Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kul att det händer grejer för många av er. Själv har jag inte så mycket spännande att komma me, läser mest era inlägg.

• Jojjo77
    Daniela01 skrev 2010-11-02 15:38:59 följande:
    fan mensen kom :(
    Vad tråkigt Bättre lycka nästa gång!!!
  • Jojjo77
    Gris78 skrev 2010-11-02 17:36:05 följande:
    Daniela - trist men spännande var det helt klart! :) 

Irmelie-  jag hoppas med dig...

Själv fick jag en blödning imorse, jag tänkte mensen är här som klockverk 24 dagar på pricken. Har inte haft något mer sedan dess bara lite bruna flytningar... Undrar om man ska våga sig på att hoppas på en 28 dagar cykel denna gång? -  20, 24 och nu 28 dagar. Ingen mens värk att tala om heller lustigt nog. Har inte hänt mig förut!! :)

:)

Hur går det för er andra??
    Ja, det är ju inte lätt med ens cykel inte. Ibland är den som en klocka och ibland spelar den en rejäla spratt.

Jag ska börja med ägglossningsstickor på söndag, så får vi se om min ÄL är som jag tror eller inte. Nu ska vi tuta och köra för fullt Första gången som vi nu satsar på att det ska ta sig, spännande och nervöst på samma gång.
  • Jojjo77
    Gris78 skrev 2010-11-02 17:54:37 följande:
    Ja för fan Jojjo55, ÄL-stickorna är toppen!
    Effektivt sexande är otroligt sexigt *fniss* Tempandet känns som lite överkurs för mig del. 

Läste en tråd för augusti det en av BM:arna säger att blödningar förekommer även när man är gravid....Strör ett litet litet hopp men det måste stanna där, lika bäst att vara inställd på att mensen kommer vilken dag som helst. 

Hur lång cykel har du?? har jag kortast eller??
    Ja, jag har förstått att de ska vara bra Hahaha, ja det låter det onekligen som att det är, vi får väl se om vi kan hålla oss för skratt när det ska sexas på beställning. Temp låter inte som min grej heller...

Har också läst att det kan förekomma småblödningar i början, håller tummarna för dig!!!

Min cykel varierar från 26-30 dagar, senaste månaderna har den legat på 26.
  • Jojjo77
    Finlandssvenska skrev 2010-11-03 08:50:06 följande:

tråkigt för dom som fått mensen....

Här börjar det vara dags för ÄL och första försöket...

Åker på jobbresa idag men som jag tidigare skrev så passar sambon på att följa med...

Han får ju pyssla med eget då jag är på kundbesök eller andra jobbmöten, så det är ingen panik med han under resan... och så har vi ju möjlighet att jobba på försök nr 1...

Kul Då verkar det som att vi börjar jobba på ungefär samtidigt för första gången Håller tummarna!
  • Jojjo77

Försöker igen att lägga till mig på listan, verkar som om jag trillar bort....

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    8 -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet)

~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)
    16--Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket, första barnet)

25-- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket, första barnet)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis: BF 5 juni 2011. 
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011
    Rosavit:  BF juli

• Jojjo77

Ni får lycka till alla. Nu sticker jag och mannen på semester till varmare breddgrader ett tag

• Jojjo77
    Irmeline skrev 2010-11-04 14:27:54 följande:
    Åh, just det jag känner för!

Sol och bad (får inte bada än men snart!)
    Vill komma bort ett tag och bara ta det lugnt.

Ha det superskönt där borta Jojjo, och tänk på oss här hemma i kylan! Solig
    Tack så mycket, det ska nog inte bli svårt Får nog lite att läsa igen när jag kommer hem anatr jag Ha det gött!
  • Jojjo77
    mallanis skrev 2010-11-04 14:42:40 följande:
    Ego- I morgon gäller det! Nytt vul på 9+5 Obestämd nervös!!!!
    LYCKA TIL!!!
  • Jojjo77

Hej alla gamla och nya!

Kastade mig på datorn idag när vi kom hem från semestern   Här har det hänt grejer, både kul och mindre kul ser jag. Saftochbulle, stor kram till dig!!!

Jag har skummat igenom det ni alla skrivit och jag säger grattis till er som lyckats, håller tummarna för er som väntar och kram till er som det inte gick för denna gång.

Jag och mannen har haft det gött i värmen ett tag, lyckades där få min ÄL, som jag fick koll på tack vare ÄL-stickor, lite kul att testa med dem ju Så nu har vi sexat loss rejält, hahaha! Nu är det bara och vänta... BIM den 25. Upptäckte med hjälp av ÄL-stickorna att jag inte hade ÄL när jag trodde att jag skulle ha det. Hoppas det biter, annars använder vi dem nästa månad oxå

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet