-
grattis!mammaE2011 skrev 2011-05-06 11:38:52 följande:3 maj kom vår bebis och det blev en flicka :) kom hem igår. uppdaterar bara här nu, får läsa igenom det jag missat när jag har mer tid :) kan skriva attt trotts hon var fullgången, vecka 38+6 så vägde hon bara 2425g så nu är det ersättning var 3dje timme dygnet runt plus amning däremellan. men hon är pigg och äter bra :) hon vägdes igår och hade endast gått ner 25g :) Hade en fruktansvärd förlossning som jag kan återkomma med... -
jag hittar inget galleri för forumbilder... ser bara standard och ulNojnen skrev 2011-05-06 20:29:31 följande:MissSindra: Gå in i mitt galleri och välj forumbilder, då tror jag att du hittar den. EvaChristina: Det låter som om det är nåt på G. Håll oss uppdaterade!! -
men jag tycker du har en fin mage i alla fall.Nojnen skrev 2011-05-06 21:04:37 följande:Nu ska bilden ligga i standardbilder. Månad 5 & 9 heter den.
Jag kan förstå att du blir lite irri över folk som har åsikter och kommentarer, men alla magar ser ju olika ut, så är det bara. Vissa syns det inte alls på medan andra får jättemagar. Jag har en kompis som nu ä ri v 27 och alltså borde ha en lagom kula. Hon är pytteliten och jag tänkte att jag skulle se en vandrande mage... på henne syns det knappt någonting. Hon var också lite besviken på att hon inte fått någon mage. Jag delar gärna med mig lite av min.... :P
Sen måste jag också säga att vad duktig du har varit med din viktnedgång! -
grattis!tresmåfina skrev 2011-05-07 06:43:53 följande:Det blev en liten Elliot här i förrgår 5 maj (bf 13 maj) Kom hem till stolta storebröder igår
-
åh grattis till sötnosen :)Kottemor skrev 2011-05-07 09:49:56 följande:Tittar in lite snabbtoch bjuder på en bild på Oscar.
Vi är hemma sen kvällen den 5/5, Oscar kräktes en del mitt på dagen och hans illamående förrsvann sedan. Barnläkaren tittade till honom igen och sa att det var OK att åka hem.
Förlossningen gick så otroligt snabbt i slutet från 6 cm öppen - 10 cm och sen två krystvärkar på MAX 15 minuter - sen kom Oscar ut i raket fart! Så han blev helt enkelt "åksjuk" "förgiftad av snabbheten" kallade dom det därav sitt illamående.
Min kropp känns som jag sprungit 7 maratonlopp utan att ha vilat mellan... kroppen tar rätt mkt stryk av att föda så snabbt. Men det var väntat, så jag är inte förvånad egentligen
Här kommer en bild på vårt underverk!
-
grattis!EvaChristina skrev 2011-05-07 14:51:28 följande:Kort uppdat.
Åkte in till förl. vid sju imorse och vid elva tittade vår dotter ut! Hon är så fin, har inte fattat än, allt gick så fort! Vi mår bra alla tre och planerar att åka hem under eftermiddagen/kvällen. -
Nu är förlossningsplanen skriven och bb-väskan i princip klarpackad. Känns bra. Nu kan bönan komma. :P fast jag har ju lååångt till BF ännu. :P Får se om det blir första datumet (13e enl mens) eller UL-datumet (20e)...
-
grattis på födelsedagen Neith!
-
åh vad spännande! Hoppas bebis är punktlig!down under skrev 2011-05-08 23:57:59 följande:Sitter nu i bilen på väg till bb. Har värkar ca var 5e minut. Min bm var hem till mig för två timmar Sen o kände efter hur jag låg till. Var då öppen 4-5cm o hon tyckte jag skulle åka in för vi har 10 mil till sjukhuset. Hoppas nu bara att bebis vill komma i natt så vi inte behöver åka hem tomhämta igen.. Uppdaterad så fort jag kan!
Här har är det relativt lugnt. Första föräldraledigadagen... och utan sovmorgon så klart... Tyckte gott att maken som ändå ska pallra sig till jobbet hade kunnat gå upp, men icke. Och då var det ändå han som hade sovmorgon igår... *mutter* Har en del onda förvärkar till och från, men för det mesta verkar det bara vara gaser. Bönan får jag kika ut den här veckan då svärfar fortfarande är sjukskriven och kan komma hit relativt fort.
BB-väskan är iaf så gott som färdigpackad och förlossningsplanen skriven. Bebiskläder tvättade och vikta. Syskonvagn inköpt och vaggan står snart redo för sin nya gäst.
-
grattis! ser fram emot bild!down under skrev 2011-05-09 09:35:05 följande:Tack alla! Lilla Keylah föddes inatt 3.40 och var 49cm lång och vägde 3540g!! Lycka!!!
Så nu ligger jag och snusar bebis! Det är fullt på bb så vi är kvar på fl..
Det gick jättefort den här gången med så hann inte få någon smärtlindring förutom lustgas.. var väldigt jobbigt men värt det! Ska försöka lägga in en bild oxå,