• Saso87

BF maj 2011

Grattis allihopa!! Vi andra får snällt vänta lite till....

• Saso87
    TeamX skrev 2011-05-02 12:29:56 följande:
    Vad ska man GÖRA när man går hemma och väntar på att bebisen ska komma??
    Jag är van vid att jobba mycket. Tog nu ledigt två veckor före beräknat datum för att hinna vila upp mig lite, trodde knappt jag skulle hinna vila och att liten skulle komma tidigare eftersom min son gjorde det...

Men näeee....nu är det fyra dagar till bf och inget verkar vara på gång.

Vad ska man hitta på om dagarna? blir så rastlös, och har liksom gjort allt jag kan göra. Städat, tvättat, fixat, vilat etc. Hur känner ni andra som väntar på era små??
    Har BF 12 maj och slutade jobba den 15 april, så ja nu börjar man undra vad man ska göra resten av tiden. Tvättat alla babykläder, handdukar, filtar, sängkläder, städat, lagat matlådor och idag har jag bakat bröd?!?! Haha, jag som aldrig bakat bröd tidigare. Lustigt!

Sen sitter man här och hänger =) och blir stressad av alla andra som fått sina små =) !! Avis! Nu ska jag iväg och träffa en mamma kompis som fick för någon vecka sedan, snusa lite på hennes bebis. Blir väl inte mindre sugen då... 
  • Saso87
    Kottemor skrev 2011-05-02 11:19:51 följande:
    Maruid skrev 2011-05-02 10:50:15 följande:

Kottemor: Jag säger detsamma, jag tänker föda i hallen utanför förlossningen om de inte vill släppa in mig i Lund. Men jag undrar hur vanligt det egentligen är att det är fullt. Vill verkligen inte behöva åka någon annan stans när jag redan är så pass mentalt uppstressad. För säkerhetsskull läste jag dock på om förlossningen både i Malmö och i Helsingborg igår kväll men jag har ingen lust alls med det måste jag säga. Nåväl, än finns det tid så det är väl inget man behöver fundera på idag.

Haha, tänkt om vi hamnar på BB ihop! Det hade ju varit rätt skoj faktiskt! Fast jag hoppas att vi får varsittt rum och slipper föda i korridoren eller i vänthallen. hihi!

Vi bor i Landskrona så  det är Lund som gäller för oss. Har fött där dom andra två gångerna och vill verkligen inte behöva åka till HBG eller Malmö. Men man kanske ska kolla in på deras hemsidor och se vilket man vill ha i andra hand om man tvingas söka sig till något av alternativen. Vad skulle ni välja om ni tvingas byta BB?

Vad har ni för BF? Jag ska inte ha förrens den 25 maj så jag har lååångt kvar egentligen...
    Ja, det hade varit kul =) dock inte i korridoren. Jag vet faktiskt inte vad jag hade valt, men Malmö är jag inte alls sugen på =/ känner mig trygg och hemma i Lund. Jag har BF 12 maj, så det är ju inte så långt kvar.. dock är det lugna gatan. Men tror att mitt kommer starta från ingenstans.. har haft noll krämpor under hela graviditeten.

Man kanske ska in och läsa på hemsidorna. Man är ju inte heller sugen på att sitta i bilen för länge när det väl är på G, det gör ju ont o åka på små gupp bara, tycker jag.. 
  • Saso87

Grattis alla nyblivna mammor!! Alla verkar haft bra förlossningar och allt är bra med bebbarna nu hoppas man att det går lika bra för en själv.

• Saso87
    Misswiren skrev 2011-05-02 21:03:56 följande:
    En alldeles nyfödd bild, hehe.

Och en 11 timmar gammal <3

Stort Grattis!!! Vilken söt liten kille!
  • Saso87
    Nojnen skrev 2011-05-02 21:09:08 följande:
    Misswiren och La vie en rose
    Vilka guldklimpar ni har fått! De är bedårande...

Det får mig att längta efter supermycket efter vårt lilla knyte.

Slog runt bland kanalerna och mannen frågade: Är det inte något vi brukar se nu?
    Jag svarade: -Jo, nu är det "En unge i minuten".
    Då utbrister mannen glatt: -Jaaa, det vill jag se!!!

Någon annan som har män som vill se detta program?
    Det är samma här hemma. Mannen är riktigt insatt =) skit gulligt tycker jag! Känns tryggt att han vill lära sig för det tycker jag man gör under programmen. Super bra! Vissa förstår inte hur man kan titta på förlossningsprogram innan man själv ska föda, men det har jag inga problem med, det är ju så det kommer gå till. Hellre veta än att inte veta =)
  • Saso87
    Nojnen skrev 2011-05-03 13:58:44 följande:
    V 39+5 Sf mått 37 (samma som för 2 veckor sen) Blodtryck 110/65 Vikten: gått ner 1kg sen förra us (2v sen) Bebis hjärtljud: starka slag enl. BM 138/min Imorgon har jag BF och än så länge ingen bebis i sikte. Lite fler SD igår och inatt någon enstaka SD med molvärk. Var uppe flera gånger både natten till igår och natten till idag och kissade + åt en macka för jag var hungrig. Känns som om kroppen håller på att förbereda sig inför förlossningen. Bebis har inte heller varit lika aktiv som han brukar vara. Verkar som om han oxå samlar sig inför det som komma skall. Om inte bebis har kommit till 12 maj (f.ö min namnsdag) så ska jag på kontroll och då gör min BM en hinnsvepning. Enligt henne får BM göra detta först när mamman gått in i v41, om inte det föreligger någon fara för mamman lr barnet.
    Kom precis hem från BM och vi diskuterade hinnsvepning. Min BM sa att detta kan man göra när man är fullgången, alltså efter 37 fulla veckor. Hon sa att vi kunde testa nästa gång om inget hänt innan dess, ska dit igen om en vecka och då blir det dagen innan min BF. Så det där med v. 41 verkar inte gälla här iallafall. eller så har dom olika syn på det, kan det vara så? Jag kommer ju vara i v. 39+4 då, kan inte tänka mig att det skulle vara någon fara att göra då när man har gått alla sina veckor. Men intressant att dom säger olika...

Förra gången jag var hos BM så fick jag gå hos den andra BM eftersom min ordinarie hade semester. Då fick jag  veta att bebben var fixerad. Sen åkte vi ju in på en extra koll på KK i Lund för minskade fosterrörelser, dock var ju allt bara bra men då sa hon att han var ruckbar. Idag sa min ordinarie BM att han är fixerad... detta verkar ju hel skumt! Hon menade på att dom har bedömt det olika.. hmm!! Konstigt? Men det är ju 2 mot 1 att han är fixerad... 
  • Saso87
    Nojnen skrev 2011-05-03 17:01:34 följande:
    Saso87: Det är kanske olika om man är omföderska eller förstföderska, vilken BM man har etc?
    Ja, det är mycket möjligt. Men jag är förstföderska, är du omföderska? Jag tror också det beror på vilken BM man har... känns som man hör lite olika om alla möjliga saker. Har dock inte bestämt mig än hur jag ska göra.. är lite frestad att testa bara för att se liksom =)
  • Saso87
    Misswiren skrev 2011-05-04 12:53:19 följande:
    Hej alla.

Vilka turbulenta dagar.
    Efter läkarbesök fick vi bekräftat att vår älskade har gomspalt i den mjuka gommen, in en bit på den hårda. Även höftproblem då skena ska bäras.
    Det va tuffa besked och närmsta året inväntar miljoner läkarbesök, operationer och skit.
    Jag undrade första dygnen varför han inte kunde suga varken på napp eller flaska och varför i helskotta de rann mjölk, både färsk och "gammal" ur näsan på honom. Slog mig aldrig.

Det är tufft nu som sagt, men OJ vilken kärlek!!
    Som tur är går det allra mesta att fixa idag. Men jag förstår att det blivit en tuff start för er. Men med mycket kärlek klarar man allt!! Och det är ju en bedårande söt liten bebis ni fått. Hoppas att allt går bra för er framöver, uppdatera gärna i tråden =) det är skönt att vi alla kan prata av oss här.

Vi här tänker på er... 
  • Saso87
    VillHaLiten skrev 2011-05-04 11:07:51 följande:
    tack så hemkst mkt allihop, jag ska absolut ta vara på tiden med pappa. Önskar att jag hade tid till å noja lite över saker men istället är det fullt upp med advokater, begravningsbyråer och läkarbesök hit och dit som gäller. Trodde aldrig att man skulle behöva göra sånt här vid 23 års ålder.
    Men jag kikar in här nån gång per dag och glädjs åt alla fina bebisar som e på väg och som kommit :) det är höjdpunkten på dagen innan man behöver gå tillbaka till verkligheten igen!
    Ta hand om er! 
    Så tufft för dig =( ta vara på all tid ni kan få tillsammans! Både glädje för bebis i magen och sorg för din pappa, allt på samma gång. Många kramar till dig!!!
Svar på tråden BF maj 2011