev 2011-04-28 18:16:29 följande:
    Jag ringde dem, och eftersom det är mitt första barn spelar det ingen roll... Om det ärens andra barn kunde det vara "lite krångligare" sa hon. Så jag är nöjd att jag inte behöver oroa mig :)
    Men tack för varningen... Tänk om det hade varit så!
    vad menar hon med krångligare då? Man kanske skulle ta och ringa... :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline

Pratade just med FK och iom att jag jobbat heltid i över ett år sedan sist så är det inga problem för mig att ut hur få eller många dagar jag vill innan barnet är fött. Phew. 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    NinnaLilltroll skrev 2011-04-28 19:31:15 följande:
    Har varit på koll o varit inlagd pga blodtrycket till o från i ca två veckor. Och nu är det dags igen...

Men jag klagar inte för bredvid mig ligger världens finaste pojke och snusar och gnyr. Han tittade ut idag vid lunchtid och allt ser bra ut.

Jag kom in till förlossningen halv 6 imorse och efter en natt med värkar och vattenavgång så var jag fullt öppen när jag kom in. Så lyssna inte allt för mycket på personalen när de säger att man ska ta det lugnt och att det inte är någon brådska framförallt inte för förstagångsföderskor.
    Jag ringde in flera gånger under natten o ville komma in. Men de tyckte att jag skulle vänta bl.a. för att jag var lugn o verkade klara av mina värkar bra. Jo så bra att jag var öppen 10 cm när jag väl kom in.

Oj ett långt inlägg.
    Är iallafall så himla glad för att allt gick bra o lillkillen verkar må bra.
    Vad härligt! Grattis! Det lät som en bra förlossning! :)
  • jakeline
    TeosMamma skrev 2011-04-29 11:52:03 följande:
    Grattis NinaLilltroll! Njut, njut, njut.... Baby

Här blir det väldigt lugn valborgshelg eftersom vi ska in på söndag kväll, känns som att jag mentalt vill förbereda mig och inte är sugen på särskilt mycket annat. orkar iofs inte heller så... Kanske en trip till en brasa med bil Flört
    Småtittar lite på brittiska kungabröllopet, alltid härligt att se en vigsel, nyfiken på hur Kate ser ut...

Ha en superskön fredagskväll alla mammaor och blivande mammor Hjärta 
    tittar här jag med, fast jag inte såg Victorias... hehe... 
  • jakeline
    Miloxan skrev 2011-04-29 18:28:24 följande:
    Vår lilla tös kom till världen 27 april. Vikt 4660 g, längd 53 cm :)
    grattis!
    nenababe skrev 2011-04-29 20:09:15 följande:
    Den 27 april, 9.53 föddes vår lilla tjej som fortfarande är namnlös.

Hon vägde 3245g och 48 cm lång. Mycket hår och super söt :)

Idag fick vi åka hem. :)

Bilder:
    helenaedhman.blogspot.com/
    grattis! Ser ut som en liten Lova. :P varför vet jag inte.
  • jakeline
    Saso87 skrev 2011-04-30 08:16:10 följande:
    Fler som är uppe i ottan ser jag =) kan omöjligt sova! Får molvärk om jag ligger kvar längre, hade en del SD igår kväll men känner inte så mycket idag. Får se om de återvänder. Min bebbe väcker alltid mig mellan 7-8 på morgonen, då tycker han det är dags att starta dagen =)

Nu blir det morgonpromenad längs havet och nybakta bullar. Lycka till ni som har på G, inte alls avis Flört
    själv har jag en väckarklocka som går igång vid halv sex på morgonen i form av tvååringen.. :P Bönan är rätt lugn och snäll h*n... :P
  • jakeline
    Angi07 skrev 2011-04-30 18:26:04 följande:
    Hej!!
    En till bebis kom igår kl 14.39! . Vattnet gick kl 04.00 och vi var på förlossningen kl.05.00. Det blev en liten pojke ( vikt 3235, 51 cm) som vi trodde från början. Ville inte stanna på BB länge, så vi åkte hem idag efter lunch. Vi är så glada, jag njuter nu, det känns så skönt , är så glad....!!
    grattis!
  • jakeline
    skalbagge skrev 2011-05-01 17:29:31 följande:
    Igår den 30/4-2011 klockan 11:24  kom vår lilla Edvin till världenHjärta.

Han är helt underbar vår lilla prins, vi är helt trollbundna av hans närvaro

3280 gram och 49 cm

Återkommmer med bild imorgon när vi kommer hem.

/ Lyckligare än lyckligast
    grattis! Vad härligt!  

Cassie: Jag tror också att KS-upplevelser är helt individuella. Jag fick akutsnittas förra förlossningen och skulle helst inte göra det igen. Tror att ett planerat snitt är helt annorlunda dock. Det var ju hela den upplevelsen som jag ser som negativ, även om jag vet att det var det bästa för sonen. Jag tyckte det var jobbigt att inte föda fram mitt barn själv, om du förstår vad jag menar. Läkningen gick hyfsat bra, men det är ju ändå en operation. Det tar ju längre tid att läkas helt klart.  Det är en rutinoperation och jag tror det kommer gå superbra för dig! Tänk att du har ditt lilla knytt hos dig imorgon!
  • jakeline
    Jean skrev 2011-05-02 05:15:15 följande:
    This is Jeanette's husband Ben updating her family life friends as she cuddles her beautiful son Colin Maurice after he arrived at 5:55am aus time. Mother and baby are doing great, she will update you soon.. hejhej
    congrats! Grattis! 
    Mary skrev 2011-05-02 05:30:47 följande:
    Igår kl 18.15 föddes vår son. 3510 gram och 51cm lång. Vi mår alla bra och myser med vår nya familj... Har inte fått så mycket sömn, men går på extra batterier som jag inte visste fanns. Uppdaterar mer senare om hur det hela gick till :) ha det bra nu med era magar och lycka till med allt!
     grattis! endorfinerna kickar in!  
Svar på tråden BF maj 2011