• Ansi30

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej!

Här är en 32 åring som planerar för barn.  Klockan tickar på rätt friskt tycker jag Vi har väl "försökt" i 4 mån efter ett missfall (tidigt sådant) i oktober. Efter det åt jag p-piller ett kort tag (pga av extrem mensvärk) slutade igen i feb och sen var väl mensen tillbaka som vanligt i mars-april. 

Ni då?  

• Ansi30

Hej på er alla!

Jag är helt tillbaka efter missfallet. Det var nog lite "menat", det var iiiinte läge att vara gravid just då. Men det är klart att man ibland relaterar andras barn till "så gammal skulle X vara nu" osv.

Nu kör jag med ägglossningstest den här månaden så får vi se om det går bättre än tidigare under året som gått  

Tycker det som är jobbigt är all denna väntan. Först väntar man in ägglossningen och funderar hej vilt på om man lyckats få till det på rätt tidpunkt. Sen ska man vänta till BIM (och känna efter hela tiden haha) och sen om det inte vill sig...vänta på nästa ägglossning. Turligt nog har vi haft mkt att göra med huset vi flyttade in i förra senhösten så dagarna går i ett rasande tempo.

Vad modig du är som kör solo MD77! Har lesbiska vänner som vänt sig till danmark. Reslutat: 2 supergosiga små söner

Jag anar att jag är väldigt nära ägglossning, i morgon skulle jag tro. Så sen börjar den där väntan igen.
    Hur är det för er andra? MD77, håller tummen för att ditt VUL ger lysande resultat.

• Ansi30

Hej på er!

Kul att vi börjar bli ett par stycken!

Jag hade full stegring på äl-test i går så vad jag har förstått så infaller då själva äl 24 timmar efter det (på ett ungefär). Vi har kör lite på varannan dag-grejen men ibland blir det oftare och ibland mer sällan
    Har hört att man inte ska ha sex för ofta eftersom mannen då inte hinner bygga upp maxat med små simmare annars. Så varannan dag tror jag är rätt bra.

mallanis skrev 2010-09-06 10:26:01 följande:
    Just nu är humöret på topp, jag gillar dagrna innan (och under ;) )  äl, glada och positiva dagar. Jag äter mina tabletter, tempar och mannen är extra snygg ;) dagarna innan BIM ska vi inte ens prata om .....uch och fy...
    men låååångt dit =)
    Haha det där känner jag igen!! Jag är på sketabra humör och mannen är extra super deluxe hothothot vid äl sen när det börjar närma sig mens/BIM då växer det ut horn i pannan på mig.

Jag har BIM den 21 september så husfriden ligger kvar ett tag till

När har ni andra BIM?
    Jag har aldrig gjort ngn lista men påbörjar en variant nu i ett nytt inlägg.

• Ansi30

Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september

• Ansi30
    Gris78 skrev 2010-09-06 17:49:31 följande:
    Brudar se upp hjärndjävulen som är enormt skicklig på att lura en så man går och känner sig som ett utskitet päron!! :) (inget illamenat)

Hur tidigt är det rimligt att känna av något? dvs går det innan man gjort test eller har turen att slippa den röda satkärringen?  - för mig personligen är det alldeles för tidigt ....men hur tidigt är tidigt???

:) 
    Ja du den som det vet En del verkar ju ha känt bara några få dagar efter ÄL medan andra inte märker ett skvatt förrän en bra bit efter BIM.
    När jag var gravid (en kort stund) förra året har jag för mig att jag inte kände av ngt förrän en eller två dagar innan BIM. Och då var det brösten som växte sig till dubbel stl under en natt och gjort SÅ ont. Det var det enda jag märkte. Och att ådrorna på brösten blev väldans blåa också

• Ansi30
    mallanis skrev 2010-09-08 20:17:57 följande:
    Ansi- Hur har det gått fick ni till det i tid?
    Ja jag tror det att vi tajmade det rätt bra den här månaden
    Nu är det den här lååånga väntan fram till bim som pågår.  
  • Ansi30

Välkommen alla nya!
    Glöm inte att skriva in er i "bim-listan". Kul att kunna följa alla.

Dagarna här går sååå långsamt! 11 dagar kvar till BIM  

• Ansi30

Vi blir fler och fler, vad kul!

Jag såg the great sperm race för någon dag sedan och tyckte den var superbra! Mkt informativ må jag säga Sicken kamp för dom små liven

Daniela01 skrev 2010-09-12 11:33:00 följande:
    Hej tjejer!
    Jag hoppar in i tråden. Min mens har inte kommit igång sen vi avbröt grav. pga kromosomfe (tyvärr ej förentligt med liv).
    Lite mer om mig, jag är 30 år (31 snart) som bor i Gbg och har försökt att få till det med barn i snart 3 år med min sambo. Anledningen till att vi starta så sen, var för att jag gick i skolan. Har hunnit med 3mf och 1ma och tyvärr en grav. som fick avbrytas i v.18. Har gjort en utredning där de inte hitta ngt, utan det var bara slumpen som har slumpat till det så att det inte har gått så bra. Går nu hos en gynekolog för att se om det behövs lite trav på hjälpen.

Det var lite om mig Glad
    Vilken tuff tid ni måste ha haft! Håller tummar och tår lite extra för er denna månad.

mallanis: vad är det du snickrar? själv har jag snickrat staket och ny trall i sommar. staketet blev väl inte helt rakt men äsch...fyller sin funktion ju

• Ansi30

En vecka kvar till BIM... tror tiden har stannat eller gått ner på halvfart

Ni som närmar er, hur går det för er? Några tecken?

Min mage är väldans svullen men det är den i tid och otid i vanliga fall också så det kan jag inte dra några större växlar på. Mår lite illa till och från men vem gör inte det då och då.

• Ansi30

Maria F79: Hur går det för dig? Du har ju bim idag eller två dagar framåt. Håller tummen!

Pingla: Trist med koniseringen, men du är snart på banan igen här i verkstaden. Jag kom så långt som till biopsi men slapp konisering. Har dock kompis som gjort det och hon blev gravid 3 månader senare.

Jag är 32 år och bor i Stockholm. Bor ihop med min sambo och hans tonårsson i ett radhus. Jag är på grund av agorafobi och panikångest klassad som "icke arbetsför" men blev utförsäkrad  och går nu igenom arbetslivintro som för mig innebär just ingenting. Så om tre månader är jag tillbaka hos Försäkringsassan igen. Dock halveras min inkomst under dessa tre månader. Tack gode någon att jag har en sambo och föräldrar som kan stötta upp när det behövs. Älskar katter och hundar men har inget av det för tillfället. Min sambo är inte helt pigg på det. Iaf inte nu. Dock har mamma o pappa en underbar hund som jag har hos mig ofta ofta.

Nu har jag 6 dagar kvar till BIM och alla dom symptom jag känner kan lika gärna vara PMS. Svullen mage, kliande/ömma bröst , trött, varm och allmänt neg Känner mig inte alls gravid...om man nu kan känna det.

Mallanis? Vad har du för vovve?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet