• jakeline

BF maj 2011

grattis till de som fått nyligen! orkar inte gå tillbaka och kika så ni får ta åt er allihopa! :P 

Här händer det inte mycket... Har varit på språng hela dagen med ettan och bara njutit av vädret och vännerna. kom hem vid kvart över sju och vid halv sov han. :P 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    morotsland skrev 2011-05-11 22:00:40 följande:
    Och äntligen har bebis kommit här! Igår tittade han ut, på bf + 9, just som jag började blir riktigt riktigt trött på att vänta. Förlossningen gick snabbt och bra (han slank ut på en krystvärk, tog mindre än en minut) och vi mår alla finfint
    grattis!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Mamma Maj08 skrev 2011-05-12 17:52:26 följande:
    Är inne på SÖS.....checkat in på rum nr 11....:) är öppen 6 cm....4ra kvar yyyeeeeyyy....
    lycka till!
  • jakeline
    Saso87 skrev 2011-05-13 13:27:05 följande:
    Håller med dig!! Det roliga är ju att folk hör av sig precis på BF-dagen. Hur stor är chansen liksom? 5% av alla barn som föds, föds på BF-dagen.. alltså inte särskilt stor sannolikhet...

Vi är griniga hormon-kärringar =) haha 
    jag födde på bf sist.
  • jakeline
    Mamma Maj08 skrev 2011-05-13 14:42:35 följande:
    Min lilla Molly tittade ut igår kväll....världens finaste....:))

48 cm lång och väger 2970g....
    Kika ut på 37+5
    Kan inte vara annat än lycklig just nu....:))
    grattis! 

Idag är det mitt första bf-datum, det enligt mensen... men nej, verkar inte bli bebis här idag. Har varit jättelugnt, förutm att jag varit sjukt trött så efter öppna förskolan idag så varjag glad att sonen somnade så jag kunde ligga och vila på soffan jag med. :P  
  • jakeline
    barbabelle skrev 2011-05-13 16:51:30 följande:
    I måndags natt/morgon 03:00 fick jag värkar som var både regelbundna och oregelbundna (fr 3-4 min upp till 5-7 min och tillbaka) fram till klockan 07:00 på morgonen den 9e maj blev det alltmer tätare och vattnet gick klockan 08:00 på morgonen (ringde förlossningen kl 7:50 - då värkarna var både regelbundna och oregelbundna, de tyckte jag skulle stanna hemma ett tag till - duscha - bada tills vattnet gått) men så ringde jag dem igen efter att ha lagt på luren och ja... det kändes som att jag ville bara gå på toaletten hela tiden och det var jobbigt att hålla i sig. Åkte ilfart in till förlossningen klockan 8.40 och (skrev på förlossningsbrevet att jag inte ville ha EDA - men ändrade mig när jag var där på plats) och koncentrerade mig hela tiden.

Pratade inte så mycket med barnmorskorna bara för att jag hade regelbundna värkar. Dom kollade och vart chockade till och med jag (för att vara förstföderska) (!), redan öppen 7 cm vid 8:50 och som vanligt ville jag bara gå på toaletten (göra nummer 2, alltså), klockan 8:15 kom EDA läkaren. Gissa om att jag blev överlycklig då - jag blev alltmer irriterad när dom gjorde sina pliktiga frågor till mig (om allergi och allt annat) (ville ju ha EDA på en gång, he he) och koncentrerade mig genom värkarna. Sade ifrån, ville göra nummer 2 igen - säkert har jag sagt det många gånger sedan jag kom in. Dom tipsade lustgasen, ville ej ha eftersom jag fick ju regelbundna värkar - så kunde jag självklart inte tänka på lustgasen. Läkaren höll i sprutan och väntade... men då sa jag helt plötsligt, måste krysta måste krysta..ville bara liksom "bajsa!", ha ha...

Barnmorskorna kollade och sa det är bara att krysta! Jag blev överlycklig och klockan var 8:25 då kunde jag krysta 7 gånger och det hela tog 9 minuter och vår älskade Leon kom till världen kl 8:34! Snabb förlossning anade vi aldrig, att vi skulle uppleva en sådan... och att lillkillen hade så bråttom! BM var chockade och pratade hela tiden om det efteråt, ha ha...  Äntligen är allt över och vi är så lyckliga! Bild kommer senare när jag fört över alla bilder till datorn...
    grattis! låter som en rätt skön förlossning snabb och bra!  
  • jakeline
    barbabelle skrev 2011-05-13 17:01:42 följande:
    Ja, helt otroligt faktiskt! Vi alla vart chockade och kunde inte smälta in förrän efter två dagar...  :)
    hehe det kan jag tänka mig :P 
  • jakeline
    ingra skrev 2011-05-13 17:17:24 följande:
    Mitt bf datum enl mens va 15 Maj men efter UL blev de 21 Maj så de vart nästan en vecka extra. Men vem vet de kanske händer nått i helgen. Men troligtvis inte då jag inte ens upplevt vare sig sammandragningar eller förvärkar. Kommer nån ibl under dagen men allldeles för sällan för att de ska vara nått på g. Men frågan är om de bara kan slå till fast man knappt haft förvärkar eller nått annat. De måste ju kunna ske nu när jag tänker efter för så va de med nr 4. Inga förvärkar eller värkar nästan under grav sen när jag gått 6 dag över slog de bara till och värkarna satte igång. 
    jag blev flyttad till den 20e. Har haft en del förvärkar till och från, tror jag... Ibland känns det mer som gaser liksom. :P Sist tror jag inte att jag hade så mycket känningar förrän jag vaknade på BF-dagen med relativt regelbundna värkar som bara kom oftare och oftare. Såg inget tecken på slempropp då eller och de tog hål på hinnorna på bb. Så vi får la se. Hoppas på helgen dock, svärfar har jouren, sedan tar min gravida vän över... :P 
  • jakeline
    ingra skrev 2011-05-13 18:37:27 följande:
    Ja de vore inte fel om nått hände i helgen. Skulle vara grymt att slippa den ständiga värken som man dras med i rygg, höfter, ben, rumpa... Håller tummarna för dig =)
    //
    Ingela
    Tack detsamma!  
  • jakeline
    Vix skrev 2011-05-14 03:18:07 följande:
    Nu är vår Irma här. 4206g och 51cm stor tjej. Kom med raketfart men allt gick bra Hon är så otroligt fin
    grattis!
Svar på tråden BF maj 2011