• Ewima

BF maj 2011

Grattis till Elliot och Grattis Oscar! Härligt att läsa om alla majbebisar som kommer nu!

Är det fler som mår som i början av grav.? Jag är idag sjukt trött (trots 11h nattsömn) och illamående !? What? Känns som jag är tillbaka kring vecka 10!

• Ewima

Maj09: precis samma här! Funderar dessutom på att ta en sväng på IKEA imorgon

EvaChristina: Grattis till er tös! Berätta gärna mer om förlossningen sen om du vill/kan. Tycker det är jättespännande att läsa allas

• Ewima
    down under: Åh så spännande! Nu borde väl bebis komma, kanske på självaste bf hon med ;)

Nu är det fjärde natten i rad som jag vaknar 03:00 och kan inte somna om. Ända som hjälper är en nattmacka (eller två;) och ett glas mjölk. O självklart lite hederlig familjelivCool

-Håller kroppen på att förbereda inför amning o sömnlösa nätter tro? Och jag som ff jobbar heltid kommer sitta o sova på jobbet framöver om det fortsätter.
    Och igår kom sambon hem igen, så nu nu har bebis gått från utegångsförbud till vräkning, 

Nu körs det stenhårt på: färdknäppande, stark mat, powerwalks, hallonbladste, ananas, daddlar -Har jag missat något? 
  • Ewima
    Åsasåsa skrev 2011-05-12 09:16:56 följande:
    Grattis Ladyline!!! Tänk att det var väntan värt ;)

Själv har jag BF om 3 dagar. Igårkväll och i natt har jag känt av kraftig mensvärk och nu har jag rätt ont mellan benen, vad tror ni, när har jag vår bebis i famnen?

He en finfin dag!
    Svårt att säga, jag har själv haft mensvärk i nu 3-4 veckor ibland riktigt kraftig men mest ganska molande. Jag känner även igen smärtan du beskriver...hmm spännande!

Har Bf om 4 dagar... woho!

Och inte att tala om vilka hormonförändringar som sker i kroppenFörvånad
    Igårkväll grät jag ostoppat i säkert 3 timmar av INGEN anledning bara att jag var trött efter jobbetGråter Stackrs sambon... Om jag går över tiden i två veckor till vet jag inte vad jag görSkrikandes
  • Ewima
    ladyline: Stort Grattis! Berätta gärna mera om förlossningen om du vill/orkar
  • Ewima

Åh va kul att det händer så mycket i tråden nu! Lycka till alla som är på g.
    Här händer inget. Så få symptom tillochmed sd har lugnat ner sig. Kanske är skengravid såhär bf-3

• Ewima

Barbabelle och Vix: grattis till era fina mirakel!

Idag har jag på bf-2 varit på Barnfestival med massa dans, ponnyridning, sång och spring följt av en två timmar siesta med hela familjen. Om inte detta sätter igång förlossningen kan inget hjälpa

Och som flera nämnt börjar folk höra av sig "Har den kommit ännu?" "Är bebis på g än?" båda IRL men mycket på fb och via SMS. Vad tror ni? Att vi skulle "glömma" att tala om till våra nätmaste när bebisen är ute? Puckon!

• Ewima

MissS: Eller hur? Vet inte hur många käcka "Det där kan inte vara långt kvar" jag fick höra idag. Har god lust att säga "Jo faktiskt, bebisen är beräknad i december"

• Ewima

Saso87: Stort Lycka till! Jag vill också

• Ewima

LadyLL: vet hur det är. Har bf idag och telefonen går varm "Hänt ngt ännu?" "Kännet du ngt?" Gah! Men priset tog min egna mor idag då jag fick följande SMS: "Var beredd! På fredag den 19/5 går xx(min mormors)möbelflytt (hon ska flytta in på servicehus), All hjälp mottages tacksamt!!!" OKEY!? Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hur ska jag kunna hjälpa även om jag vill? Antingen nyförlöst eller på BF+4. Ska jag hålla upp dörrar eller?

Svar på tråden BF maj 2011