Inlägg från: Lavendia |Visa alla inlägg
  • Lavendia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Mallanis: Stor grattis!! Vad underbart och njut nu av graviditeten. Synd att oroa bort en så fin upplevelse. (lättare sagt än gjort.. )

Kaprifolen: Tråkigt, tråkigt. Usch vad det suger och lider med dig. Nya tag när besvikelsen lagt sig. *pepp kram*

Funderar också mycket om det är för att vi tänker för mycket som gör att det inte funkar denna gången. Alla säger ju till en att inte tänka på det. Fast det skulle ju betyda att "magiskt" tänkande kan styra världen. Hmm, tror inte det. Försöker intala mig att det mentala inte påverkar så mycket som jag tror utan våga lita på kroppen att den fixar det när det är dags, när det är vår tur. Det blir ju som "du får inte tänka på gröna elefanter" och då är det det enda man tänker på. Inte så lätt att stänga av tankarna även om jag önskar det gick.

Man är nog aldrig beredd på hur det är att få ett barn, ett eget liv man har ansvar för. Spännande och läskigt och alldeles underbart verkar det. Min bästa vän var så himla orolig genom hela graviditeten pga missfall tidigare osv. Hon bara tänkte på att hon hoppades att barnet var friskt. Vågade inte lita för mycket på att det skulle gå hela vägen denna gången. Därmed glömde hon förbereda sig själv och det blev kaos när barnet föddes och hon fick en förlossningsdeprission. Så det går nog inte att föreställa sig. Man längtar och längtar men svårt att förstå exakt hur det blir.

• Lavendia

Tack, Polarlantis, det känns gott att höra!! Ska jag säga till svärmor och mamma nästa gång de säger att jag tänker för mycket så det inte blir nåt Glad Som min älskade man brukar säga att varför får vi inte tänka på den största gåva i världen som vi längtar så otroligt mycket efter? Vore onaturligt annars.

Essalady: Hade senare missfall så vet tyvärr inte.

• Lavendia

kämpa2008: Välkommen hit och hoppas det tar sig din trejde runda med pergotime! Skönt att få prata av sig om sina tankar. En vän till mig tog akupunktur och det tog lite tid men så fick hon rätt på mencykeln så den blev som en klocka och så blev hon gravid så jag tror absolut det kan hjälpa!

Roligt att så många är inne på samma spår. Kört igång rejält med träningen då jag gick upp när jag var gravid och sen efter mf har jag liksom inte stannat av utan tröstätit vidare och tappat det helt. Så 10 kg ner i lugn takt så det inte påverkar fertiliteten. Vi ska ha myshelg i helgen och åka bort 4 dagar men efter det så ska även kosten in.

Och appropå resor har även vi bokat in resor där vi börjar med en skidresa. Vi valde tyvärr Trysil då jag trodde jag skulle vara i 7:e månaden och vi har tillgång till en billig stuga där. Nu är jag ej gravid och kan åka skidor så då hade vi kunnat åka till alperna men blir supermysigt ändå att få komma iväg! Så nu tänker jag inte så länger utan bokar bara utan att tänka "tänk om jag är gravid" och ändrar planer för det. Lär sig den hårda vägen.

En av er skulle till västindien och det är alldeles underbart!! Vi var där på bröllopsresa i början av året. Magiskt!

• Lavendia

Åh vad tråkigt ceke men positivt att det är vanligt att det fortsätter spotta under första kuren. Ge inte upp hoppet!!!! *peppkram*

• Lavendia

Förstår hur du känner. Det är verkligen ingen rolig resa alla gånger och man ifrågasätter ibland varför man gör den. Så tar längtan över och det är förhoppningsvis den som vinner i längden. Enträgen vinner så ge inte upp. Ni verkar ha skön inställning och mycket humor du och din man så det kommer att gå bra för er.

Sexet är inte kul när det känns lite "påtvingat", som ett jobb. Sova check, äta check, jobba check, ha sex check. Jag tycker det är jobbigare än min man. Vi hade sex i helgen spontant utan att göra barn och det var så underbart!!!!! Nu i helgen börjar vi med bebisverkstaden igen men ska göra det bästa av det Flört

Håller tummarna för att du får en bra läkare i em och bra besked!

• Lavendia
    ifyouweremine skrev 2011-01-04 11:00:47 följande:
    ernlia - Jag tror absolut det var för att du inte testade med morgonurin. Låt det gå några dagar och testa igen, det är nog först då du kan få ett tydligare besked.

Sanna77 - Vet du när du hade ägglossning? Min mens har bara varit "sen" om ägglossningen varit sen, dvs den är alltid 14 dagar efter mens.

ceke - Ånej vad synd. Förstår att det känns tungt. Men har man tur så hjälper progesteronet ändå till att gynna förutsättningarna att bli gravid, även om du har spottings. :) Annars så är det väl "bara" att vänta tills nästa månad.

ego - Idag ska vi börja sexa igen efter mensuppehållet. Vi kör nog varannan dag den här månaden. Förra körde vi varje och det blev lite jobbigt. Håller med om att sexet blir rätt krystat när man har bebisverkstad. Brukar ni variera ställning något och så? För oss blir det nästan alltid samma, åtminstone i slutet, eftersom den är mest praktisk. :)
    Vi tänker också köra varannan dag denna rundan och börja i helgen. Blir för tufft men inhandlat preeseed på trådens rekommendation så hoppas det hjälper mig. Vi varierar runt för att få det lite roligare men slutar alltid bakifrån men är kanske inte den bästa ställningen för att blir gravid? Läste någonstans missionären är bättre så kanske ska byta. Ligger ni kvar i sängen? Jag går alltid upp och tvättar mig, kanske inte heller det bästa.

EGO: så har vi möte och min kollega är med som är alldels underbar men mammaleidg.... Vi skulle ha fött med 4 dagars mellanrum. Givetvis har hon med sig sin 6v gamla dotter som jag får hålla en del av mötet som för övrigt var ett arbetsmöte på 2,5 timme. Hur tufft var det?!?! Hon frågade hur det gick och jag sa som det var, inget än. Hon sa att det låst sig för oss mentalt, nu kom det igen - tänk inte så mycket på det. Jag fortsätter tro att magiskt tänkande inte kan påverka kroppen såpass. Blev såå sugen på en liten... Vi som skulle varit mammalediga samtidigt..
  • Lavendia

Välkommen hit Annvian! Ny på familjeliv och oj vad fort man sugs in. Min man undrade igår om jag inte tyckte han engarerade sig tillräckligt då jag var här inne så mycket sen jag började. Sa att så var det aboslut inte, men skönt att höra om andra i samma situation.

Jag är på försök 7 efter mf. Tog sig på andra försöket första gången och nu händer inget trots ägglossning och det ska vara normalt. Tar i snitt 7 ggr att bli gravid sägs det för ett normalt par. Så vi som blev gravida så snabbt första gången har räknat ut att om vi ska följa statistiken tar det 12 försök denna gången.. Skämt och sido. Kämpa på det kommer att ta sig!

• Lavendia
    Saftmedbulle skrev 2011-01-04 15:11:44 följande:
    Också på försök 7, efter ett missfall. Fyller 40 om några månader (hjälp!)...

Det är många av oss som har svårt att hänga med i tråden... Skrivs massor här, men alla är så gulliga. Enda tråden jag håller till i, faktiskt (men det kostar på att hänga med, är väl egentligen ingen surfartjej egentligen, men det är ju så spännande att höra om era verkstäder)...
    Inte lätt att hänga med här. Skrivs som bara den men är också min favorittråd!

Då är vi på samma runda  efter mf och tillhör den lite äldre stammen Glad Du har BIM om ca en vecka ser jag. Hoppas på vår tur nu!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet