Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej tjejer!
    Såg att jag låg ganska nära mallanis... ÄL nånstans vid 9-13e (ska kolla med stickorna den här gången) och räknar med BIM runt 27/9.

Jättespännande med insemination, verkar det som. Men...kanske inte helt enkelt?

• Saftmedbulle

Mallanis: Jag har inte provat att testa än, men ska prova imorgon. Tidigare har jag "bara" kännt ÄL. Men, men... vi har bara försökt sen april så jag känner mig rätt grön på det här området.

Go, go, go Vågatillslut! Klart du måste prova!

• Saftmedbulle

Hej alla!
    Lägger till mig här också... Hoppas det är ok?

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

Gris78 ÄL 5-6 september BIM 19 september
    Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 25-26 sept?
    MD77: ÄL ~12-13 september BIM ~27 september
    Saftoch bulle ÄL 12-14 september, BIM ca 27 september
    Rosavit ÄL18- 19 september BIM 5-6 oktober

Lite skojigt... Fick reda på att en jämnårig kompis just är i sjätte veckan. Hon har inte ens varit ihop med sin kille i tre månader och nu är hon gravid (inte planerat). Har läst om det här på FL hur skumt det kan vara att vissa försöker och försöker och andra bara råkar bli gravida.
    Håller helt med er, tjejer, det ÄR spännade att försöka bli med bebis, men det kräver lite is i magen också...

• Saftmedbulle

Hej!
    Har börjat med ägglossningstesterna för första gången nu... Tre pinnar och ingen glad gubbe än så länge. Väntar med spänning på om det blir ÄL eller inte. Tidigare har det ju "bara" kännts som ÄL, men lite kul att testa den nya tekniken.
    Vad är temp-metoden? Är den bättre eller sämre än ägglossningstester?

• Saftmedbulle

Suck... Skulle haft ägglossning 12-14 september men stickorna visar ingen glad gubbe... Bara och fortsätta testa och se om det blir några ägg. Skam den som ger sig!

• Saftmedbulle

Hmm, jag ändrar i BIM-listan senare när jag vet lite mer... Har väntat på ägglossningen som skulle komma för en dryg vecka sen, men ingen ÄL-gubbe i sikte. Står kvar med mitt BIM-datum (27/9) ändå så länge.
    Trevlig helg!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

MariaF79 ÄL ~1 september, BIM 15-17 september
    Lillamillan ÄL 5 september BIM 17-19 september
    Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 25-26 sept?
    MD77: ÄL ~12-13 september BIM ~27 september
    Saftochbulle ÄL 12-14 september, BIM ca 27 september
    Rosavit ÄL18- 19 september BIM 5-6 oktober
    ernlia03: ÄL 25-27 september, BIM ~10 oktober
    Fröken Ellen: ÄL ~28 september, BIM ~11 oktober

• Saftmedbulle

Hepp! ÄNTLIGEN ägglossning (hade helt gett upp hoppet)! Hade väntat den 12-14 sept och idag är det den 22a... Hmm...undrar när det är BIM då? Ändrar inte i listan förrän jag vet...
    Lycka till alla!

• Saftmedbulle

mallanis: Ja, jag är glad att ÄL äntligen kom. Har testat som en galning. Maken fick jobba järnet igår ;) Hmm, jodå nog hjälpte jag till... Flyttar BIM till något preliminärt som kanske om 14 dagar (bara för att låtsas vara "normal")

Mallanis: ÄL 10-15 sept BIM 26-27 sept, 3 försöket efter mf i juni, ma i nov-09
    MD77: ÄL 17 sept, BIM 1 okt
    Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet
    ernlia03: ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen: ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6

• Saftmedbulle

Hej och välkommen simtim!
    Stort grattis mallanis! Förstår om du är lite avvaktande (är nog en ganska sund inställning). Självklart håller vi tummarna för att allt går vägen!
    Jodå, lite jobbat blev det (fast, suck, vad jobbigt det blir när man liksom "måste"... Jag menar, nog för att jag gillar sex, men det blir så stor press) så nu är det långa väntan till BIM.
    Håller tummarna för er andra också - blev lite taggad nu när det plussades för mallanis. MD77 på tur nu alltså...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet