Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Förresten...

Ceke: Håller tummarna att allt går bra idag!

Jojjo55: Hmm, det verkar lovade. Ett plus skulle sitta fint ;)

Själv ska jag laga lite extra god mat ikväll för att fira att celibatet är över!

• Saftmedbulle
    Zalia skrev 2010-11-25 14:05:34 följande:
    Hej allihop!

Jag är gärna med här också. Är 30 och har drabbats av enorm bebislängtan de senaste månaderna. Jag som aaaaldrig skulle bli en sån som bara tänker på bebisar. Jo tjena! Efter mycket diskussioner har vi iaf dumpat kondomerna nu och kör på händer det så händer det taktiken tills maken känner sig lite mer redo att försöka lite mer aktivt. Fast vi skulle nog svimma båda två om det hände nåt nu direkt! Glad

Det där med alkohol... Tänker nog som flera här, tills jag får ett plus så får det bli ett glas då och då men ingen superfylla. Därmot skulle jag nog inte kunna dölja för mina jobbarkompisar när jag väl slutar dricka alkohol då det är en hel del drickande efter jobbet här, och mycket spekulerande så fort nån inte dricker... Klagade över att jag mådde illa idag och fick menande blickar från min chef! Hon fick ett bestämt "nej" till svar på den blicken. Man kan väl aldrig hindra folk från att spekulera...

Hur som helst. Kul att läsa vad ni sagt här innan, skönt med lite folk som är i samma ålder och liknande situation som en själv!

Grattis till er som redan plussat och lycka till till er som fortfarande försöker!

Välkommen Zalia!

Pingla77: Hmm, det där med att kolla sig tänkte jag oxå på förut. Vi hade en tid för utredning i november, men jag plussade i oktober så då avbokade vi det. Vi har diskuterat huruvida det psyklogiska spelar någon roll och ja... visst har jag undrat om det inte kanske tog sig för att jag visste att vi skulle få hjälp inom snar framtid. Skulle vara ganska typiskt i så fall...

Ceke: Vilka goda nyheter! Ja, det var verkligen ett mirakel (tycker helt klart att du ska bli "religiös"...)! Jätteglad för din skull!

Irmelie: Ja, jag har oxå hört att det är bra att ligga kvar en stund, så det har jag faktiskt gjort.

• Saftmedbulle
    Polarlantis skrev 2010-11-26 18:21:21 följande:
    Så nu är kartan slut...får se om snubben får fnattis om vi ska börja försöka...hihi...
    Önskar dig massor av lycka till!

Ernlia03: Hemskt ledsen för din skull! Kramar om dig lite extra... Det är inte roligt. Inte ett dugg, men det finns hopp längre fram - försök se om du kan hitta det...

Håller tummarna för BIM-arna, nån skulle visst testa idag eller hur var det?

Gris78: Du blir ju värsta flytningsexperten. Bra!
  • Saftmedbulle

Hej tjejer!
    Hmm, ja, tyvärr verkar det vara vanligt med missfall, men man måste ändå försöka, tycker jag. Visst är det lite större risk i vår ålder, men det händer även yngre tjejer. Precis som någon sa så kan det vara minst lika jobbigt att inte bli gravid som att vara gravid och få missfall. Det enda som vi egentligen vill allihopa (och där är vi i samma båt) är ju att få en liten, frisk krabat i våra armar. Det är ju precis det mallanis skrivit i sin introduktion till den här tråden och det stämmer ju, eller hur? 
    Så! Vi får helt enkelt peppa varandra i våra nojjor och oroligheter och jobba på så gott vi kan, både med tajming med ÄL, sexande och BIM-väntande, symptomletning, oro för att det inte ska gå bra etc... Har vi något annat val? För ger upp - DET gör vi inte!

• Saftmedbulle

Gris78: Hmm, väntar med spännig på testet... Det kan vara något på G
    Daniela01: Håller tummarna för dig med!

EGO: Det går upp och ner för oss alla, precis som nån skrev. Igår blev jag helt plötsligt ledsen (och håll i er -är det här inte att överreagera lite), jätteledsen när jag tog fram julkrubban (jo, kanske lite tidigt, men mysigt)... Det var helt enkelt Jesusbarnet som fick mig att börja gråta. "Jag vill ha en bebis" sa jag när mannen undrade varför jag blev så ledsen... Skumt! Bara för att man fick se en bebis i lera... Nåja, idag känns det bättre.

Välkomna alla nya!

• Saftmedbulle

Anmäler mig oxå till "avis-klubben"...

Essalady och  Irmelie: Tack för uppmuntrande ord!

Gris78: Äsch, är det tant röd, menar du?

Längtan81: Välkommen!

• Saftmedbulle

änglabitch: näej, inte är du äldst här inte ;) 39 bast här... Var lite tveksam till om jag fick vara med här först (men det fick jag för de gulliga tjejerna!), jag menar, blir ju faktiskt 40 snart...  Men tant? Nä... inte då.

• Saftmedbulle

Millan75: Håller tummarna för att testerna blir bra! Förstår om du är nervös...

Simtim: Bara på honom!

Acinna: Jättegrattis till plusset!

Ernlia03: Önskar dig en skön resa!

Lillamillan: Japp, inte alls omöjligt att ni blir gravida på egen hand innan februari... ;) Vi bokade på Sophiahemmet i augusti och fick tid i november. Plussade i oktober, ha, ha, så vi snuvade dem allt... Nu "vet" vi ju att vi kan bli gravida, så nu bokar vi ingen ny tid där, utan vi ska försöka fabricera på egen hand ett tag.

EGO: Wiii, äntligen ägglossning... men, vi skyddar ju oss den här månaden, så det blir inget BIM förrän nästa månad. Väntar tills mensen varit innan jag preciserar mig i BIM-listan.

Håller tummarna för BIM-arna!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet