• Ansi30

Vi över 30 som längtar efter första barnet

mallanis: Min panikångest började redan när jag var 12 år, sen höll jag den någorlunda i schack till jag var 21 då rasade jag ihop fullständigt. lämnade inte ens hemmet (då hos mina föräldrar) på några år. Nu jobbar jag mig sakta sakta ut mot ett "normalt" liv men har långt kvar. 
    Det är svårt att arbeta när jag är beroende av att alltid ha mamma, pappa eller sambo med sig som chaufför och sällskap. men med den nya socialförsäkringsreformen krävs att jag är med på de här tre månaderna. Och det är väl okej...dock försvann hälften av min inkomst. Så från 6000 kr i månaden till 3000... inte helt roligt eller lätt.
    Tack gode någon att jag har sambo och föräldrar som kan hjälpa mig!

Agorafobi och panikångest är vanligt. Kanske är det mindre vanligt att man blir så "handikappad" och isolerad som jag varit och är. Men det är bara att kämpa på

Ja jag hoppas också att det inte är pms utan mer hormonturbulens Turligt nog ska jag vara hundvakt hela helgen åt mamma o pappas hund...då går dagarna lite fortare! 

• Ansi30

Hej ernilla03 och Fröken Ellen! Välkomna!

Kom ihåg att genomsnittet väl ligger på att man blir gravid efter 7 mån...eller har jag blandat ihop nuffrerna nu?
    Tror alltså att det i snitt tar 7 försök så ernilla03 INTE misströsta! Men visst är det peck när månaderna går, det håller jag med om till fullo! 

• Ansi30

Pingla 77: Välkommen tillbaka och skönt att koniseringen nu är gjord! Snart är du tillbaka i bebisverkstaden på heltid igen

• Ansi30
    mallanis skrev 2010-09-16 18:46:17 följande:
    Maria - testning i morgon? ;)

Lillamillan- Hur känns det? Känner du något hopp eller tror du att det var dina vanliga flytningar innan mens?

Ansi- Tänker du testa innan BIM?
    Jag tror jag testar innan BIM. Förra gången jag var gravid (det tiiiidiga missfallet) plussade jag på BIM minus 4. Så det är i morgon. Har gravtest hemma, får se om jag tar ett i morgon när jag vaknar. Det är ju lite tidigt men vem vet. Får jag neg kan jag ju leva på hoppet ett par dagar till
    Rosavit skrev 2010-09-16 20:07:35 följande:
    Hej alla,

Jag var på hälsokosten förra veckan och köpte bidrottninggel. Det var kvinnan som jobbade där som rekomenderade det. Bidrottningen får många, många barn sa hon Glad. Hon tyckte inte jag skulle ta rosenrot (som jag frågade efter först) för det var mer för deprission och sexlusten.. Så då tyckte jag att jag kommer säkert behöva det sen... . Men, men, jag undrar om något hjälper..Min syster hade dock  försökt i nästan ett år när hon började med rosenrot och bisolvon och det tog sig med en gång. En tillfällighet? Kanske..

Ha en bra kväll alla!
    Vet inte om det är rosenrot eller bidrottninggel som många som har regelbundna cykler har fått knas med mensen med. Kika runt lite här på forumet. Jag köpte också bidrottninggel men sen innan jag hann börja äta googlade jag runt och blev lite avskräckt. Jag har alltid haft en extremt regelbunden cykel både vad det gäller ÄL och mens så det vågar jag inte riskera att paja det. 

• Ansi30

Fröken Ellen och MariaF79: Oktober är en bra månad för plus tror jag !

• Ansi30

Jag tog ett test i morse på BIM minus 4. Inte ett tillstymmelse till plus. Dessutom känner jag mig väldigt mkt som vanligt så här veckan innan mens så jag tror jag kommer att få joina er som ska plussa i oktober.
    Men det är klart, jag har ju 4 dagar kvar att leva på hoppet så än ger jag inte upp.

• Ansi30

Idag nu på eftermiddagen har jag fått som en litenliten blödning. Frågan är nu om det är en nidationsblödning eller en extremt tidig mens (för att vara jag och min väldigt regelbundna cykel).

Måste nog googla runt lite för att läsa när man kan få nidblödning... ngn som vet?  

• Ansi30

Här kom mensen idag Så nu ska jag först kurera mensvärk och dåligt humör och sen blickar jag framåt.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 26-27 sept, 3 försöket efter mf i juni, ma i nov-09
    Saftochbulle: ÄL 12-14 september, BIM ca 27 sept
    MD77: ÄL 17 september BIM 1 okt
    Rosavit: ÄL18- 19 september BIM 5-6 okt
    ernlia03: ÄL 25-27 september, BIM ~10 okt
    Fröken Ellen: ÄL ~28 september, BIM ~11 okt
    MariaF79: ÄL ~29-30 september, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 oktober, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 oktober, BIM 15 oktober: Försök nr 6

• Ansi30

MD77: Kul att du kom iväg och nu börjar ju en superspännande tid! Håller tummen!

• Ansi30

mallanis: Ja nu väntar vi in era plus Och kom ihåg att inte deppa ihop totalt om det inte tar sig denna månad, det betyder ju att ni kan hänga kvar hos oss som nu inväntar oktober Bara en sån sak haha.

I eftermiddag ska jag köra min första bilskolelektion. Har övningskört privat i 4-5 år så köra bil är inget problem. Min agorafobi och panikångest vill ju inte att jag ska lämna huset så det är det som är det kruxiga. Men nu VILL jag ta mitt körkort. Och att ev bli mamma peppar mig totalt till det.Vill slippa vara utan körkort om jag får barn.
    Så nu får jag hålla ihop mig själv och göra det här. Min sambo åker med både till bilskolan och sitter med i bilen under tiden så det känns iaf bra. Men UJ det är är läbbigt för mig.

MD77: När beräknas du kunna ta ett gravtest?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet