Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ifyouweremine skrev 2010-12-14 11:05:23 följande:
    ceke - Hur mås det idag? Något bättre eller bara samma? Angående folsyra och b-vitamin - äter du något tillskott av vitaminer och folsyra idag? Jag har gjort det sen jag började försöka, det ska ju tydligen vara bra. Sån där ACO Kvinna eller vad det heter.

Pingla77 - Bim+2 idag då? Hur går det, någon mens än? När har du tänkt testa om inte mensen dyker upp? Precis innan helgen eller tidigare? Fattar inte hur du kan hålla dig. :)

Saftochbulle - Hur går det för dig? Fortfarande ingen mens? Har hcg-värdet gått ner förresten? Vi får hoppas att mensen kommer den här veckan så ni kan ägna mycket tid i sänghalmen i mellandagarna. Eller också att mensen inte kommer för att du är gravid på nytt. :)
    Essalady: Ha, ha, gravid på nytt skulle vara VÄLDIGT bra jobbat, eftersom vi skyddat oss sen missfallet. Då skulle det ju vara en liten simmare som rymt i så fall...
    Fick faktiskt äntligen mensen idag, så nu är jag back on track och skriver in mig i listan med lite mer specifika uppgifter... Ska göra ett gravtest efter att mensen är slut bara för att kolla om hcg-prylarna är borta (fast med tanke på mensen borde det ju vara grönt...)
    Det blir sänghalmen i mellandagarna, var så säker!
  • Saftmedbulle
    ceke skrev 2010-12-14 14:27:55 följande:
    irmelin: den där bibeln du har... vad heter den o var köpte du den? börjar fumdera på att införskaffa en
    He, he, ja nog skulle vi platsa som "religiösa fanatiker" i den här FL-sekten... Inte minst jag själv ;)
  • Saftmedbulle

Irmelie: Precis! Vi kommer igen!
    Nu har mensen äntligen kommit och det har blivit dags att safta lite igen och baka bulle ;)

Uppsara: Styrkekram till dig!

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16 -- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Uppsara: (femte försöket)
    Inna: BF augusti 2011 (5:e försöket)

• Saftmedbulle
    CajsaK skrev 2010-12-16 14:40:08 följande:
    Jahapp, då verkar mensen ha kommit....mkt märkligt! Den började som fel håll....med svaga spottings 1 vecka, sen lie småbrunt 2 dagar och så nu mer blod i röd/brun aktig färg... Brukar börja rejält, sen avta till ljusrosa, sen brunt. Samt har jag molvärk... Samt ont i brösten sen flera dagar nu, vilket jag bara brukar ha under ägglossning... Aldrig varit med om nåt liknande! Känslig fråga kanske....men ni som haft missfall, hur har det artat sig? Kan de bli bara lite blödning och molvärk? Eller får man jätteont i magen och störtblöder?
    Trist, Cajsa!
    Jag kände ingenting när jag fick missfall. Började blöda, men hade inte ont alls. Jätteont gjorde det inte förrän jag fick tabletterna på gynakuten, men då fick jag också smärtstillande så rent kroppsligt (mer jobbigt mentalt) var det inte så farligt, mer som att ha megamens i två veckor... Sorry girls, ni som inte vill veta...

Irmelie: tror jag fick missfall två veckor efter dig om jag inte minns fel... Hoppas du oxå får mens snart (pepp!)...

Jojjo55: Jag är oxå lärare och precis som du säger SJUKT mycket att göra - ligger sömnlös på nätterna. Jullovet är efterlängtat!

Mallanis: Kram tillbaka!
  • Saftmedbulle
    Kaprifolen skrev 2010-12-17 21:01:23 följande:
    Ja, jag blev nästan rädd att tråden dött....när inga inlägg syntes till. Men men man kanske ska glädjas åt att folk har ett liv utanför FL oxå

Det blir kanske bara du och jag i kväll Ceke Fortfarande krasslig låter det som? Själv sitter jag i soffan med en utsliten make....jobbat hårt på bebisverkstan denna veckan Tja, är väl inte så pigg själv kanske, fredag trots allt.
    Ha, ha, ett liv utanför FL? Nä, hade strul med internet, har inte haft tillgång till det sen i torsdags, så nu är det jag som har massor att läsa igen (fast kul).
    Ni är så himla gulliga och uppmuntrande...Tack!

Kaprifolen: Tack för infot om ÄL. Gubben och jag har diskuterat det hemma...
    Nån som vet om makens intag av alkohol eller Ipren spelar roll för spermaproduktionen? Är det inte du, Essalady, som är storgooglaren här?
  • Saftmedbulle
    ifyouweremine skrev 2010-12-18 00:27:24 följande:
    Sådär, nu har vi sexat 8 gånger de 11 senaste dagarna. PUH, helt utsliten och skavsår typ. Och samma för maken. Tänk om han hade vetat när han var 15 och hormonstinn att han skulle få sexa 8 dagar av 11, då hade det varit glada miner! :) Nu är det väl inte riktigt samma entusiasm, men jag är ändå impad av hans potens.
    Ha, ha.. Igen!
    Mmm, det kostar på att jobba på verkstad ;)
  • Saftmedbulle
    Daniela01 skrev 2010-12-18 12:05:35 följande:

Nu har jag surfat runt och läst om ägglossning så att jag nästintill blir ännu mer förvirrad Cool
    Dag 6, är 6 December och är igentligen 8 dagar efter BIM
    Dag 18, är 20 dagar efter BIM.
    Vanligtvis brukar jag ha ägglossning ung 10-14 dagar efter BIM, men nu på dag 20 det känns väldigt sent!
    Är det ngn annan som har hoppat runt lite i ägglossningstid?
    Fick ÄL på dag 21 sist jag testade... vilket var den gången det tog sig (pepp)!
  • Saftmedbulle
    ifyouweremine skrev 2010-12-20 19:47:24 följande:
    Saftis - Oj nu är det två här som vittnat om att det tagit sig den gången ÄL var sen. Hoppas det gäller även mig då, för min ÄL var 5-6 dagar sen denna gång. Ang. alkohol så har jag googlat redan tidigare så jag kan meddela att ja, alkoholkonsumtionen påverkar mannens spermier. Det är sämre än om kvinnan dricker. Just före ÄL är det nog bra att avstå helt. Resten av månaden gör det nog inget så länge man inte är missbrukare typ. Ipren har jag inte hittat nåt om att det påverkar mannen. Men kanske går att köra Panodil för att va helt på den säkra sidan?
    Tack för hjälpen! Mannen får helt enkelt klara av migränen med Panodil (fast han tycker inte att de hjälper...)
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2010-12-20 21:55:29 följande:
    Det verkar vara många som gift sig i år i tråden? Jag och sambon pratade lite om att om jag blir med barn och det verkar hålla i sig så ska vi kanske gifta oss. Planen är då att bjuda in familjen och en vigselförättare och inte säga nåt till nån innan. Men vi får se. Det är mer praktiskt juridiskt att vara gift  om man skaffar barn ihop.

Essalady: Håller med om att det är jobbigt att känna igen tecknena om man inte kan relatera till tidigare graviditeter! Att det ska vara så klurigt. Men jag kan ju ha fått halsbränna av nåt annat också. 

Det är en rätt jobbig väntan det här. Som nån sa, man delar in livet i tvåveckorsperioder.

Millan

Vi gifte oss i april och skickade väl tackkorten i augusti ( och ändå tyckte några att korten kom sent). Skönt att ha det avklarat i alla fall... Ja, det är praktiskt rent ekonomiskt att vara gift, Millan.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet