Inlägg från: blackpuma |Visa alla inlägg
  • blackpuma

100 000 per knull

Queenie70 skrev 2010-08-25 21:51:19 följande:
    Menar du verkligen att det är bullshit och irrelevant att unga flickor testar sin sexualitet och kan agera provokativt, men ändå ska slippa bli påsatta av en medelålders man? Att vuxenvärlden (både den enskilde och rättssystemet) ska sätta stopp och visa att detta inte är ok? Är det verkligen irrelavant? Och bullshit?

Just detta provokativa beteende som många unga "tuttlisor" ägnar sig åt är ju bara den en idikation på att de är omogna.

Jag var själv väldigt tidigt utvecklad och kunde nog uppträda väldigt provocerande, men är idag väldigt väldigt glad för att inget äcklo faktiskt fick tillfälle att utnyttja det.
    Jag menar att det här omyndighets förklarandet av tjejer samt överföring av "skulden" till den inget vetande parten är bullskit.
    Har själv stött på 13-14 åringar i normala relationer där ve och fasa, allt skede på bådas villkor Vilket gör hela "barnsnacket" irrelevant

Så nej, livet är inte så svartvit som du vill få det att låta, det finns gott om "barn" som är fullt kapabla att ta sina egna beslut ... i alla fall så länge man inte förstör för dom med att bestraffa mannen för brott som inte finns och gör tjejerna till offer. (får männen att de fakto betala för sexuella tjänster)

Sist jag kollade så är det ingen som frågar efter id när en tonåring börjar klätra på en, tror inte att nån i den sitsen börjar ifrågasätta tjejens egna uppgifter om åldern och förstöra ögonblicken med att fråga efter id, säger tjejen att hon är 17, ser ut så, och även beter sig därefter så är det så (för dom flesta i alla fall)
    ast i det fallet så är lagen blind och det har sina konsekvenser, som här.
  • blackpuma

Sorry jag inte kunde svara tidigare, det var vist offlimits att styrka en poäng med länkar till lättkläda tjejer.
    Får se om jag orkar läsa ikapp.

Ia80 skrev 2010-08-27 16:45:23 följande:
    www.ostran.se/nyheter/kalmar/ett_aars_faengel...
    Så ännu en som drabbas av lagen, stämplad och dömd som våldtäcksman trots att inga reella brott förekom, Tragiskt..
  • blackpuma
    Lingonflickan skrev 2010-08-27 19:37:18 följande:
    Vari ligger det tragiska?? Han visste att hon var 14 år, han visste att han begick ett brott.
    Brott? Jag ser inget brottsligt i sexuella förhålanden, det gjorde inte dom heller tills nån "ångrade" sig på morgonen och använde lagen som en basebollträ.

60 000 för en one night stand, det är fan ingen dålig taxa det där.
  • blackpuma
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-27 20:02:08 följande:
    Jaså? Drömmer
    Jag har aldrig påstått att det skulle vara planerat från början.
    I still med, "nu raggar jag upp denna mannen och utpressar han på pengar, fungerar det inte så tar jag han till domstol.
    Jag menar att svartvita lagar av det slaget GÖR tjejer till lyxhoror för oavsett vilket så är det mannens "fel" vad tjejen än gör.
    Det räcker som i länken att tjejen ångrar sig på morgonen och whips så behöver hon inte fråga pappa om veckopeng längre.

Tonåringar är inte naiva och sånt förekommer tyvär, på männens bekostnad.

Vad killen är i ditt exempell? En kåt tonåring.
  • blackpuma
    Alibi skrev 2010-08-27 20:35:28 följande:
    Nej han blev inte dömd för våldtäkt utan sexuellt uttnyttjande av barn.
    Såg det i efterhand, hade för mig att den lagen var ersatt av just permanent våldtäkts rubricering.
    Vilket i sig gör det hela lite mildare men så har fortfarande tjejen fått 60 000 för one night stand
  • blackpuma
    Fnället skrev 2010-08-27 20:52:58 följande:
    Är det pengarna som stör dig? Inte faktumet att mannen begick ett brott?
    Faktum att folk blir dömda för brott som inte finns
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-27 20:53:16 följande:
    Och jag tycker din ts är blaha faktiskt. Du får det att framstå som ett stort problem där oskyldiga män får betala dyrt på grund av ångerfulla småtjejer. Baserat på en nätartikel där ingen av oss har full insyn eller tillgång till information om vad som hänt eller inte hänt. Nej,alla tonåringar är inte naiva, men de saknar konsekvenstänkandet. Det verkade spännande i just det ögonblicket men sen då? Och vuxna män är inte speciellt naiva heller, de vet om detta med impulsivitet hos unga tjejer och med lite alkohol blir det ännu enklare.

Presentera mer fakta som stödjer din "teori" och ha i åtanken att det finns ett stort mörkertal med tjejer och killar som utnyttjats av vuxna män och kvinnor som inte anmäler.
    Det är ett gigantiskt problem när folk blir dömda för påhittade brott ja.

ja det finns absolut ett stort "nörketal" av tjejer som inte ångrar sig dagen efter.
  • blackpuma
    Fnället skrev 2010-08-27 22:20:32 följande:
    Och detta kommer från snubben som vill göra knark lagligt.
    Ett råd gubben, rök inte på innan du går ut och raggar.,

Vuxna män har inget att göra hos småflickor. När ska du fatta det?
    Så det är två områden du är helt vilse på, trist då det är verkliga människor som betalar priset för ignorans.

Tonåringar kommer ha sex vare sig du håller med om det eller inte, straffa alla inblandade för "moraliska" så kallade brott leder aldrig till nått positivt.
  • blackpuma
    ChoopChoopSong skrev 2010-08-28 13:05:14 följande:
    Men vad är den gudomliga skillnaden mellan ett förpubertalt barn som "vill" ha sex med en vuxen och en tonåring i puberteten som "vill" ha sex med en vuxen?

Tror ni att barn saknar sexualitet? Ni har fel. Tror ni att barn alltid lider av någon form av sexuell handling med en vuxen? Inte nödvändigtvis. Det barnet saknar, är den vuxnes konsekvensförmåga, handlingsförmåga och ansvarsförmåga. Ett barn går dessutom att "lura" eller manipulera till nästan vad som helst. En tonåring är inte lika lättledd, men lättare än en vuxen.

Därför finns lagar och åldersgränser. Även om det givevis även finns gråzoner!

Den vuxna har alltid övertaget. Och ju yngre den yngre är och ju större åldersskillnaden är, desto tydligare brukar det vara. Individuella skillnader finns men generellt, fungerar vi så. Den vuxne är dessutom myndig och därför mer ansvarig för sina handlingar, än vad ett barn är.

Vad är den principiella skillnaden mellan pedofilen som "bara för offer för barnets förförelse" och hebefilen, som "bara föll offer för tonåringens förförelse?" Ni som säger att ålder inte "borde" spela någon roll?
    Den gudomliga skillnaden är att barn är barn medan tonåringar är inte det.
    Under tiden barn ska vara barn så är tonårs perioden en övergångsfas, exakt när tonåringar börjar ta sina första steg in i vuxenlivet kan inte avgöras av lagen.
    Pedofili har inte ett skit med saken att göra, sluta sabba tråden.
  • blackpuma
    ChoopChoopSong skrev 2010-08-28 13:11:42 följande:
    Men detta handlar väl inte om tonåringar och sex, massor av tonåringar har sex, ca 9 av 10 gör (enligt egen utsaga) sin sexdebut i tonåren, de flesta byxmyndiga dock, en del myndiga! (18-19 år).

Tråden handlar om lämpligheten i att vuxna knullar med 14-åringar och om en så ung tjej, verkligen kan ses som "förövare" (bara för att hon fick skadestånd) och mannen som "offer". Att offer-utmåla dessa män, är lika patetiskt som att utmåla tejerna som kallhamrade fnask eller golddiggers...
    Nej tråden handlar inte om hur lämpligt det är för tonåringar att vara tonåringar.
    Tråden handlar om att folk bestraffas för påhittade brott och indirekt ger tjejer betalt för att utföra sexuella tjänster.

Att män har sex med tjejer/kvinnor borde inte komma som en nyhet för nån, att män faller sedan offer för neanslösa lagar, ja det är det jag anmärkte i min ts.
  • blackpuma
    ChoopChoopSong skrev 2010-08-28 13:14:24 följande:
    Jag "sabbar" inte tråden, jag frågar var gränsen mellan barn och "övergångsfas" går.

Var det inte du som ifrågasatte varför en flicka plötsligt "blir kvinna" på 15-årsdagen?

Så när slutar ett barn att vara barn? På 13-årsdagen?
    Det avgör naturen och inte gamla stofiler med svartvita "lagar".

Ja, jag ifrågasatte verklighetsfrånvarande gränser.

Barn upphör väl vara barn vid puberteten(?), ju längre ifrån den dagen ju längre har "barnet" gått ifrån att vara barn.
  • blackpuma
    ChoopChoopSong skrev 2010-08-28 13:20:55 följande:
    På vilket sätt är brottet "påhittat"?

Har en vuxen (över 18 år) medvetet sex med någon under 15 år, så är det ett brott. Sen behöver inte du hålla med - du kan tycka att det är fel och vilja ändra lagen. (Tilll vad, förresten?)

Men det är fortfarande inte ett "påhittat" brott, i lagens mening. Frågan i det aktuella fallet, handlar väl i så fall om huruvida mannen kände till flickans låga ålder eller inte. (Eller "borde" ha fattat det).
    Offerslösa brott är påhittade såna, när offer skapas av lagen och inte av själva "brottet" så är det nått som inte stämmer.

I ts så kände mannen inte till flickans ålder (inte för att det spelar nån som helst roll), flickan blir rikligt belönat för sina egna handlingar medan mannen kommer få sitt liv förstörd.
  • blackpuma
    ChoopChoopSong skrev 2010-08-28 13:25:34 följande:
    Men du tror väl inte att sexlusten kommer med puberteten???

Den ökar möjligtvis då, men den föds inte då.

Om du värnar om både tonåringars "rätt" till sex och vuxnas "rätt" till sex, borde du värna lika mycket om barnen.
    Om du inte vill att staten ska lägga sig i, som du hela tiden hävdar: Vad är den gudomliga skillnaden mellan en vuxen som tallar på ett "villigt" barn och en vuxen som tallar på en "villig" tonåring?
    Nej, jag är fullt medveten om att sexlusten finns där mer eller mindre från födseln, vilket förändrar ingeting.
    Tråden handlar inte om några barn utan om målmedvetna tonåringar.
  • blackpuma
    ChoopChoopSong skrev 2010-08-28 13:37:34 följande:
    Det förändrar massor - om du vill att dina argument ska hålla utanför Flashback vill säga.

Barn kan uppfattas som precis lika "målmedvetna" om den vuxne vill att det ska uppfattas så. Och tonåringen som barnslig och omogen, trots att h*n kroppsligt börjar bli vuxen.

I mångt och mycket är det en fråga om tolkningar, därför finns lagen.
    Jag drar inte in flygplan när jag diskuterar bilar, trots att bägge är fordon.

Pedofili är inte det vad tråden handlar och jag tänker inte fastna på avstickarspår, det drar tråden oft och jag har inte riktigt tid att ge mig in i irrelevanta debatter.
    Starta en tråd om pedofili om du så känner för det men skräpa inte ner denna tråden med vad pedofiler gör och inte gör. 

Vist handlar detta om tolkningar, nått "lagen" inte ger utrymme till och därmed så skapar meningslösa förbud onödiga problem för alla.
  • blackpuma
    lennartsdotter skrev 2010-08-28 14:54:06 följande:
    Åhå, så en flicka som fått bröst och mens vid 9 års ålder (vilket en av mina klasskamrater fick) är inte längre ett barn? Det hade varit helt OK för 35-åringar att sätta på henne?

Naturen är sannerligen ingen bra regelbok att följa. Då kan vi berättiga vilket vidrigt beteende som helst. Tex. barnmisshandel och även infanticid. Det är fullständigt naturligt.
    Nej,men så där 4-5 år senare vilket detta handlar om så är dom nog mer än kapabla att ta egna beslut som berör dom, och det gör dom också.
  • blackpuma
    lennartsdotter skrev 2010-09-16 10:21:02 följande:

Tonåringars oförmåga att överblicka konsekvenserna av sitt agerande gör dem extra utsatta för att utnyttjas av andra människor och risken är större att de kommer utnyttjas av en vuxen människa än av jämnåriga. En vuxen människa har dessutom förmågan att veta detta och låta bli att agera på sina känslor. Den vuxna människan kan rationellt tänka på den yngre partens bästa och låta bli just för att vi vuxna bör ha kännedom om att tonåringar är impulsiva och inte kan överblicka konsekvenserna av sitt handlade på det sätt vi kan. En tonåringar kan tro att det är en bra idé att hoppa i säng med en 40-åring utan att förstå att h*n kanske inte är redo för det och kan komma att utnyttjas eller bara må jäkligt kasst efteråt för att det var för tidigt. Den vuxne har ett ansvar att skydda den yngre från att hamna i den situationen och bör helt enkelt låta bli.

Självklart kan det bli fel när två tonåringar har sex med varandra också, men det är mer på lika villkor då och risken för att utnyttjas är mindre.

The last part of the brain to fully connect up—well past the teenage years—is the frontal lobe, which houses judgment, insight, dampening of emotions and impulse control. Since it isn't fully developed, there's a cognitive chasm between coming up with an idea and being able to decide if it's actually a good one...

... Interestingly, the faculty of insight—the ability to judge one's own actions and predict consequences—develops in the frontal lobe in stages: First as the ability to be objective and judge others' actions and later as subjective analysis and to be able to consistently think, 'If I do this, something bad might happen.' "It's fascinating that teens can see their friend about to do the wrong thing and say, 'Don't do that!,' whereas they can't yet recognize their own behavior as dangerous,

www.childrenshospital.org/dream/summer08/the_...

Kommer åt vetenskapliga artiklar i eftermiddag/imorgon.

Great, vi ska givetvis dra dom som inte blir utnytjade och inte mår illa av att leva sitt liv över samma kam?
    Min andra länk visar just en sån fall, där tjejen blir förstörd av att mot sin vilja bli indragen i en rättslig process där hon blir utmålad som offer och åklågaren skjuter blankt i tomma inget.
  • blackpuma
    lennartsdotter skrev 2010-09-16 11:08:52 följande:
    Ja, även de som inte direkt far illa av det ska skyddas. Självklart. Vuxna som inte kan ta ansvaret och låta bli att spänna på tonåringar ska straffas för de riskerar att skada mycket unga människor.

BDSM-fallet du länkade till handlar enligt artikeln om en 16-årig tjej som mår mycket dåligt och som jag utläser det en tjej som mådde dåligt redan innan händelsen dvs. det är inte rättegången som orsakat det. Ingenting i artikeln tyder på att flickan blivit ivägsläpad till polisen av sin mamma och tvingats berätta om det hela. Vi vet mycket lite om fallet. Helt rätt att pröva det i domstol enligt det lilla jag läst.

Och jag undrar igen, vad är det som är så jäkla svårt att hålla fingrarna borta från småkids? Om man vet att deras hjärnor inte är fullt utvecklade och att de pga. det lätt kan ta beslut som inte är bra för dem... varför, om man bryr sig om dem, utsätta dem för risken att far illa?

Aahh så skydda alla vare sig dom vill det eller inte, kan inte säga att jag håller med här, det blir bara ett kostsam fiasko av det där lagen skapar offer av alla parter utan att skydda nån i slutändan.

Den andra artikeln leder till en tjej som fullt medvetet med båda ögon öppna gick in i en sexlek, nått som till och med lagen tillät henne att göra, det räckte inte långt då moral är starkare än lagen och livet i sig hos vissa och nu har man en uppmärksamhets kåt åklagare som ska försöka hitta brott där det inte finns nått, båda berättelser tyder på att allt hände i samförstånd men så är det moraliskt förkastligt att utöva lite mer avancerat sex? Fråga, hur långt in i sovrummet ska vi tillåta övervakning?

Vad är det som är så svårt? Ja, jag ser inte det svåra i att förstå det enklaste, det går inte att lagstifta mänsklig natur och livet i sig är inte så svartvit som lagen eller moraliska uppfattningar.
    Skulle även tro att yngre tjejer söker sig till äldre män för att dom helt enkelt har mer att hämta där.

Svar på tråden 100 000 per knull