ceke skrev 2011-01-05 11:53:14 följande:
Åhh, en läkare ringde precis och hon va super att prata med! Jag hade ju gråten i halsen också vilket hon nog hörde... hur som.. Hon va inne på att sätta upp mig i kön till en titthålsoperation redan nu.. men ville konsultera en annan läkare innan hon gjorde det. Tillsammans kom de tillslut fram till att jag ska fortsätta med Proveran de tre planerade cyklerna. Om det inte blir bättre, ska jag ringa ett nr, få en telefontid med en läkare (hon jag träffade förra gången eller denna läkaren) och då skulle de med största sannolikhet sätta upp mig i kön för en titthålsoperation. Och i maj kan en fullständig fertilitetsutredning startas.
Hon sa att på ultraljudsbilden från cystan jag tidigare haft, såg det ut som att det ev kunde ha varit en chokladcysta jag hade tidigare.. men den försvann ju av sig själv, så det är svårt att säga..
Jag fick även nr till psykosociala teamet för att få en kuratorskontakt då jag inte mår någe bra i detta, vilket känns sköööönt. Känns lite småunderligt att som socionom själv gå och prata med en socionom... men vi är ju alla människor som behöver stöd ibland.
Visst är det jobbigt och det känns tufft.. men måste säga att jag fått bra bemötande och blivit tagen på allvar av läkarna. Det känns bra. Och jag är verkligen beredd på att göra vad som helst för att få dessa skitspottings att sluta och för att få barn. Vad som helst.
Åh vad glad jag blir för din skull Ceke!!

Det låter som det absolut är på rätt väg. Vad mycket det gör bara någon ser en och tar en på allvar. Go girl! Bra att du fått någon att prata med. Det behöver vi alla och jag går själv till psykolog i omgångar när jag känner att jag behöver jobba lite djupare med mig själv. Jag gillar det. Du som hjälper andra hela dagarna behöver väl få prata av dig om nåt!! Tack, vi ska ha det supermysigt, 4 timmar kvar inna vi åker, försöker jobba, går sådär..
Välkomna alla nya, intressant att läsa er bakgrund och hoppas allt ska går bra. Det ska bli spännande att följa! Så många som skriver så omöjligt att kommentera allt men suger åt mig som en svamp

Tack för att ni delar med er!