• Ansi30

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Här börjar mensen märkas av dyker med all sannolikhet upp i kväll eller i morgon. Den här gången känns det mer surt än vanligt. Men jag antar att jag tar råden från någon här i tråden och har det lite extra gött under mensen...mkt gott att äta och dricka sen är det ju bara en vecka till innan det är dags för äl igen.

Kul att ni som plussat berättar hur ni känner och mår, keep it up!

• Ansi30
    mallanis skrev 2010-10-14 17:02:57 följande:

Ansi- TRIST! Men fram med skumpan och ost och annat du inte kan äta som gravid ;)

Astrogirl- Gött att du fått tid!

Ernlia- då kanske du kan få vul i stället! ;)

Ego- Idag har jag fått sett en klimp! OCH ett tickande hjärta. Lite lättad även om jag är medveten om att jag inte är direkt i mål =) men glad idag iaf! Tjooohooo!

Men vad härligt mallanis! Måste kännas liiiite lugnare nu? Du ska se att det går vägen den här gången. Vi är ju så många som håller tummen för er. 
    Irmeline skrev 2010-10-14 19:43:14 följande:
    Känner igen det där, barnskaffningssex är verkligen inte sexigt!

Jag kände när jag hade äl och då hade vi inte haft sex på några dagar, vi var ifrån varann hela dagen och kom hem sent. Vår diskussion blev helt absurd:
    Vi borde verkligen ha sex idag, imorn är det för sent. Ja. Men  nu känns det ju lite konstigt.
    Jo, och så är jag ganska trött också. Mmm, vi kanske ska skita i det? fast det vore ju dumt.. etc..

Till sist tog jag tag i det och förförde mannen och vi hade faktiskt väldigt bra sex.
    2 veckor senare plussade jag! Och ibland tänker jag, tänk om vi skitit i det, då hade ju inte den lilla varit i magen nu! Solig
    haha, ja jag känner igen det där med "tidspressarsex". Inte helt kul men kan också leda till lite komiska situationer. 

• Ansi30

Plockar bort mig själv från oktober och flyttar fram mig till november.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

15 -- Lillamillan  ÄL 1 okt  (försök nr 13, första barnet)
    17 -- Drömmen om Elin  (1:a försöket)
    17 -- Sanna77  (1:a försöket, första barnet)
    18 -- Inna  ÄL 6 okt (3:e försöker, första barnet)
    20 -- simtim  ÄL: ~5 okt (tredje försöket)
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)
    31 -- MD77  ÄL 21 okt (tredje försöket, första barnet)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~7 -- MariaF79  ÄL ~ 24 okt (2:a försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- essalady  ÄL 27 okt (3:e försöket, första barnet)
    10-- Ansi22 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet

• Ansi30

Irmeli: STOR kram till dig! 
    Vad sa barnmorskan/gyn?  

• Ansi30

Nu har jag beställt ÄL-test. Har kört med testlagrets stickor tidigare men nu kostar jag på oss clearblues digitala.
    ni är ju några i tråden som har använt dom... några är nu gravida om jag inte minns fel

SÅ när glada gubben kommer ska man alltså hoppa i säng med sambon? Har ni bara sexat en gång då eller har ni fått till fler sessioner?

• Ansi30
    Irmeline skrev 2010-10-21 10:31:01 följande:
    Vilka äl tester använder ni?
    Tänkte börja köra såna vid nästa försök.
    Beställer ni på nätet? 

Nästa gång blir det inget kör på och se, då jävlar ska det göras barn snabbt som attan!
    Hört att folk blir besatta av att bli gravida fort efter mf, och det stämmer verkligen.
    Kroppen är så inställd på bebis.

Lycka till därute!
    Snart så är det vår tur! 
    Jag har precis nu fått hem mina clearblue ÄL test...har kört med testlagrets stickor tidigare men nu satsar jag med det tunga artiilleriet
    Börjar testa i morgon, det blir på dag 7. har haft utslag på stickorna på dag 9 och 10 så jag tror det är bästa att börja redan i morgon.

Gris78: Så nu börjar din långa men spännande väg till BIM då? Kulkul! Håller tummen! 
  • Ansi30

Ojoj..ser att jag ligger som ansi22 i listan...hade det som användarnamn då när jag faktiskt var 22... haha måste ha varit ngt önsketänkade (eller blånekande till nuvarande ålder) som gjorde att det blev lite  misstag i listan.

Ordnar det nu på en gång

Första ÄL testet idag...ingen glad gubbe men bara på dag 7 så det är lugna pucks.

Trevlig helg på er allihop! 

• Ansi30

Uppdaterar listan, blev inget denna månaden heller.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    ~7 -- MariaF79  ÄL ~ 24 okt (2:a försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- essalady  ÄL 27 okt (3:e försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet

• Ansi30
    L Maria skrev 2010-10-23 20:17:01 följande:
    Är det förresten någon annan som testar med Clearblues digitala tester...? När man plockar ut stickan så syns det ju streck, som på andra tester. Det står i instruktionerna att man inte ska bry sig om ev streck, att det inte går att läsa av med blotta ögat, men borde det inte vara samma princip som andra test...? Har dumt nog inte kollat på de andra, men såg i alla fall att det var ett streck imorse - om det är starkare än det har varit tidigare vet jag dock inte...
    Jag använder just nu deras ÄL tester. Jag har också kikat på strecken men väntar på glada gubben innan jag ser mig själv som ägglossande

På dag 10 idag så det borde bli happy face inom ett eller två dygn...men jag kanske har haft fel varje månad och egentligen har äl mkt senare än vad jag tror. (trots tester från testlagret).

• Ansi30

Hej på er alla!

Jag älskar öppenheten och rättframheten i den här tråden! Man känner sig verkligen hemma!

Idag fick jag glad gubbe på ÄL testet. Vi rumlade i halmen igår och jag ska nog se till att förföra sambon när han kommer hem :-b Kanske bäst att sexa även i morgon... 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet