• Ewima

BF maj 2011

Är det inte så att magen sjunker något på slutet pga att bebisen fixerar sig, så sf-måttet kan stå still/eller tom minska liite.

Dagens BM-besök v.35 (34+2)
    Vikt:76kg (+20kg)
    Hb:103
    Socker:6
    Hjärtljud:140
    Sf-mått:32
    Huvud: neråt rörligt

• Ewima

Grattis FrökenHanna!! Skönt att ni mår bra trots de dramatiska omständigheterna!

• Ewima

Förresten Hanna: jag har lite bebiskläder i stl. 46, om du vill ha dem kan jag skicka dem till dig, inboxa din adress bara.

• Ewima

Måste fråga er om era åsikter.
    Min sambo har fått erbjudande om att åka med jobbet till Mallorca fyra dagar... I maj såklart. Vårt andra barn är beräknat till 16maj, resan gäller 4-8maj. Jag har hela tiden varit positiv till resan med min svägerska flög i taket och hon menar att jag är knäpp. Hur hade ni resonerat?

• Ewima

Oj! Jag blir förvånad, eftersom jag resonerat: hur stor är sannolikheten att bebisen kommer just då? Förmodligen går jag väl över tiden som de allra flesta. Och OM någonting drar igång så har mormor

• Ewima

Forts. Och farmor som barnvaktar vår treåring och min syster som följer med mig till sjukhuset.

• Ewima

Med dottern gjordes det tre vändningsförsök i 36-37, inget lyckades. Vid det planerade KS var jag vaken, bedövad från bröstkorg o neråt.

• Ewima

Nenababe: jag använde samma salva, den är toppen!! Den är inte så känd ännu i Sverige, jag fick tipset från min svägerska i Australien där den är storsäljande. Den är väldigt dryg, så jag har fortfarande kvar massa som jag köpte 2008

• Ewima

Fröken Löken: Vid vändningsförsök så får du bricanyl för att livmodern ska "slappna av" sedan undersöker läkare dig och forcerar bebisens huvud och trycker runt bebisen. Första gången jag gjorde ett var det helt smärtfritt och bebisen samarbetsvillig. Andra och tredje ggn gjorde svinont, inte för att skräma dig men de kan verkligen ta i med hårdhandskarna för att får runt bebis

• Ewima

Läser att det är fler som har starka förvärkar. Jag har haft nu som mensvärk, en enda ihållande i rygg o nedre delen av livmodern. Jag vill hoppas att det drar igång tidigare även om jag bara är iv.36. Kommer säkert gå över tiden bara för att jag skriver!

Svar på tråden BF maj 2011