• Ansi30

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke skrev 2011-03-09 19:42:22 följande:
    Mina spottings börjar 3-7 dagar efter ÄL och pågår sedan fram till mens. Äl-blödning brukar nog va i anslutning till att ägget släpper, som jag förstått det, så är det några dagar senasre så är det nog en spotting. Men.. tempar du så du vet när ÄL är? Annars kanske ÄL var senare än du trodde och att den va i anslutning till blödningen? Jag tempar ju och vet därmed ganska exakt vilket datum ÄL varit så därmed vet jag också hur många dagar efter det är som spottingsen börjar.

Hur som, gu va skönt att det bara va en dag! Då KAN det ju va en sån där nidis som alla pratar om också ju!
    Tack för svar Ceke!
    Jag hoppas på ÄL blödning för jag tror det var mycket för tidigt för en nidblödning. Får se om detta fenomen upprepar sig igen...har som sagt tid hos gyn i slutet av mars och jag lovar att min "to ask"-lista börjar bli rätt lång. 
  • Ansi30
    Irmeline skrev 2011-03-10 13:20:22 följande:
    Apropå ÄL-blödning står det i "bibeln" att den beror på en östrogendipp precis innan ÄL som gör att man börjar "mensa" lite, den ligger ofta alldeles innan ÄL och ett supertillfälle att ha sex på, så jag gjorde mitt MA, eller hur man ska säga..
    Det är vanligare med sådana i längre cykler då hinnan hinner byggas upp mer än i korta.
    jag trodde förr att blödningen hängde ihop med äggsläppet, men så är det alltså inte, den kommer innan och är alltså högfertil. 
    Hmmm, känns bra ovanligt om jag skulle ha en så sen ÄL. Jag måste nog fasiken börja tempa jag med
    Vi hade sex den dagen så om det nu var en ÄL blödning så gjorde vi vad vi kunde  

Så dessa spottnings kan alltså vara både av rött blod och brunt? 
  • Ansi30

Välkommen till oss Smiley!!

essalady: Hoppas att du har det riktigt riktigt jäkla superbäst! 

• Ansi30

Woooaaaaa Grattis Polarlantis!! Guuuuuuuses vad roligt!

• Ansi30

Ego: här är det 6-7 dagar till BIM och för första gången på väldans länge har min fysiska del av PMS-en inte kickat in än. Inga tunga och onda bröst och ingen mensvärk i magen, vilket annars brukar komma ganska omgående efter ÄL. Så det känns bra, men det lär väl komma inom en timme bara för att jag skriver det här och för att det ger mig liiiiite lite hopp.

Nu börjar jag vittra vår och fasiken vad najs det är!!! 

• Ansi30
    Jojjo77 skrev 2011-03-15 07:33:09 följande:
    Vad tråkigt Kia Ja, vad gör man ... Det är ju det där som är det tuffa. För min del så brukar jag känna mig nere en dag eller två, men sen kommer jag igen på något konstigt sätt. När ÄL vankas så har jag liksom lagt mensen bakom mig, både bokstavligt och bildligt Skämt åsido, visst f...n är det tufft, det kan ingen säga något om, men jag tror att vi alla har större ork än vad vi ibland tror. Försök att tänk positivt, snart är det din tur!!! Stor styrkekram!!! Hjärta

Tror som Pingla, inte alls på den här månaden heller. BIM idag men ingen mens när jag vaknade, men den droppar nog igång under fm, såsom den gjort de senaste två gångerna. Känns faktiskt okej med mens den här månaden när man vet att man inte försökt så hårt, då blir i alla fall jag mindre besviken. Lite besviken blir man väl alltid, när mens är ens största fiende. Idag vaknade jag med energi i kroppen och det var länge sen kan jag säga!!! Himlen är blå och solen skiner, underbart!!! Nu blir det en promenad till jobbet.

Ha en härlig dag alla underbara tjejer!!! {#emotions_dlg.flower}
    Jojjo... jag är helt i synk med dig även fast jag har ett par dagar kvar till BIM. Har inga vanliga inför mensen känningar, är pigg i hela kroppen och är allmänt positivt. Andra månader är jag helt labil på alla plan vid den här tiden
    Det jag har är en skum känsla i "tjejmagen" till och från. Det pirrar eller "skrapar"... får säkert mens som vanligt i helgen men det här ger en ju lite hopp iaf.
  • Ansi30

Har googlat lite nu... verkar som att det är det släppta ägget vid ÄL som bilder progesteron som i sin tur ger ömma bröst. Så då kanske jag inte ens har haft ÄL denna månad eftersom jag inte har känt av några ömma bröst alls. Ömma bröst har jag ALLTID annars och dem kommer redan ett par dagar efter ÄL.
    CRAP, jag som hade lite hopp

• Ansi30

Jag håller tummen järnet jojjo55!!! Om du brukar vara regelbunden och aldrig  brukar gå över tiden är det väl kanske läge att efter en vecka ringa gyn eller bm för att få ta ett blodprov? 

Här är det bim på lördag...ev söndag. Först idag har jag börjat känna liiiite lite i brösten och då mer i bröstvårtorna än i själva bröstet... så det är ju bra. men tyvärr börjar jag känna alltmer mensvärk som jag alltid gör innan mens och idag har jag också haft en välbekant huvudvärk så jag börja tappa hoppet lite.
    Och självklart går dagarna så jäkla långsamt nu
    Gjorde ett test idag men det var totalnegg.

• Ansi30
    Jojjo77 skrev 2011-03-17 10:08:31 följande:
    Behövde inte vänta så länge, bitchen är här, väntat men ändå tråkigt...
    Vad tråkigt!
    Jag tror jag kommer göra dig sällskap inom ngn dag.
    Fortfarande inga ömma bröst, bara "nyp" eller "ilande" i bröstvårtorna. Däremot har jag mensvärken som vanligt nu innan mens och jag anar att mina flytningar börjar mörkna.

Tog nytt test i morse och det var så klart negativt det med. 
  • Ansi30
    Jojjo77 skrev 2011-03-17 12:56:24 följande:
    Ja visst är det tråkigt, hoppas dock att du inte gör mig sällskap!

Vi går in på 6:e riktiga försöket nu i slutet av mars, lång tid egentligen, men vad fort det har gått. Börjar liksom gå på rutin, sexa loss, vänta, vänta vänta, nähä, blod och så kör man igen. Om man någon gång kommer bli med barn så kommer man väl bokstavligen tappa hakan för att regeln på hur det har varit ett så långt tag bryts Jaja, skam den som ger sig! Jag ska dricka vin i helgen när vi ska bort på middag
    Jag har tappat räkningen på antal försök men jag tror att det här är det 9e..så jag förstår precis vad du menar med rutin  
    Fördelen om jag inte plussar nu är att jag kan partaja på min systers 25 års fest  

Här ger vi oss inte!!!! Plus ska vi ha, förr eller senare! 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet