trollbottom skrev 2010-08-25 19:16:22 följande:
Enligt lag så är sexuellt umgänge med barn under 15 år klassificerat som våldtäkt på barn och är ett brott. Detta oavsett om barnet under 15 visat eget intresse eller inte. Den vuxne ska säga nej. Blir en 18 åring tillsammans med en som är 14 år får den som är 18 ta ansvaret att vänta tills lagen säger att det är okej. Det står i artikeln att det är våldtäkt men att inget tvång är inblandat. Fortfarande våldtäkt.
Barn enligt lagen för övrigt. I detta fall får man följa lagarna, vilket inte är speciellt svårt. Men nej, jag tror inte man slutar vara barn bara för att man fyller 15, däremot blir lagen om våldtäkt annorlunda efter ett barn har fyllt 15.
Slutsatsen att hon får pengar för att hon blivit utsatt för ett brott är att hon får ersättning för att hon utsatts för ett brott. Inte att hon blir hora. Vad blir en som blivit misshandlad som får pengar? Vad blir den som blev rånad och får ersättning?
Mannen betalar inte för sexet utan för den kränkning och för det brott han utsatt flickan för.
Det är enormt svårt, speciellt om tjejen ljuger för sin sexpartner UTAN nån som helst hänsyn på konsekvenserna.
Hon har INTE blivit utsatt för nått brott, i praktiken så får hon betalt för utförda tjänster.
Om en masochist blir "utsatt för misshandel" han själv önskar och njuter av ... för att sedan vända på klacken och anmäla sin förövare (personen som ställde upp på ömsesidigt accepterade aktiviteter) så är det exakt samma situation, folk blir bestraffade för brott som inte har begåtts.
vad jag anmärker här är nått du inte kan se ifrån, lagen är LÅNGT ifrån perfekt och under tiden jag kan hänvisa till min tidigare post med en länk så blir folk straffade för offerslösa brott dom blir i själva verket inlurade i, vem vet, mannen i frågan SKULLE kanske säga nej om tjejen sa ärligt att hon var minderårig.