Inlägg från: Lavendia |Visa alla inlägg
  • Lavendia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Frk Svår skrev 2011-01-31 15:41:49 följande:
    Nu har jag varit på första besöket. Fick prata med en barnmorska och hon ställde frågor och fyllde i ett (eg. två) forumlär. Sedan fick sambon ett rör han skulle lämna in på sjukhuset (spermaprov) och de tog blodprov på oss båda två. That's it. Jag ska tillbaka på måndag nästa vecka och lämna blodprov, då är jag på dag 21 i cykeln. Denna veckan fortsätter stockholmsveckan till och med torsdag, då blir det tre dagars uppehåll innan sambon lämnar sitt prov som vi tänkte att han kunde lämna in när jag tar blodprov nr 2. Därefter ska vi invänta kallelse till läkarbesök (kan ta ca en månad) och då gör de inget VUL som jag förstod det utan de gör en okulär bedömning. Om de skulle se ngt fel med blotta ögat gör de VUL tror jag...
    Skönt att ni är igång! Fick ni utredning hos din gynekolog? Är en djungel att förstå allt de kollar men tar ju sin lilla tid så man hinner lära sig :)
  • Lavendia

Polarlantis: Tufft men tror att ni kan lösa det tillsammans. Det verkar ändå som att din kropp behöver lite tid att stabilisera sig och så finns det utvägar om ni vill fortsätta försöka. Även om ni väljer att göra ett uppehåll är det inte hela världen. Allt har sin tid och det brukar lösa sig till det bästa även om man inte ser det just nu. Hoppas du och din sambo får ett bra snack ikväll.

• Lavendia
    Frk Svår skrev 2011-01-31 16:04:30 följande:
    Jag har ingen gynekolog så jag ringde VC och de bad mig kontakta gyn-avdelningen på sjukhuset och på den vägen är det. Tiden är väl det som stressar mig mest, eller rättare sagt all väntan!!
    Positivt de kunde ta emot på sjukhuset. Måste kännas tryggt att vara hos proffs. Lycka till!
  • Lavendia
    Astrogirl skrev 2011-01-31 23:26:46 följande:
    Hej alla

Var på ultraljud idag och tyvärr fanns där inget litet foster med klappande hjärta. Det fanns en fostersäck med ett foster som dött i v 7. Hade hoppats på att få se en liten krabat i v 10 med klappande hjärta och som kanske simmade runt lite, men magkänslan stämde tyvärr. Har fått remiss till Calanderska i Göteborg för skrapning, då det inte verkar som om kroppen stöter ut det på egen hand.

Hade försökt att förbereda mig på att vi kunde få detta tråkiga besked, men innerst inne hoppas man ju att magkänslan har fel och att det skulle finnas ett litet levande foster därinne. Har gråtit mycket idag, men känner att man behöver det.Gråter

Känns tungt att behöva börja om och försöka på nytt igen. Hoppas på att det kommer ta sig fort, precis som för dig Ernlia03, men då vi försökte i ett år innan det tog sig första gången så vågar vi inte ha för höga förhoppningar. Kommer nog hålla mig borta från FL ett tag tills mensen kommer igång igen efter skrapningen som jag hoppas jag får göra inom kort. Sen hoppas jag att jag kommer tillbaka hit och kämpar vidare med ny ork och lust.

Kram på er och håller tummarna för er alla! 
    Neeejjjj!!!!! Usch vad sorgligt att höra!! Gråter Vet precis hur det känns... Vi trodde vi skulle ta kubtest och vi såg en litet fint foster med en liten rumpa, litet huvud och små, små händer/armar som stack ut och så var där inget hjärtslag... Det är en sådan sorg. En liten tröst är att det kan gå fort även om man försökt länge. Min bästa vän försökte i två år. Fick missfall och var helt förtvivlad. Trodde aldrig det skulle ta sig igen. Vid första försöket efter mf blev de gravida igen. De gick på utredning och skulle börja IVF någon månad senare, de hade svårt att bli gravida så det var ett mirakel. De har en frisk dotter idag.Så håll hoppet uppe men sörj först. Det får ta sin tid att läka såren. Stor varm kram!!
  • Lavendia
    EGO: Nu är det värsta tjohooet här på kontoret då en av mina kollegor ska bli pappa. Vi gifte oss ungefär samtidigt. En annan kollega var här nyss med sin bebis som föddes 4 dagar efter vi var beräknade. Oj vad tufft det är. Så himla glad för deras skulle ändå känner jag tårarna bränna.. jag längtar så..
  • Lavendia

Polarlantis: Hoppas ni får ett mysigt födelsedagsfirande och att det hela lägger sig. Hur gammal är du om jag får fråga? Hoppas det finns några år att ge på så du kan slappna av lite. Det kommer att lösa sig!

Caisa K: Ingen expert så vet tyvärr inte men skickar massa kramar till dig och hoppas du snart mår bättre!

Jag drog också nitlotten och vi är på 8:e försöket efter MF. Så den där bli gravid direkt efter MF är definitivt ledig Skrattande

• Lavendia

Astrogirl: Skönt at det känns bättre idag, det får ta sin tid och vi finns här när du kommer tillbaka! Kroppen är en spännande manick som kan spela en många spratt, läskigt men man får bara försöka ha tillit vilket är svårt.

Ernlia: Underbart med hjärtslag!! Förstår din oro men jag tror det kommer att gå bra, det känns så.

Iremlie: Tack! Skönt att höra att man inte är ensam om sina tankar och sina tveeggade känslor.

Polarlantis: Bra att du är medveten om vilka triggers ett gräl ger dig och inser att det kanske inte har med den nuvarane relationen att göra. Ett stort steg framåt som kommer att hjälpa er. Jag fyller 37 och vill ha två barn, så du kan ta det lugnt Flört 

Jojjo: Hoppas de kan se om du haft/har ÄL när du är där! Ingen aning om de kan men skönt att veta.

• Lavendia
    L Maria skrev 2011-02-01 22:05:02 följande:
    Haha, har suttit här och skrattat högt och knappt kunna läsa för maken - damn you iPhone var väl värt ett besök!!

Ego - ömma bröst och antydan till mensvärk, får se om tempen sjunker imorgon (det gjorde den vid den tidpunkten förra månaden...)...
    Håller tummarna för att tempen håller sig uppe!!
  • Lavendia

Nu har vi fått tid för första besöket för utredning 21/2. Spännande och läskigt på en gång. Känns skönt nu när det är bokat. De sa till och med att vi är så UNGA (37 & 40) så vi kan få gå genom den vanliga vården om vi vill. Det går snabbare såhär så tar undersökningen privat på IVF-kliniken och är något fel så kan vi ställa oss i vanlig vårdkö om vi vill. Dyrt med IVF privat. De vill helst att tjejen ska var högst 38 när man börjar med IVF men gör det ända upp till 44 års ålder! Känns tryggt, även om chanserna är mindre ju äldre man blir.

Tänk att det skulle gå såhär långt, trodde jag aldrig men men. Känns bra, tack för stöttning och peppning! Vet inte vad jag var så rädd för.

• Lavendia

Tack!! Det känns bra, varit lite orolig för åldern men känns bättre nu Skrattande Skönt också att det var inga frågor eller att vi är för "tidigt" ute eller så som det varit hos min vanliga gynekolog som tycker vi ska vänta. Det var bara rakt på och inom en månad, från första undersökningsdag, ska vi ha fått alla besked och ev handlingsplan framåt!

Hoppas du får utslag på ÄL-testet snart så ni kan köra igång för denna månaden! Skrattande

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet