Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Det är också vanligare med blödningar i början av ÄD har jag fått veta. Kliniken säger bara att jag ska avvakta till VUL om en dryg vecka. Jag har inte ont och det är ju inte färskt blod. Illamående och ömma bröst och svullen mage, ser det som något gott. Tar en timme i taget och hoppas på det bästa. 

• Jojjo77

Dags för VUL nästa vecka. Mår illa mest hela tiden. De senaste nätterna har jag vaknat runt den här tiden, 3, och kan bara inte somna om. Vaknar av att jag är kissnödig och sen kommer illamående. Molande värk i magen, som mensvärk och det gör mig livrädd, fast jag vet att det kan vara växtvärk. Jag känner mig gnällig över hela situationen och jag vet att jag ska vara glad och tacksam över att jag äntligen är gravid och det ÄR jag. Men usch vad tufft det är, samtidigt, på många sätt. Hoppas jag får bra besked på VULet så att jag kanske kan landa lite i allt. Kram

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2014-06-16 14:20:42 följande:

Åååååååå Jojjo! Jag blir så glad att jag får tårar i ögonen!!! Ni är verkligen värda att lyckas!!!

Kram!

Millan

Hahaha, tack! 
  • Jojjo77
    Polarlantis skrev 2014-06-17 20:41:02 följande:

Jaaaaa!!!! Hurra!!! Dansar segerdans för er!!! Vilken underbar nyhet! Håller alla tummar nu!!

Hahahaha, dansa på  
  • Jojjo77
    Smiley skrev 2014-06-25 23:02:04 följande:
    Så underbart! Önskar er lycka till ??
    ernlia03 skrev 2014-06-18 20:14:30 följande:
    Härligt! En sak mindre att oroa sig för. Flört
    Irmeline skrev 2014-06-16 20:50:55 följande:
    Jättegrattis!!! Vad underbart att det såg bra ut. Det är ni verkligen värda!! :)
    HjärtaHjärtaHjärta

• Jojjo77
    Irmeline skrev 2014-06-26 20:40:08 följande:

Hur mår du jojjo? Illamående? Trött? Tycker tröttheten i början är förlamande. Men det är det ju mödan värt ;)

Idag är första dagen som jag mår okej! Inte så hemskt illamående längre, trött är jag, men inte så att jag somnar så fort jag sätter mig, så var det för ett par veckor sen  

Kan också vara så att jag nu känner mig lite lugnare efter VUL, plus att jag nu inte går på en massa extra hormoner längre, väldigt skönt. 

Nu åker vi bort i några veckor, hoppas att jag kan komma tillbaka och vara ännu större om magen :-P 

Kram till dig och er andra! Hjärta
  • Jojjo77

Hej på er! Hoppas ni mår bra! Jag är fortfarande gravid, låter ju knäppt att skriva så, men så känns det Magen växer och jag mår bättre. Lite mer energi börjar komma tillbaka, illamåendet kommer då och då.

• Jojjo77

Hej alla!

Länge sen jag hade en avstämning. Mår okej, eller ja, upp och ner som sig bör :-P

Över halva tiden har gått och jag växer så det knakar. Det sägs att vi väntar en liten tös och hon verkar må bra, hon sprattlar och lever rövare mest hela tiden. Trodde väl aldrig att JAG skulle få vara med om detta! Är så tacksam och lycklig för varje dag jag får små buffar. Fullkomligt älskar min stora mage, men skulle klara mig utan ryggont, flås och trötthet, hahaha!

Kram på er!

• Jojjo77
    calabalic skrev 2014-10-11 17:45:41 följande:

OJ vilken nostalgi att hitta den här tråden igen! Jag hängde här nästan ett år för fyra år sen, har bytt konto sen dess men då hette jag Essalady. Jag känner igen flera av er andra här. :) Hur har det gått för er?

När jag skrev mitt första inlägg i den här tråden skulle vi precis göra vårt andra försök att få barn. När jag lämnade tråden hade vi försökt drygt ett år utan tillstymmelse till plus. Sen dess har jag hunnit med att ha en väldigt svajig relation som sen ordnat upp sig, jag har blivit utbränd på jobbet och är nästan återställd, vi har gjort utredning som inte visade några fel utan vi fick titeln "oförklarligt barnlösa".

Vi har gjort 4 väldigt påfrestande och jobbiga IVF-försök varav de två första ledde till kemiska graviditeter (supertidigt missfall), det tredje blev ingenting, och nu - efter det fjärde ivf-försöket och efter drygt 4 års försök så är jag äntligen gravid! Är bara i vecka 5 och jätterädd för missfall, men såhär långt har vi aldrig kommit förut.

Känns jättekonstigt att läsa igenom sina egna inlägg från det första året av försök. Tänk om jag hade vetat då hur lång och plågsam resan skulle bli. Nu får vi se hur det går, men har man riktig tur så har vi uppnått drömmen i juni, nästan 5 år efter att resan startade.

Håller med om att man varit med om en resa utöver det vanliga och många upplevelser hade jag önskat att man aldrig gått igenom. Det var inte BARA att bli gravid. 

Jag hoppas så att den lille/a vill stanna hos er nu! Varma tankar och lycka till! <3  
  • Jojjo77
    Irmeline skrev 2014-10-08 10:56:01 följande:
    Ja visst är det underbart att det löste sig till sist! :) vi väntar nog en tjej till, gått över nästan en vecka nu, igångsättning om 8 dagar om inget inträffar innan.
    Har det kommit nån liten?
  • Jojjo77
    Irmeline skrev 2014-10-26 22:21:01 följande:
    Ja den 8:e föddes en liten tjej, fullmåne då ovh det sägs ju att fler föds då Flört
    Förutom en liten glidning i höften som gjort att hon fått en speciell höftbyxa så verkar hon frisk och kry! Skönt!

Bebismyser hemma nu, mysigt men också påfrestande med lite sömn.
    Hur långt kvar är det för dig? 
    Grattis! Vad kul! Hoppas att höften snart blir bra! 

Nu har jag kommit in i sista fasen. Vi ska ha i januari, så nu vill jag bara ha julen överstökad  

Kram till dig och alla andra och ha en trevlig första advent!
  • Jojjo77
    Aruba skrev 2015-01-15 09:40:47 följande:
    Har det hänt nåt än? Superspännande!!
    Inget än. Lite småvärkar som dragit igång, men avtar och håller sig borta ett tag. Bara dagar kvar nu, hoppas jag Glad
  • Jojjo77
    Polarlantis skrev 2015-01-09 23:09:03 följande:

Irmeline, Stooort grattis!!! Så underbart!!!

Jojjo, heja heja nu, snart har du din bäbis!!! Helt fantastiskt! vilkem resa du och din man.gjort, så starka!!!

Har det bra med mina två små på 2,5 år och 9,5 mån. Funderar mkt på om jag vill ha fler barn... Dock mycket som måste fixa sig först med sambon som mår dåligt av ptsd. Så en sak i taget!

Tack snälla. Ja, det har varit en lååång resa och jag ser den inte som slut förrän barnet är ute och då börjar ju en ny, haha. Just nu känns det overkligt att man kommit såhär långt och att man orkat kämpa i hela 4 år innan man fick dit sitt lilla för. 

Jag tar ingenting för givet i livet längre, det kan jag säga. Om det här barnet kommer ut, hel och frisk, så är vi lyckligast i världen. Hjärta 

En sak i taget är nog en bra inställning. Skrattande
  • Jojjo77

Hej alla!

Ja, nu är hon här!!! I slutet av januari kom hon äntligen, vår efterlängtade guldklimp! ?? Vi mår alla bra, men jag fattar fortfarande inte att det är sant. Tror att hon bara är till låns ???? Livet har fönstats helt, bara till det positiva. Väntan och längtan har varit lång, som om graviditeten varar i drygt fyra år.

Till alla som kämpar och sliter, det går till slut, och, det är värt det!

Kram ??

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet