• Saso87

BF maj 2011

Misswiren skrev 2011-05-11 11:25:49 följande:
    Hej alla. Kikar in här då o då.
    Man e ju rätt trött, även om lillkillen lät mamma sova 7 timmar i sträck igår. Blev chockad, men inatt blev de vanliga 3 timmars ätandet.

Tänkte passa på att lägga in bloggen vi skapat till sonen. Alltid kul o ha och vi ska försöka uppdatera så ofta de går.

caspian.wiren.nu

Grattis till alla nyblivna mammor!!
    Vilken fin blogg =) roligt att läsa och följa er. Hoppas allt går väl för er och er lille kille, kommer att kika på din blogg då o då. Just nu vill jag bara att min lille kille ska komma ut... BF imorgon...
  • Saso87

BF idag! Hade en del känningar igår, kändes som det kanske kunde vara på G... men efter natten så är det som bortblåst. Typiskt!

• Saso87

Här gick slemproppen precis. Kom ut en hel tjock strimma av slem, dock inte rosa eller blodblandat men jäklar vad slemmigt det var. Haha. Kan inte misstas för en flytning i alla fall. Ursäkta äckel-språket, men vi är väl vana här? Vad gör jag nu? Det är väl bara att vänta o se, trevligt att det händer något på ens BF-dag...

• Saso87
    amisej skrev 2011-05-12 22:05:50 följande:
    Ohhhhh detta e såååå typiskt. Bebisen kan komma när som egentligen och vad händer? Ju min kära man får brandlarm och det visar sig Att han e nära växsjö för det e stor skogsbrand där Som flera brandstationer kämpar mot. Det roliga vore nu ifall bebisen bestämmer sig för och komma Och växsjö ligger typ 100 km ifrån oss  Snälla bebis stanna i magen (trodde aldrig jag skulle säga så här) hihi Hur går de för er andra? Blir de några bebisar för eran del?
    Slemproppen gick idag, i alla fall delar av den =) det är så långt som jag kommit! Så jag hoppas att det kommer igång snart. Hoppas verkligen han hinner hem innan det är dags, skulle ju vara ren otur annars =/
  • Saso87
    sockernos82 skrev 2011-05-13 08:29:04 följande:
    Grattis till de nya bebisarna :)
    Här händer ingenting 38+0 idag gjorde min andra hinnsvepning igår har lite rosa flytningar annars ingenting känns här oxå som att jag går på övertid då sonen kom 37+0 har varit långa veckor de senaste men nu börjar jag förlika mig med tanken att det kanske blir en juni bebis ;(  Finns det inga lyckliga fall av hinnsvepning eller?
    Har oxå provat färdknäppen sex men det var sista gången sa min man haha lite bökigt :)  Vill ju ha bebis nu :) 
    Jag gjorde en hinnsvepning i tisdags och igår gick slemproppen. Haft lite sd då och då, men inga som gör ont. Jag är lagom trött på att vara gravid, det gör ont att vända sig i sängen, och i natt var jag uppe och vankade omkring mellan 03-04, sen en del avbrott för att kissa under natten också. Guuuud så dåligt jag sover, är ju rent trött!
  • Saso87

BF +1 idag, är det bara jag som går runt och är allmänt irriterad och grinig? Jag känner mig som en liten barnrumpa som går runt och surar. Efter nattens dåliga sömn vill jag bara lägga mig o sova sen kan någon väcka mig när det är dags att föda. Det känns så nära nu, men ändå så låååångt ifrån. Åh dessa hormoner....

• Saso87
    Nojnen skrev 2011-05-13 10:19:15 följande:
    Hej hopp!
    Inatt kom lilla Leo till världen efter BF+8 och en hinnsvepning igår vid 11.30.
    Värkarna tilltog vid 17 och vi åkte till Malmö BB 22.30. Vi kom in till förlossningen 23.15, sen CTG-kurva 23.25, som de ville skulle sitta i minst 20 min. Det gick inte eftersom krystvärkarna kom igång 15-20 min senare, och när BM undersökte mig var jag öppen 8-9cm och vattnet gick. 5-6 krystvärkar och Leo föddes 13/5 kl.00.11, 3550g tung och 52cm lång.
    Jag brast invändigt, massor av småbristningar, förlorade 700ml blod. Läkare tillkallades och skrapade rent mig samt sydde mig (med Gud vet hur många stygn). De höll på i ca 1 timme och jag fick smärtstillande och lustgas under tiden.
    På det hela taget är jag supernöjd med hela förlossningen, den underbara personalen och vårt nya liv som 3 i familjen Nilsson.
    Grattis till lille Leo! Började sakna dig här i tråden och misstänkte att du åkt in faktiskt =) Ha så mysigt nu!!
  • Saso87
    SannaSanna skrev 2011-05-13 12:19:07 följande:
    En del prat om slempropp.. hur vet man?! jag har (ursäkta äckliga detaljer nu) haft riktigt slemmigt på pappret 2 ggr efter toa besök med några dagars mellanrum. däremellan inget. har inte haft några flytningar att prata om annars i graviditeten. tror ni det kan vara proppen som kommit i 2 delar? även fast det inte va nåt blod? sorry för detaljerna grattis till alla små underverk som kommit!!!l
    Du ser när det är slemproppen, det gjorde i alla fall jag. Min släppte igår, men har fortsatt idag att komma. Tror det kan komma ut lite i omgångar. Och det är inte som en flytning utan tjockt slem. (nice details) slemmisen behöver inte vara blodblandad, det var inte min heller. Den kan vara helt genomskinlig eller lite gul/brun också.. 
  • Saso87
    sockernos82 skrev 2011-05-13 12:21:15 följande:
    Ha ha jag känner igen mig väldigt mycket jag kan bli så arg att jag kokar o tårarna bränner i ögonen, det blir ju inte bättre av att hela min mans släkt ringer i tjatar på att bebisen ska komma nu så vi kan komma o fira 17maj i Norge varför tjata känner jag det finns inget jag hellre skulle vilja än att bebis kom ut nu jag heller :)
    Usch ja... telefonen går på högvarv känns det som. Samtal + en massa sms... vi hör väl av oss om något hänt?? Eller hur??! Vi vill ju inget hellre än att dom små liven ska komma ut!
  • Saso87
    Sofi 79 skrev 2011-05-13 13:04:40 följande:
    Visst är det konstigt? Man lär väl inte gå och mörka bebisen när den väl kommer? Då får de ju hellre ringa och fråga hur man mår och om de kan stötta på något sätt.
    Håller med dig!! Det roliga är ju att folk hör av sig precis på BF-dagen. Hur stor är chansen liksom? 5% av alla barn som föds, föds på BF-dagen.. alltså inte särskilt stor sannolikhet...

Vi är griniga hormon-kärringar =) haha 
  • Saso87

Börjar sitta här o tänka på, vad gör man om man är hemma-fru på heltid? Shit... finns det verkligen saker att fördriva dagarna med?? Jag har varit hemma sen den 15 april och börjar bli jäkla less alltså. Från att vara van att jobba heltid med långa dagar och full fart. Nu känns det kanske extra segt, för man vill inte direkt ge sig ut på världens utflykt när man redan är på +dagar... 

Stackars mannen får stå ut med en grinig sambo när han kommer hem från jobbet. Denna graviditet som varit så enkel enda fram till för cirka 2 veckor sedan. Nu tar det emot ordentligt! Alla säger, "vila, ta det lugnt" "passa på nu innan den lille kommer att vila, för sen blir det ingen vila" bla bla bla... åh, vad gnällig jag är nu..

Riktigt mycket från slemproppen idag också... nå? inte dags att få lite värkar snart eller ska det behöva ta x-antal dagar till??? 

• Saso87

Grattis alla nyblivna mammor =) blir ju rent stressad av att läsa i tråden snart... hehe

• Saso87
    Lovelyness skrev 2011-05-13 19:10:02 följande:
    Grattis till er som fått era bebisar {#emotions_dlg.flower}

Jag kör en favorit i repris och säger;  här händer iiiingenting! Såg att vi är fler som har olika datum om man räknar från senaste mens och UL-datum, det har jag också. Mitt "riktiga datum" om jag räknar från min ägglossning är den 16 maj medan UL-datumet är den 21 maj. Så på måndag kör vi Flört
    Samma här... förutom att slemmisen gått då. Så liiite har det ju hänt. Men det känns super lugnt annars =/ har släpat mig runt på två lååånga promenader idag. Men va tusan, tror snart inte på några knep längre.. hehe
  • Saso87

Har börjat få smärtsam "mensvärk" som sitter som ett bälte runt nedre delen av magen och i ryggslutet som sträcker sig ut i rumpan på nåt vis. Går här hemma och vankar av och an. Första gången jag känner detta, kanske är nåt på G eller så är det bara en uppvärmning?! Vi får se.. har i alla fall svårt att ligga o sova o sitta still då det värker ordentligt i ryggslutet...

• Saso87

2 värkar på 10 min, slemproppen gick helt nu och var blodblandad. Har ringt till förlossningen och ska stanna hemma ett tag till då jag tycker att jag klarar av det än så länge, ville mest kolla plats-läget, och det finns plats i Lund... 

Nu hoppas vi att värkarna håller i sig och att det blir bebis snaaart... 

• Saso87

Nu ska vi packa det sista, sen åker vi in till förlossningen.. Jisses vad värkarna gör ont nu!!!!!!!

• Saso87

Kl 22.44 den 15 maj kom vår lille pojke Malte till världen. 3820 gram och 52 cm. Allt gick väldigt bra och nu ligger vi på BB och myser. Livet kan inte bli bättre. Vilken lycka!!

• Saso87

Hur går det för er med era bebbar? Själv har vi börjat med napp och det funkar toppen! Skönt att ha annat än bröstet att trösta med ibland. Vi har cirka 3 h mellan matningarna och han sover cirka 3 h i stöten också på nätterna.. det blir inga längre sovpass, men det är väl ok!

Dock paff hur snabbt gravkilona försvann... allt rann av mig direkt och har endast  2 kg kvar till min normalvikt. La visserligen inte på mig något, utan hade mest magen. Men helt sjukt vad kroppen kan återställa sig.. 11 dagar sen förlossningen.. 

• Saso87

Grattis till alla nya bebbar! Här hemma blir vår lille Malte 18 dagar gammal... gud vad livet är underbart med barn. Bättre än vad jag någonsin hade kunnat tänka mig =)

Svar på tråden BF maj 2011