Vi över 30 som längtar efter första barnet

Håller med flera av er om att det är svårt att inte gå och grubbla. Det knäppa är ju att man alltid varit duktig och sagt till alla andra att de inte ska tänka så mycket på det, men som sagt hur gör man det ??? Och håller med dig Ceke, man blir ju knäpp! Å det trodde jag inte att jag skulle bli. Trodde att jag var en sån där lugn och avslappnad människa när det kom till barnskaffande, men icke Om man ser det från den positiva sidan så lär man sig ju i alla fall väldigt mycket om hur man fungerar, både mentalt och kroppsligt
Jag försöker också hålla igång hela tiden, jobb, träning och koll på kosten, då tycker jag själv att jag inte går och maler så mycket. Men visst blir det så att man lätt trillar i bebis-tänkarfällan titt som tätt. Det blir ju ofta så att mannen och jag pratar om det varje dag, särskilt under ÄL och inför BIM och det gör ju inte heller saken lättare. Han har ju en massa funderingar också och mig veteligen håller han inte till i någon sådan här tråd, inte hans grej, så jag blir ju hans ventil.
Jag har inte använt några hormonella preventivmedel på 5 år, började må dåligt av p-piller och la av och har efter det endast använt kondom som skydd. Men när jag slutatde så vet jag att det tog ganska många månader innan mensen blev som den skulle, både till mängd och längd.
Idag har jag roat mig med att laga mat och baka julgodis. Sa jag att jag försökte ha koll på kosten? Hahaha, ja, försöker är rätta ordet, har väl gått sådär halvbra denna helg. Men imorgon är en ny vecka och nya tag som gäller!
Ha en trevlig lucia!
Uppsara - jättetråkigt! Men det är bara att köra på igen
Ceke - krya på dig.
EGO: Här händer det inte mycket, jobbar mest hela tiden tycker jag, är ju lärare och den här tiden är det galet mycket med allt i skolan. Försöker ju sköta kost och tränar rätt mycket, men känner mig tjockare och mer uppblåst än på länge, mycket märkligt tycker jag, får inte ihop ekvationen... inte så pappande att äta rätt och träna när man inte får resultat. Och än är det ju inte dags för BIM för mig, dröjer ju till den 23.
Var ju ett tag sen någon skrev om språket, vårdat eller inte. Jag sköter mig på jobbet och när jag skriver, annars så är det inte mycket till söndagsskolespråk, varken hemma hos mig och mannen eller i min bekantskapskrets, vi är som vi är helt enkelt. Det underlättar.
Nån som vet vad som är vanligast, för tjocka slemhinnor eller för tunna? Finns ju dem som menar att slemhinnorna spelar in när det gäller att ägget ska kunna fästa. Bisolvon tunnar ut och t ex nattljusolja och liknande förtjockar. Men hur i h....vete ska man veta vilken typ av slemhinna man har???!!! Går det att kolla upp??? Gahhhh, på att man ska läsa allt och tänka tills hjärnan går i molekyler! Please help!