Inlägg från: blackpuma |Visa alla inlägg
  • blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • blackpuma

Gränsdragning som en generell riktlinje är jättebra.
    Sättet det tillämpas på däremot är vansinnigt.
    Mannen blir anklagat för ett mycket gravt och vidrig brott han inte har begått och med det stämplas för livet.
    Tjejen i sin tur som tog initiativet till händelsen belönas med hundratusentals kronor och lyfts upp som ett offer (medan i själva verket så gör vi henne till en lyxhora)

Ja, jag tycker att gränsen bör vara mer flytande och jag undrade hur folk kan ställa sig bakom lagar som gör mer skada än nytta.

• blackpuma
    201201232 skrev 2010-08-25 16:43:22 följande:
    Rätt åt den äckliga gubben. Varför letade han på en 13-14-åring? För att hon är snyggare än någon i hans ålder? För att hon ställer upp på allt eftersom hon inte vet att hon har rätt att säga nej? Det är inte normalt beteende för en 48-åring att sätta på en tjej under 15, det är sjukt. Hebefili, heter det inte så?
    Vem har sagt att han letade upp henne? Tror du verkligen det är ovanligt att tjejer söker kontakt med lite äldre mognare män då deras jämnåriga inte riktigt kan erbjuda det dom vill ha? (kan säga att nej, det är det inte)
    Med tanke på att det handlar om fyra för varandra okända män så är det tjejen som har letat upp dom alternativt gjort sig tillgänglig på nättet i ett syfte endast.

Att ha tonårstjejer som preferens kallas för hebefeli ja.
    "beteendet" att tända på "fräscha" flickor är fulständigt normalt.
  • blackpuma
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-25 17:14:49 följande:
    Även om det nu skulle vara så att tjejen letade upp honom så borde han haft mer vett i skallen än att ligga med henne. Att ha sex med mindreåriga är olagligt även om tjejen ville själv. Vad ska han skylla på?
    Jag visste inte hennes ålder - är man osäker så behåll frallan i brallan.
    Jag visste inte att det var olagligt - okunskap är ingen ursäkt.
    Hon sa att hon var äldre - tänkt på att be personen bevisa detta för att vara på den säkra sidan??

Vill man inte ha sitt liv förstört så chansar man inte heller.
    Kolla på länken jag postade innan, bortse från att hon (förmodligen ) är myndig. vilken ålder skulle du sätta på henne?
    Personligen så skulle jag tveka på 13, kanske 14.
    Sen kan det svänga lika mycket åt andra hållet, tjejer som de fakto inte är myndiga ser ut med lite makeup som 20 åriga pinglor.
    Nej, påståenden att "han borde veta bättre" är ren nonsens, det är omöjligt att veta utan får förlita sig på vad tjejen säger.

Vill man inte förstöra hela tillvaron för folk så sätter man inte lagar som är helt verklighetsfrånvarande och gör mer skada än nytta.
    Just nu är gärningsmannen utmålad som ett offer medan det verkliga offret i sammanhanget kommer betala sin förövare en stor summa pengar för en knull.
  • blackpuma
    fruis skrev 2010-08-25 17:26:17 följande:

Barn kan mycket väl vara sexuellt utagerande men det är inte rätt att ligga med dem för det.

Menar du att vi ska tatuera in födelseåret i pannan på tjejer så inga "missförstånd" (läs lögner från tjejernas sida) ska kunna gå ut över män som inte gör några fel?

Är det verkligen nån här som är övertygad att "barn" upphör vara barn på klockslaget dom fyller 15?
    Jag själv var ganska övertygad att barn upphör vara barn sekunden puberteten sätter igång, vilket kan ske inom en tidsram på 5-8 år
  • blackpuma
    fruis skrev 2010-08-25 17:28:07 följande:
    Ingen legitimation, inget knulla. Visst, inte fool-proof men ska vi tippa på att mannen ifråga fullständigt sket i det och inte brydde sig om att fråga ens.
    Antagligen, skulle jag vara singel och skulle ha en villig tjej framför mig som var ute efter samma sak så skulle jag inte tramsa med id-kort, födelsedagscertifikat, underskrift från föräldrar och lämplighetsintyg,

Det förändrar fortfarande inte faktum att folk blir straffade för brott dom inte begått.
    Hur kan man iskallt stämpla en människa som våldtäktsman när brottet som sådan inte har ägt rum?
    Det bland mycket annat är ett hån till våldtagna tjejer som har fått sina fall nedlagda på bristande bevis, medan här är ingen bevis nödvändig.
  • blackpuma
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-25 17:37:19 följande:
    Har kollat länken och nej hon ser inte ut att vara speciellt gammal, 14 kanske. Och jag vet även att tjejer kan se bra mycket äldre ut än vad de är men en 14-åring är inte lika mogen som en 20-åring.

Lagarna är inte till för skojs skull. De är till för att skydda barn under 15 år. Både från vuxna men även från sig själva. Hon är ett offer, för samhällets dagliga matande med sex. Att man ska ha det och bete sig på ett visst sätt. Jag ser ingen av männen som offer. Man ska inte komma undan för att man tycker sig ha ursäkter.

Vad vill du ändra på då?
    Heller inte det är nått som är hugget i sten, har träffat 25 åringar som borde vara på högstadiets skolbänkar (kolla bara på bloggande så kallade vuxna tjejer idag), har även stött på 14 åringar som fick mig att tänka efter.

Nej, hon är inget offer, mannen är ett offer.
    Hon kommer få betalt för att hon har knullat. med tanke på summan så kommer det göra henne till bäst betalt hora i landet. Trevligt. (bra budskap till andra fjortisar också, gör vad ni vill, vad ni än gör så är det inte ert fel och ni kommer bli rikligt belönade för det)
    Lagar som är till att skydda människor från sig själva gör inte det, trots ädel tanke så skapar dom bara offer och folk anklagas/döms för brott som endast finns på papper.

Vad jag vill ändra på? den svartvita mentaliteten, "barn" utvecklas olika, med tanke på att detta är familjesaite så bör det vara allmän kunskap, samtidigt så ville jag dra upp faktum att folk får sina liv förstörda för inget.
  • blackpuma
    fruis skrev 2010-08-25 17:55:13 följande:
    Om man läser artikeln så misstänker ju jag att tjejen var på rymmen och träffade på en vuxen man på resa och följde med honom till hans hotellrum för att ha sex. Problemet är väl att hon troligtvis inte ville knulla i första hand utan behövde någonstans att sova, mat, lite pengar kanske. Hon hade knappast rest 30 mil för att knulla.

Och att insinuera att hon sitter och njuter av eventuella skadeståndspengar är bara cyniskt. Det är en sak att protestera mot det nya sättet att rubricera sådant som tidigare kallades sexuellt utnyttjande, en helt annan att framställa det som att trettonåringar lurar äldre män för att få pengar. Och även om de gjorde det, tror du att de mår bra av det?
    Ja det var ju trevliga antaganden, ska du inte ta det lite längre? Att föräldrar som i hemstaden är kända missbrukare har förgripit sig på henne i yngre dar och nu lever hon fast i ett destruktivt självskadebeteende. Flört

Jag insinuerar ingeting, behövs inte, hon har tagit initiativet punkt, mannen blir straffad för brott han inte har begått punkt, tjejen blir rikligt belönad för sina "tjänster".
    Jag tror inte hon blir speciellt lidande att helt plötsligt bli rikast i klassen.
    Men, tror du att det är helt otänkbart att 13-15 åringar kan tänka själva och ser möjlighet till att smälla två flugor i en smäll? hur naiv får man vara egentligen?
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-25 17:58:00 följande:
    Så om han hade sex med henne för att hon har dåligt självförtroende eller bara vill bli bekräftad så är han offret?

Med tanke på den sidan du länkar till så finns det väl gott om män som tänder på yngre tjejer och tar tillfället i akt om det erbjuds. Även männen i artikeln

Och tjejer har nog inte det som sitt livs uppdrag, att ligga med en äldre man för att få pengar.
    Vad spelar det för roll varför tjejen ville? Han var ingen psykolog(tror jag i alla fall), bara en tillfällig sexkontakt.

Kan jag poängtera "om tillfället erbjuds" vilket bör enligt all logik ta bort eventuell skuld från mannens sida, det är bara att urvattna begreppet våldtäckt och håna offer för riktiga våldtäkter.

Nej det har dom antagligen i dom flesta fall inte, det förändrar inte faktum att det är jävligt naturligt att "ligga" eller rida, eller ta det doggystyle eller hur nu dagens "barn" föredrar det.
    Kollar man runt på nätet idag så kan man fundera var dessa "barn" ni snackar om håller hus, jag ser endast unga, kåta tjejer hungriga på livet och allt vad det har att erbjuda.
  • blackpuma
    Corpset skrev 2010-08-25 18:28:11 följande:
    Jag ser bara en massa äckliga och vidriga personer som vill ha sex med barn. Vad fan är det för fel på er? De flesta får mens när de är runt 13-14, och ni sitter och argumenterar för att folk som inte ens genomgått puberten ska bli lagligt byte?
    Dumförklara inte dig själv med att blanda i pedofili i det hela.
    Tråden handlar inte om barn utan om tonåringar som lever ut sin sexlust vare sig "vi" vill det eller inte, att bestraffa oskyldigt folk för det mest naturliga på planeten är absurd.
    fruis skrev 2010-08-25 18:31:25 följande:

Var någonstans läser du att hon har tagit initiativet? Det står ingenstans i den artikeln i alla fall. Det står att det inte förekom tvång men det är inte samma sak. Tror du själv att hon reste så långt bara för att hon var kåt?

Du tror inte att en 13-åring som blivit sexuellt utnyttjad och sedan fått skadestånd för det lätt skulle bli offer för ryktesspridning och mobbing i skolan? Jag tror inte att det skulle ta en vecka ens innan hennes skolkamrater skulle börja snacka skit om henne. Se bara på ditt eget resonemang. Du är vuxen och drar dig ändå inte för att tänka på tjejen som en lyxprostituerad som får skylla sig själv. Hur tror du då att högstadieelever skulle resonera?

i artikeln läser jag att flera för varandra okända människor har haft sex med denna tjejen, i mina ögon så sitter hon i mitten av spindelnätet och inte hennes sexpartners, såvida inte du tänker insinuera nått annat.
    Vad är det som är så osannolikt med det? Hon får kontakt med en potentiell ligg som är villig att betala hennes resa (tåg/buss går inte på nån vidare förmögenhet direkt) hon nappar.
    Personalen på hotellet blir enormt chockade över våldtäkten som aldrig har ägt rum.
    Bekräftas även om polisen själva att det inte rör sig om nån våldtäkt men "lagen" ser ut som den gör. (därav min ts)

Du tror inte att en tonåring som blir ofrivilligt stämplad som en våldtäktsoffer också utsätts för lagens baksidor?
    Som ryktesspridning mobbning, dock så är nog klumpsumman väldigt tröstande på det området.
    Jag stämplar heller inte henne som nån lyxhora, det sköter lagen galant på egen hand. om hon blir rikligt belönad för handlingar som hon själv på egen initiativ har begått så kan man inte tolka det på många andra sätt (därav min ts)
  • blackpuma
    trollbottom skrev 2010-08-25 18:43:54 följande:
    Lagen är till för att skydda barnen. Även om ett barn tar initiativet till sex ska en vuxen säga nej. Det är den vuxne som är just vuxen och ska agera som en vuxen. Därför bär även de vuxna ansvaret.
    Vuxna kan dessutom lätt manipulera barn så att tvång inte förekommer men likt förbannat är det våldtäkt. Menar du TS att alla som blir våldtagna är horor? Hur kan du tycka att ett barn är en hora?

Att dagligen bli kallad för hora, slampa etc är vidrigt och förstör otroligt mycket. Det vare sig man har pengar eller inte. Pengar är inte allt här i världen.

En våldtagen kvinna/tjej/flicka är aldrig en hora
    Barn? Enligt vem? Föräldrarna som alltid kommer se sina "barn" för barn?
    Lagen som har satt en gräns så där mitt emellan vad som anses vara normalt för barn att sluta vara barn?
    Enligt dig som kanske anser att barn slutar vara barn på klockslaget när dom fyller 15?

Nej, dagens "barn" är långt ifrån "barn" kolla runt på nätet, den är FYLD med fjortisar som riktigt skriker efter ***
    Dom stackars "barnen" manipulerar hela sin omgivning inklusive sina föräldrar (och er)

Jag har inget emot prostituerade, anser att vi får alla göra vad vi vill med våra egna kroppar och sinnen, dock är det inte jag som stämplar henne som hora, det är lagen du försvarar som tvingar mannen att betala enorm summa pengar till denna tjejen för sexuella tjänster, slutsats?

Slutligen så står det klart och tydligt i artikeln att det inte handlar om en våldtäkt (citat från polisen)
    Smulan00 skrev 2010-08-25 18:52:34 följande:
    Skulle gissa at ts tycker att alla våldtagna som anmäler sin våldtäktsman är horor. Hur ska de annars kunna få skadestånd?

Ts, du anser att männen i artikeln är offer. På vilket sätt är de det?
    Nej, jag tycker att såna domar är ett hån mot tjejer som blir verkligen utsatta för våldtäkter.

Han anklagas och kommer bli straffad för ett brott han inte har begått.
Svar på tråden 100 000 per knull